środa, 21 lutego 2018

Zadanie 4 - dla chętnych uczniów z klas 5 - 7

Dyrekcja i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 12 im. gen. Mariusza Zaruskiego w Gdyni mają przyjemność zaprosić nauczycieli i uczniów klas 4 -7  do udziału w ogólnopolskim konkursie na wykonanie animacji w formacie GIF o tematyce wielkanocnej.

Prace konkursowe mogą być wykonane w dowolnym programie graficznym.
 Animacje nie powinny zawierać żadnych gotowych elementów (np. obraz z Internetu, clipart).

Animację możecie przygotować w Gimpie, Pivocie, Edytorze postaci (Logomocja)
Na Wasze prace czekam do 16 kwietnia br

niedziela, 4 lutego 2018

Zadanie 3 dla chętnych uczniów z klas 5 - 7

Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zachęcam Was, aby przypomnieć sobie zasady netykiety i przygotawać pracę na szóstke.

Należy przedstawić zasady netykiety - co najmniej sześć. Forma zależy od Waszej pomysłowości. Możecie wykorzystać Scratcha, Pivota, Painta, nagrać filmik, przygotować prezentację, komiks. Proszę, aby praca nie była w formie prostego tekstu w edytorze tekstu np. Word

Na wasze prace czekam do 23 lutego br.

Prace możecie przynieść na pendrive lub wysłać pocztą na adres zkwasnik@sp114.edu.pl

sobota, 3 lutego 2018

niedziela, 28 stycznia 2018

środa, 24 stycznia 2018

Zaproszenie do udziału w konkursie "Bezpieczni w sieci"

Ponawiam zaproszenie do udziału w naszym konkursie z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
5 lutego przeprowadzimy qiuz wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci. Uczestnikami mogą być uczniowie warszawskich szkół podstawowych, po wcześniejszym zgłoszeniu szkoły przez nauczyciela informatyki.

Aby przetestować platformę konkursową należy wejśc na stronę:
https://join.quizizz.com/

kod do gry: 945923

wtorek, 23 stycznia 2018

Roboty gotowe do pracy

Trochę długo to trwało, ale udało się nam złożyć wszystkie nasze mBoty. Klasy 5 i 6 w najbliższym czasie będą pracować z robotami. Najpierw poznamy budowę, a później będziemy układać pierwsze skrypty w środowisku mBlock.

Dla zainteresowanych programowaniem mBotów polecam stronę z przykładowymi skryptami.

http://www.mblock.cc/example/introduction/


środa, 3 stycznia 2018

Konkurs informatyczny "Bezpieczni w sieci"


via GIPHY

W tym roku szkolnym nasza szkoła organizuje po raz pierwszy konkurs
"Bezpieczni w sieci".
 Do udziału zapraszamy uczniów z warszawskich szkół podstawowych z klas 4 - 7 (pięcioosobowy skład zaspołu zgłasza nauczyciel z danej szkoły).
Konkurs zostanie przeprowadzony on - line za pośrednictwiem platformy quizizz.com i będzie to test wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci.

Serdecznie zapraszamy nauczycieli do zapoznania się z regulaminem konkursu, który znajduje się na szkolnej stronie
http://www.sp114.edu.pl/a,196,i-warszawski-konkurs-informatyczny-bezpieczni-w-sieci

Ci, którzy nie znają quizizz mogą przetestować system.
1. Wchodzimy na stronę: https://www.quizizz.com/join/
2. Podajemy kod do gry: 602399
3. Podajemy imię lub nick
4. Klikamy START, aby zacząć grę.

Termin zawodów: CZWARTEK 15 LUTEGO 2018r.


zgłoszenia szkół do 5 lutego br

Konkurs został objety patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
Na zwycięzców czekają nagrody :)
Zapraszamy


niedziela, 31 grudnia 2017

Gra na ostatni dzień roku 2017

Scratch i gra na ostatni dzień roku :)
Gra ucznia klasy szóstej. Tymek zrobił modyfikację projektu, który robiliśmy na lekcji. Był prosty labirynt, a oto co powstało:

https://scratch.mit.edu/projects/188553737/

czwartek, 21 grudnia 2017

Gry świąteczne w Scratchu

Zobaczcie jakie fajne gry przygotowała uczennica klasy siódmej.
Asia jest Mistrzynią Kodowania od pierwszej edycji programu i ciągle nas zaskakuje pomysłami na scratchowe projekty. Na swoim blogu zamieściła linki do kilku gier tematycznie zwiazanych ze świętami.
Zapraszam na stronę Asi:
http://jaorazmojapasja.blogspot.com/

niedziela, 10 grudnia 2017

Hour of Code

Dzisiaj kończy się Godzina Kodowania. My kodowliśmy w Scratchu. Tworzyliśmy gry "Labirynt" oraz "Zgadnij liczbę". Uczniowie klas szóstych zmagali się z łamigłówkami z Blockly Games, które wzbudzały pozytywne emocje :)

środa, 6 grudnia 2017

Scottie Go! w klasie 5 i wyjątkowi goście

Wczoraj na informatyce gościliśmy trzy nauczycielki z Irlandii. Panie odwiedziły naszą szkołą w ramach projektu Erasmus.Z zainteresowaniem obserwowały jak uczą się dzieci w Polsce. Klasa 5a pokazała się z bardzo dobrej strony, a uczyliśmy się programować z grą Scottie Go! Sympatyczny robot Scottie spodobał się i uczniom i nauczycielom.

poniedziałek, 4 grudnia 2017

sobota, 2 grudnia 2017

Testy drukarki 3D

Niedawno otrzymaliśmy drukarkę 3D. Projektowanie 3D i drukowanie jest elementem programu "Ogarnij inżynierię", w którym biorą udział klasy czwarte. Czwartoklasiści stawiają pierwsze kroki w tworzeniu modeli 3D i wkrótce wydrukujemy pierwsze prace. Nasza drukarka została uruchomiona i przetestowa w tym tygodniu na kole informatycznym.

wtorek, 28 listopada 2017

Kubek 3D

Od pewnego czasu mamy procowni komputerowej drukarkę 3D. Bartek nie mogąc się doczekać, kiedy będziemy uczyć się modelowania 3D wziął sprawy w swoje ręce, na domowym komputerze zainstalował oprogramowanie i ... zaprojektował taki oto kubek. Brawo!

poniedziałek, 27 listopada 2017

Uczymy się programować w Pythonie

def ile(a, b):
c = 0
for i in range(a-1):
if (i+1) % 2 == 0:
c = c + 15
else:
c = c + 12
c = c + (b - 1)
return(c)

Taki oto kod.
To rozwiązanie zadania "kalendarz" z pierwszego etapu konkursu miniLOGIA 16.
Proste?

niedziela, 26 listopada 2017

Mistrzowie Kodowania i roboty

Na naszych zajęciach piszemy pierwsze programy sterujące mBote. Idzie nam całkiem nieźle :)
Wcześniej roboty składaliśmy, z czego mieliśmy duża frajdę.

poniedziałek, 30 października 2017

Ogólnopolski Konkurs Orzeł Informatyczny - zadanie 1 dla chętnych uczniów z kalas 4 - 7

Zapraszam chętnych uczniów do udziału w konkursie :)
Konkurs ma formę quizu, a pytania dotyczą wiedzy ogólnej z informatyki.

Konkurs odbędzie się 23 listopada 2017r.
Koszt 9 zł, wpłacamy do 2 listopada.

piątek, 20 października 2017

niedziela, 8 października 2017

CODE WEEK 2017



Po raz kolejny uczestniczymy w międzynarodowej akcji Code Week. W najbliższych dwóch tygodnaich będziemy kodować w czasie zajęć dodatkowych i na lekcjach.
Spróbujemy zaprogramować mBota, zmierzymy się z zadaniami z gry ScottieGo. Myśle, że jakąś gierkę w Scratch stworzymy :)

czwartek, 5 października 2017

Konkurs kuratoryjny miniLOGIA 16

Zapraszam chętnych uczniów do udziału w konkursie informatycznym miniLOGIA 16.
Informacje o konkursie znajdziecie na stronie organizatora OEIIZK w Warszawie
minilogia.oeiizk.waw.pl


Zadania programistyczne można rozwiazywać w języku Logo lub Python.

Terminarz konkursu:
1. etap szkolny – od 25 października (środa) do 15 listopada 2017 roku (środa). Uczniowie rozwiazują zadania w domu.
2. etap rejonowy – 06 lutego 2018 roku (wtorek), 120 minut, od godz. 11 do 13.
3. etap wojewódzki – 22 marca 2018 roku (czwartek), 120 minut, od godz. 11 do 13.

niedziela, 17 września 2017

E-klasa w Pythonie

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów zaprasza wszystkich chętnych uczniów na szkolenia programistyczne w języku Python. Początek już19 września.

Informacje ze strony organizatorów:

Pierwsze kroki w Pythonie

Szkolenie wprowadzające w programowanie w języku Python na podstawie zadań z grafiki żółwia. Szkolenie zawiera materiały interaktywne do nauki oraz quizy sprawdzane automatycznie. Przewidujemy około 10 godzin pracy online. Warunkiem ukończenia szkolenia jest uzyskanie minimum 90%.

Kto może wziąć udział w szkoleniu?

Każdy uczeń, który założy sobie konto na platformie https://konkursy.oeiizk.edu.pl i zaakceptuje regulamin. Wymagana jest też zgoda rodziców (prawnych opiekunów).

Jakie są terminy?

Zaczynamy 19 września, a szkolenie będzie dostępne do końca maja.



Python - grafika i obliczenia

Kontynuacja i rozszerzenie poprzedniego szkolenia. Przewidujemy mi.in doskonalenie umiejętności stosowania podstawowych konstrukcji języka Python, w tym pętli, definiowanie funkcji, które wywołują skutek (efekt graficzny na ekranie) lub dokonują obliczeń (jest zwracana wartość liczbowa). W ramach szkolenia przewidujemy pracę online i dwa spotkania stacjonarne.



Kto może wziąć udział w szkoleniu?

Każdy uczeń szkoły podstawowej województwa mazowieckiego, który ukończył szkolenie Pierwsze kroki w Pythonie w terminie do 2 października 2017 r. godz.22.00

Rejestracja następuje przez zapisanie się na kurs Pierwsze kroki w Pythonie na tej platformie Moodle i zgłoszenie chęci udziału w drugim szkoleniu.

Jakie są terminy?

Rozpoczynamy szkoleniem online 3 października 2017 r. Spotkania stacjonarne są planowane w terminach: 5 października 2017 r. i 15 listopada 2017 r. (koniec szkolenia).

Kurs szczególnie polecamy uczniom zainteresowanym programowaniem, tym którzy już programowali w Logo, planującym udział w kuratoryjnym konkursie informatycznym miniLOGIA.

sobota, 9 września 2017

Uczymy się z Khan Academy

Czy wiecie jak działa internet? Klasy 7 próbowały się dowiedzieć wykorzystując platformę Khan Academy

https://pl.khanacademy.org/


czwartek, 7 września 2017

Żegnajcie wakacje, witaj szkoło!

Zaczynamy...
Zapraszam Was na koło informatyczne. Zaczynamy 14 września. Szczegóły w ogłoszeniach w dzienniku elektronicznym.
Będziemy uczyć się i bawić. Będziemy głównie sterować kotem Scratchem, żółwiem z Logomocji, robotem mBot :)