piątek, 16 marca 2018

Trasa dla robota

Dzisiaj klasa szósta programowała trasę dla robota. Wykorzystaliśmy matę. Wyznaczyliśmy linię STARTU, METĘ oraz zadania typu zaświeć diody, zagraj nutę. Udało się :)


niedziela, 11 marca 2018

Pierwsze lekcje z OzoBotami

Sprawdzalismy, co potrafi Ozobot. Robot odczytuje kolory, a ich określone sekwencje są rozkazami, np zawróć, jedź szybko, jedź wolno, skręć.
W ten sposób możemy zakodować kolorowymi mazakami na kartce jakeś zadanie.
Innym sposób pracy z Ozobotem, to wykorzystanie platformy http://ozoblockly.pl/ Tu układamy bloczki, podobnie jak w Scratchu. Następnie wczytujemy kod do robota poprzez wygenerowanie przez komputer ciągu sygnałów świetlnych i odczytanie przez czujniki Ozobota. Wystarczy przyłożyć robota do monitora komputera. Nie zawsze udawało nam się poprawnie wczytać program do robota. Realizowalismy zadanie 1 z ogólnopolskiego rogramu Uczymy dzici programować. 

środa, 21 lutego 2018

Zadanie 4 - dla chętnych uczniów z klas 5 - 7

Dyrekcja i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 12 im. gen. Mariusza Zaruskiego w Gdyni mają przyjemność zaprosić nauczycieli i uczniów klas 4 -7  do udziału w ogólnopolskim konkursie na wykonanie animacji w formacie GIF o tematyce wielkanocnej.

Prace konkursowe mogą być wykonane w dowolnym programie graficznym.
 Animacje nie powinny zawierać żadnych gotowych elementów (np. obraz z Internetu, clipart).

Animację możecie przygotować w Gimpie, Pivocie, Edytorze postaci (Logomocja)
Na Wasze prace czekam do 16 kwietnia br

niedziela, 4 lutego 2018

Zadanie 3 dla chętnych uczniów z klas 5 - 7

Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zachęcam Was, aby przypomnieć sobie zasady netykiety i przygotawać pracę na szóstke.

Należy przedstawić zasady netykiety - co najmniej sześć. Forma zależy od Waszej pomysłowości. Możecie wykorzystać Scratcha, Pivota, Painta, nagrać filmik, przygotować prezentację, komiks. Proszę, aby praca nie była w formie prostego tekstu w edytorze tekstu np. Word

Na wasze prace czekam do 23 lutego br.

Prace możecie przynieść na pendrive lub wysłać pocztą na adres zkwasnik@sp114.edu.pl

sobota, 3 lutego 2018

niedziela, 28 stycznia 2018

środa, 24 stycznia 2018

Zaproszenie do udziału w konkursie "Bezpieczni w sieci"

Ponawiam zaproszenie do udziału w naszym konkursie z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
5 lutego przeprowadzimy qiuz wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci. Uczestnikami mogą być uczniowie warszawskich szkół podstawowych, po wcześniejszym zgłoszeniu szkoły przez nauczyciela informatyki.

Aby przetestować platformę konkursową należy wejśc na stronę:
https://join.quizizz.com/

kod do gry: 945923

wtorek, 23 stycznia 2018

Roboty gotowe do pracy

Trochę długo to trwało, ale udało się nam złożyć wszystkie nasze mBoty. Klasy 5 i 6 w najbliższym czasie będą pracować z robotami. Najpierw poznamy budowę, a później będziemy układać pierwsze skrypty w środowisku mBlock.

Dla zainteresowanych programowaniem mBotów polecam stronę z przykładowymi skryptami.

http://www.mblock.cc/example/introduction/


środa, 3 stycznia 2018

Konkurs informatyczny "Bezpieczni w sieci"


via GIPHY

W tym roku szkolnym nasza szkoła organizuje po raz pierwszy konkurs
"Bezpieczni w sieci".
 Do udziału zapraszamy uczniów z warszawskich szkół podstawowych z klas 4 - 7 (pięcioosobowy skład zaspołu zgłasza nauczyciel z danej szkoły).
Konkurs zostanie przeprowadzony on - line za pośrednictwiem platformy quizizz.com i będzie to test wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci.

Serdecznie zapraszamy nauczycieli do zapoznania się z regulaminem konkursu, który znajduje się na szkolnej stronie
http://www.sp114.edu.pl/a,196,i-warszawski-konkurs-informatyczny-bezpieczni-w-sieci

Ci, którzy nie znają quizizz mogą przetestować system.
1. Wchodzimy na stronę: https://www.quizizz.com/join/
2. Podajemy kod do gry: 602399
3. Podajemy imię lub nick
4. Klikamy START, aby zacząć grę.

Termin zawodów: CZWARTEK 15 LUTEGO 2018r.


zgłoszenia szkół do 5 lutego br

Konkurs został objety patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
Na zwycięzców czekają nagrody :)
Zapraszamy


niedziela, 31 grudnia 2017

Gra na ostatni dzień roku 2017

Scratch i gra na ostatni dzień roku :)
Gra ucznia klasy szóstej. Tymek zrobił modyfikację projektu, który robiliśmy na lekcji. Był prosty labirynt, a oto co powstało:

https://scratch.mit.edu/projects/188553737/

czwartek, 21 grudnia 2017

Gry świąteczne w Scratchu

Zobaczcie jakie fajne gry przygotowała uczennica klasy siódmej.
Asia jest Mistrzynią Kodowania od pierwszej edycji programu i ciągle nas zaskakuje pomysłami na scratchowe projekty. Na swoim blogu zamieściła linki do kilku gier tematycznie zwiazanych ze świętami.
Zapraszam na stronę Asi:
http://jaorazmojapasja.blogspot.com/

niedziela, 10 grudnia 2017

Hour of Code

Dzisiaj kończy się Godzina Kodowania. My kodowliśmy w Scratchu. Tworzyliśmy gry "Labirynt" oraz "Zgadnij liczbę". Uczniowie klas szóstych zmagali się z łamigłówkami z Blockly Games, które wzbudzały pozytywne emocje :)

środa, 6 grudnia 2017

Scottie Go! w klasie 5 i wyjątkowi goście

Wczoraj na informatyce gościliśmy trzy nauczycielki z Irlandii. Panie odwiedziły naszą szkołą w ramach projektu Erasmus.Z zainteresowaniem obserwowały jak uczą się dzieci w Polsce. Klasa 5a pokazała się z bardzo dobrej strony, a uczyliśmy się programować z grą Scottie Go! Sympatyczny robot Scottie spodobał się i uczniom i nauczycielom.

poniedziałek, 4 grudnia 2017

sobota, 2 grudnia 2017

Testy drukarki 3D

Niedawno otrzymaliśmy drukarkę 3D. Projektowanie 3D i drukowanie jest elementem programu "Ogarnij inżynierię", w którym biorą udział klasy czwarte. Czwartoklasiści stawiają pierwsze kroki w tworzeniu modeli 3D i wkrótce wydrukujemy pierwsze prace. Nasza drukarka została uruchomiona i przetestowa w tym tygodniu na kole informatycznym.

wtorek, 28 listopada 2017

Kubek 3D

Od pewnego czasu mamy procowni komputerowej drukarkę 3D. Bartek nie mogąc się doczekać, kiedy będziemy uczyć się modelowania 3D wziął sprawy w swoje ręce, na domowym komputerze zainstalował oprogramowanie i ... zaprojektował taki oto kubek. Brawo!

poniedziałek, 27 listopada 2017

Uczymy się programować w Pythonie

def ile(a, b):
c = 0
for i in range(a-1):
if (i+1) % 2 == 0:
c = c + 15
else:
c = c + 12
c = c + (b - 1)
return(c)

Taki oto kod.
To rozwiązanie zadania "kalendarz" z pierwszego etapu konkursu miniLOGIA 16.
Proste?

niedziela, 26 listopada 2017

Mistrzowie Kodowania i roboty

Na naszych zajęciach piszemy pierwsze programy sterujące mBote. Idzie nam całkiem nieźle :)
Wcześniej roboty składaliśmy, z czego mieliśmy duża frajdę.