Kontynuujemy realizcję programu "Ogarnij Inżynierię". W tym semestrze klasy piąte ralizują moduł "Enegia i wiatr". Zajęcia z informatyki skupiają się na projektowaniu i druku 3D. A oto klasa 5a i 5d przy pracy :)
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
wtorek, 17 kwietnia 2018
czwartek, 29 marca 2018
wtorek, 20 marca 2018
Programowanie wirtualnego ozobota
niedziela, 18 marca 2018
sobota, 17 marca 2018
Trzeci etap konkursu miniLOGIA
Jedna nasza uczennica, Asia została zakwalifikowana do III etapu konkursu kuratoryjnego z informatyki miniLOGIA. Gratuluję! Zadania konkursowe to grafika żółwia oraz, od tego roku szkolnego, obliczenia. Zadania można robić w Logo lub Pythonie. My zrezygnowaliśmy z Logomocji i Logo na rzecz języka Python. Asia uczy się Pythona i ten język wybrała na konkursie.
Strona konkursu http://minilogia.oeiizk.waw.pl
Według nowej podstawy programowej w klasach 7 - 8 uczniowie będą uczyć się programować w środowisku tekstowym.
Wkrótce zaczynamy programowanie w Pythonie :)
Strona konkursu http://minilogia.oeiizk.waw.pl
Według nowej podstawy programowej w klasach 7 - 8 uczniowie będą uczyć się programować w środowisku tekstowym.
Wkrótce zaczynamy programowanie w Pythonie :)
piątek, 16 marca 2018
Trasa dla robota
niedziela, 11 marca 2018
Pierwsze lekcje z OzoBotami
Sprawdzalismy, co potrafi Ozobot. Robot odczytuje kolory, a ich określone sekwencje są rozkazami, np zawróć, jedź szybko, jedź wolno, skręć.
W ten sposób możemy zakodować kolorowymi mazakami na kartce jakeś zadanie.
Innym sposób pracy z Ozobotem, to wykorzystanie platformy http://ozoblockly.pl/ Tu układamy bloczki, podobnie jak w Scratchu. Następnie wczytujemy kod do robota poprzez wygenerowanie przez komputer ciągu sygnałów świetlnych i odczytanie przez czujniki Ozobota. Wystarczy przyłożyć robota do monitora komputera. Nie zawsze udawało nam się poprawnie wczytać program do robota. Realizowalismy zadanie 1 z ogólnopolskiego rogramu Uczymy dzici programować.





W ten sposób możemy zakodować kolorowymi mazakami na kartce jakeś zadanie.
Innym sposób pracy z Ozobotem, to wykorzystanie platformy http://ozoblockly.pl/ Tu układamy bloczki, podobnie jak w Scratchu. Następnie wczytujemy kod do robota poprzez wygenerowanie przez komputer ciągu sygnałów świetlnych i odczytanie przez czujniki Ozobota. Wystarczy przyłożyć robota do monitora komputera. Nie zawsze udawało nam się poprawnie wczytać program do robota. Realizowalismy zadanie 1 z ogólnopolskiego rogramu Uczymy dzici programować.






środa, 28 lutego 2018
środa, 21 lutego 2018
Zadanie 4 - dla chętnych uczniów z klas 5 - 7
Dyrekcja i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 12 im. gen. Mariusza Zaruskiego w Gdyni mają przyjemność zaprosić nauczycieli i uczniów klas 4 -7 do udziału w ogólnopolskim konkursie na wykonanie animacji w formacie GIF o tematyce wielkanocnej.
Prace konkursowe mogą być wykonane w dowolnym programie graficznym.
Animacje nie powinny zawierać żadnych gotowych elementów (np. obraz z Internetu, clipart).
Animację możecie przygotować w Gimpie, Pivocie, Edytorze postaci (Logomocja)
Na Wasze prace czekam do 16 kwietnia br
Prace konkursowe mogą być wykonane w dowolnym programie graficznym.
Animacje nie powinny zawierać żadnych gotowych elementów (np. obraz z Internetu, clipart).
Animację możecie przygotować w Gimpie, Pivocie, Edytorze postaci (Logomocja)
Na Wasze prace czekam do 16 kwietnia br
niedziela, 4 lutego 2018
Zadanie 3 dla chętnych uczniów z klas 5 - 7
Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zachęcam Was, aby przypomnieć sobie zasady netykiety i przygotawać pracę na szóstke.
Należy przedstawić zasady netykiety - co najmniej sześć. Forma zależy od Waszej pomysłowości. Możecie wykorzystać Scratcha, Pivota, Painta, nagrać filmik, przygotować prezentację, komiks. Proszę, aby praca nie była w formie prostego tekstu w edytorze tekstu np. Word
Na wasze prace czekam do 23 lutego br.
Prace możecie przynieść na pendrive lub wysłać pocztą na adres zkwasnik@sp114.edu.pl
Należy przedstawić zasady netykiety - co najmniej sześć. Forma zależy od Waszej pomysłowości. Możecie wykorzystać Scratcha, Pivota, Painta, nagrać filmik, przygotować prezentację, komiks. Proszę, aby praca nie była w formie prostego tekstu w edytorze tekstu np. Word
Na wasze prace czekam do 23 lutego br.
Prace możecie przynieść na pendrive lub wysłać pocztą na adres zkwasnik@sp114.edu.pl
sobota, 3 lutego 2018
Dzień Bezpiecznego Internetu 2018
DBI 2018 obchodzić będziemy 6 lutego pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: tworzymy kulturę szacunku w sieci"
poniedziałek, 29 stycznia 2018
Zadanie 2 dla chętnych uczniów z klas 4
Zadanie 9 strona 82 z podręcznika.
Za to zadanie można otrzymać szóstkę :)
niedziela, 28 stycznia 2018
Zadanie 1 dla chętnych uczniów z klas 7
Zadanie na szóstkę dla siódmoklasistów.
Wykonaj dwa wybrane przez siebie zadania spośród zadań 7 - 10 ze strony 116 z podręcznika.
Wykonaj dwa wybrane przez siebie zadania spośród zadań 7 - 10 ze strony 116 z podręcznika.
środa, 24 stycznia 2018
Zaproszenie do udziału w konkursie "Bezpieczni w sieci"
Ponawiam zaproszenie do udziału w naszym konkursie z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
5 lutego przeprowadzimy qiuz wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci. Uczestnikami mogą być uczniowie warszawskich szkół podstawowych, po wcześniejszym zgłoszeniu szkoły przez nauczyciela informatyki.
Aby przetestować platformę konkursową należy wejśc na stronę:
https://join.quizizz.com/
kod do gry: 945923
5 lutego przeprowadzimy qiuz wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci. Uczestnikami mogą być uczniowie warszawskich szkół podstawowych, po wcześniejszym zgłoszeniu szkoły przez nauczyciela informatyki.
Aby przetestować platformę konkursową należy wejśc na stronę:
https://join.quizizz.com/
kod do gry: 945923
wtorek, 23 stycznia 2018
Roboty gotowe do pracy
Trochę długo to trwało, ale udało się nam złożyć wszystkie nasze mBoty. Klasy 5 i 6 w najbliższym czasie będą pracować z robotami. Najpierw poznamy budowę, a później będziemy układać pierwsze skrypty w środowisku mBlock.
Dla zainteresowanych programowaniem mBotów polecam stronę z przykładowymi skryptami.
http://www.mblock.cc/example/introduction/





Dla zainteresowanych programowaniem mBotów polecam stronę z przykładowymi skryptami.
http://www.mblock.cc/example/introduction/






środa, 3 stycznia 2018
Konkurs informatyczny "Bezpieczni w sieci"
W tym roku szkolnym nasza szkoła organizuje po raz pierwszy konkurs
"Bezpieczni w sieci".
Do udziału zapraszamy uczniów z warszawskich szkół podstawowych z klas 4 - 7 (pięcioosobowy skład zaspołu zgłasza nauczyciel z danej szkoły).
Konkurs zostanie przeprowadzony on - line za pośrednictwiem platformy quizizz.com i będzie to test wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci.
Serdecznie zapraszamy nauczycieli do zapoznania się z regulaminem konkursu, który znajduje się na szkolnej stronie
http://www.sp114.edu.pl/a,196,i-warszawski-konkurs-informatyczny-bezpieczni-w-sieci
Ci, którzy nie znają quizizz mogą przetestować system.
1. Wchodzimy na stronę: https://www.quizizz.com/join/
2. Podajemy kod do gry: 602399
3. Podajemy imię lub nick
4. Klikamy START, aby zacząć grę.
Termin zawodów: CZWARTEK 15 LUTEGO 2018r.
zgłoszenia szkół do 5 lutego br
Konkurs został objety patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
Na zwycięzców czekają nagrody :)
Zapraszamy
niedziela, 31 grudnia 2017
Gra na ostatni dzień roku 2017
Scratch i gra na ostatni dzień roku :)
Gra ucznia klasy szóstej. Tymek zrobił modyfikację projektu, który robiliśmy na lekcji. Był prosty labirynt, a oto co powstało:
https://scratch.mit.edu/projects/188553737/
Gra ucznia klasy szóstej. Tymek zrobił modyfikację projektu, który robiliśmy na lekcji. Był prosty labirynt, a oto co powstało:
https://scratch.mit.edu/projects/188553737/
czwartek, 21 grudnia 2017
Gry świąteczne w Scratchu
Zobaczcie jakie fajne gry przygotowała uczennica klasy siódmej.
Asia jest Mistrzynią Kodowania od pierwszej edycji programu i ciągle nas zaskakuje pomysłami na scratchowe projekty. Na swoim blogu zamieściła linki do kilku gier tematycznie zwiazanych ze świętami.
Zapraszam na stronę Asi:
http://jaorazmojapasja.blogspot.com/
Asia jest Mistrzynią Kodowania od pierwszej edycji programu i ciągle nas zaskakuje pomysłami na scratchowe projekty. Na swoim blogu zamieściła linki do kilku gier tematycznie zwiazanych ze świętami.
Zapraszam na stronę Asi:
http://jaorazmojapasja.blogspot.com/
poniedziałek, 11 grudnia 2017
niedziela, 10 grudnia 2017
Hour of Code
piątek, 8 grudnia 2017
Gry dla przyszłych programistów
Z okazji Hour of Code proponuję Wam taką grę:
https://blockly-games.appspot.com/

Zad 7 poziom Ptak
https://blockly-games.appspot.com/bird?lang=pl&level=7
środa, 6 grudnia 2017
Scottie Go! w klasie 5 i wyjątkowi goście
Wczoraj na informatyce gościliśmy trzy nauczycielki z Irlandii. Panie odwiedziły naszą szkołą w ramach projektu Erasmus.Z zainteresowaniem obserwowały jak uczą się dzieci w Polsce. Klasa 5a pokazała się z bardzo dobrej strony, a uczyliśmy się programować z grą Scottie Go! Sympatyczny robot Scottie spodobał się i uczniom i nauczycielom.








poniedziałek, 4 grudnia 2017
Godzina Kodowania 2017
Od dziś do 10 grudnia trwa europejska akcja Hour of CODE.
Zobaczcie jaką grę z tej okazji przygotowało Google
https://g.co/doodle/7fqcg5?ds=cl
Królik zbiera marchewki :)
Zobaczcie jaką grę z tej okazji przygotowało Google
https://g.co/doodle/7fqcg5?ds=cl
Królik zbiera marchewki :)
sobota, 2 grudnia 2017
Testy drukarki 3D
Niedawno otrzymaliśmy drukarkę 3D. Projektowanie 3D i drukowanie jest elementem programu "Ogarnij inżynierię", w którym biorą udział klasy czwarte. Czwartoklasiści stawiają pierwsze kroki w tworzeniu modeli 3D i wkrótce wydrukujemy pierwsze prace. Nasza drukarka została uruchomiona i przetestowa w tym tygodniu na kole informatycznym.



Subskrybuj:
Posty (Atom)