niedziela, 29 marca 2015

Zadanie 15 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6




Jest to zadanie konkursowe dla tych którzy lubią rysować. Jeśli jesteście zainteresowani, zacznijcie tworzyć, bo termin jest bardzo krótki. Czekam na prace do 9 kwietnia.

Zgłaszane prace w całości muszą być wykonane przez autora, dodatkowo punktowane będą prace wykonane w programie GIMP (należy przesłać plik pracy w formacie XCF). Oznacza to, że możecie zrobić pracę w dowolnum pragramie graficznym. Ważne: praca ma mieć wielkość 800 px na 800px, temat: kartka wielkanocna

czwartek, 26 marca 2015

Zadanie 14 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

IV EDYCJA KONKURSU MULTIMEDIALNEGO: „CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE - MAZOWSZE”
FORMA PRACY KONKURSOWEJ:
prezentacja multimedialna lub film – w tej formie uczniowie przygotowują pokaz slajdów lub film. Długość przekazu nie może przekraczać 15 minut. Dopuszczalny format plików: mv, pt, mov oraz avi. Na konkurs należy nadsyłać prace, które nie były publikowane i nagradzane w innych konkursach. Prace powinny dotyczyć tylko Mazowsza.

TEMATY PRAC /do wyboru/:
„Postacie literackie związane z Mazowszem”,
”Szlakiem bohaterów Mazowsza”,
„Przewodnik po najciekawszych miejscach Mazowsza” ,
„Mazowsze, miejsca znane – nieznane”

Termin: Na Wasze prace czekam do 25 maja br.

Organizatorem konkursu jest Młodzieżowy Dom Kultury "Muranów"

niedziela, 22 marca 2015

Kolejne spotkanie Mistrzów Kodowania


Taką oto grę zrobiliśmy ostatnio na zajeciach. Zajęcia przeprowdził Pioterk z 4a, który to wcześnij sam przygotował grę, a na lekcji wyjaśnił na czym polega i jak skrypty są potrzebne. Jeśli chcecie zobaczyć inne gry Piotrka, to zajrzyjcie do szkolnego studia Scratcha.

piątek, 13 marca 2015

Zadanie 13 dla uczniów chętnych z klas 4 - 6, kursy on-line o bezpieczeństwie


W związku z Dniem Bezpiecznego Internetu (obchodziliśmy w lutym), zapraszam Was do udziału w szkoleniach on-line dotyczących zasad korzystania z komputera i internetu
Wejdź na stronę http://www.fdn.pl/kursy i zarejestruj się (rejestracja ucznia). W polu "Kod aktywacyjny" wpisz koniecznie: AJTTDA. W polu "Klasa" wpisz dużą litrę klasy np A. Po zarejestrowaniu się i zalogowaniu masz dostęp do kursów dotyczących bezpieczeństwa w sieci.
1. Bezpieczna przygoda w Internecie (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)
2. 3.. 2.. 1.. Internet! (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)
3. Lekcja bezpieczeństwa (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP i GIM)
4. Co się stało z Mimi? (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP i GIM)

Jeśli ukończysz wskazany kurs otrzymasz szóstkę :)
Uczniowie klas 4 otrzymują szóstkę za ukończenie kursu 1.
Uczniowie klas 5 otrzymują szóstkę za ukończenie kursów 1 i 2
Uczniowie klas 6 otrzymują szóstkę za ukończenie kursów 2, 3 i 4.


Uwaga dla klas 5 i 6:
Jeśli ukończysz co najmniej 1, wówczas otrzymasz ocenę bardzo dobrą.

Warunkiem otrzymania oceny jest wpisanie właściwego kodu aktywacyjnego podczas rejestracji AJTTDA
To zadanie możecie robić do końca czerwca.

czwartek, 5 marca 2015

"Mój skomputeryzowany dom" - konkurs na projekt w Scratchu



Informacja odnośnie zadania 11 dla chętnych, o którym pisałm 11 lutego
Aby wziąć udział w konkursie na projekt Scratcha "Mój skomputeryzowany dom" należy założyć sobie konto na stronie:
http://konkursy.oeiizk.edu.pl i i zalogować się do konkursu Scratch 2015. Poprzez tę stronę będą zgłaszane prace na konkurs. Znajdują tam też informacje o konkursie, forum pomocy, materiały pomocne do nauki Scratcha.

Informacje o konkursie


Zadanie dla uczniów: przygotowanie projektu Scratch w formie animacji, gry, sztuki, melodii, opowiadania lub interakcji z myszą, klawiaturą, obrazem z kamery oraz dźwiękiem z mikrofonu.

Od 14 do 20 kwietnia będą otwarte studia na stronie scratch.mit.edu, w których uczestnicy umieszczają prace konkursowe. Po opublikowaniu pracy należy zgłosić pracę przez formularz, który będzie dostępny (od 14 kwietnia).

Ocenie podlegają:

zawartość merytoryczna,
rozwiązania programistyczne,
walory artystyczne - w tym własne zdjęcia i grafika,
pomysłowość i wkład pracy.

Autorzy najlepszych prac otrzymają dyplomy i będą mogli publicznie zaprezentować wyróżnione prace podczas spotkania 9 maja 2015 r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Serdecznie Was Zapraszam!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



niedziela, 22 lutego 2015

Zadanie 12 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6



Jest to konkurs na grafikę komputerową z wykorzystaniem Painta.
Temat pracy brzmi ciekawie - "Cztery pory roku".

Pracę należy wydrukować na formacie A4 i na jej odwrocie umieścić drukowaną metryczkę, a w niej imię i nazwisko autora, klasę i nazwę szkoły oraz opiekuna.

Na Wasze prace czekam do 13 marca. 16 marca będą zbiorowo wysłane do organizatorów.

Tu znajdziecie Regulamin

czwartek, 19 lutego 2015

Szóste spotkanie zaawansowanych Mistrzów Kodowania

Dzisiaj nie prowadziłam zajęć. Co nie oznacza, że ich nie było. Były, muzyczne. Prowadził za mnie Mariusz z 6a. Mariusz przedstawił kolegom (koleżanek niestety nie było) trzy swoje projekty, w których to zastosował różne dźwięki, głównie odgrywanie nut. Są to autorskie pomysły Mariusza. Zobaczcie, a raczej posłuchajcie, co udało nam się zrobić. Nie są to rozbudowane projekty, ale jakie efektowne. A Mariusz świetnie sobie poradził w roli nauczyciela. Brawo! Zapraszam innych chętnych do prowadzenia lekcji :)

Pianino
Klawisze od 1 do 8. Da się też klikać i wciskać spację

Perkusja, KLIKAJ W BĘBEN, oraz talerze. aby uruchomić muzykę kliknij pudełko powyżej


Wiolonczela, na dotyk i na dotyk ciągły spacją




niedziela, 15 lutego 2015

Piąte spotkanie Mistrzów Kodowania

Przypominam, że bierzemy udział w II edycji ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Spotykamy się w poniedziałki (grupa początkująca) i we wtorki (grupa zaawansowana).
Jak pracujemy?

Co robimy?
Na ostatnich zajęciach grupa pierwsza poznawała "komunikaty", grupa druga "klony".
Gra "Kamień - nożyce - papier"
Sterujesz lewą ręką. Użyj klawisza:
1 aby pokazać kamień
2 aby pokazać papier
3 aby pokazać nożyczki

Ustawienie prawej ręki losuje komputer.


Gra "Zbijanie piłek"
Steruj paletką strzałkami.




Niektórzy z Was połknęli bakcyla i kodują w domu. Kodują, kodują i przestać nie mogą:) Najlepszym przykładem jest Mariusz z 6a, który ma niezliczone pomysły na kolejne gry. Inspiracje czerpie zewsząd - obejrzany film, przeczytana książka... Mariusz przegląda też projekty innych "Scratcherów" i kontaktuje się z nimi i wymienia opiniami. Pozwala to mu udoskonalać swoje prace. Sam stara się poznać działanie wszystkich bloczków, często metodą prób i błędów. W ten sposób Mariusz zgromadził na swoim koncie wiele interesujących prac. Oto jedna z nich:

sobota, 14 lutego 2015

Wasze prace - edycja zdjęć Pixlr Express

Napływają do mnie prace, które robicie w programie Pixlr Express. Przypominam, że za wykonanie tego ćwiczenia (zad 10) można otrzymać szóstkę.
Oto kilka pierwszych prac.


Prawda, że ładne?

sobota, 7 lutego 2015

Zadanie 11 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

Przygotujcie projekt w Scratchu pt. "Mój skomputeryzowany dom".
Jest to zadanie konkursowe w związku z konkursem ogłoszonym przez OEIIZK. Pisałam o tym w poprzednim poście. Niestety szczegółów brak.
Być może ukażą się po spotkaniu w ramach Mazowieckich Dni Scratcha.

Mazowieckie Dni Scratcha w OEIIZK


Mazowieckie Dni Scratcha 25 lutego - 9 maja 2015

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów zaprasza
25 lutego na otwarte warsztaty dla wszystkich: uczniów, nauczycieli, rodziców, w pracowniach przy ul. Nowogrodzkiej 73.

Oto informacje ze strony OEIIZK:
"Będziemy prowadzić zajęcia przy komputerach pokazując środowisko Scratch. Nie jest potrzebne żadne wstępne przygotowanie. Zapraszamy uczniów:
klas 1-3 szkoły podstawowej na godz. 14.30,
klas 4-6 szkoły podstawowej na godz. 15.30,

Równocześnie ogłaszamy konkurs na projekt Mój skomputeryzowany dom.


Zadania dla uczniów:
przygotowanie projektów, animacji, gier, sztuki, melodii, opowiadań oraz interakcji z obrazem z kamery i dźwiękiem z mikrofonu.

W sobotę 9 maja planowane jest drugie spotkanie w Ośrodku, na którym uczniowie zaprezentują swoją twórczość. Otwieramy nasze pracownie dla wszystkich, którzy będą chcieli podzielić się swoimi pracami w Scratchu. Liczymy na udział uczniów, którzy zaprezentują przygotowane projekty i nauczą innych, jak je wykonać.
Zapraszamy 9 maja uczniów wraz z nauczycielami i/lub rodzicami/opiekunami."

niedziela, 1 lutego 2015

Zadanie 10 dla uczniów chętnych z klas 4 - 6

Zadanie dotyczy obróbki zdjęć. Kilka dni temu zachęcałam Was do zapoznania się z programem Pixlr, a dziś przygotowałam zadanie, za które można dostać 6!

Co należy zrobić?
Wykonajcie dwa ćwiczenia według instrukcji zawartej tu (plik pdf)

Przyślijcie e-mailem (zkwasnik@sp114.edu.pl) swoje prace.
1. Z ćwiczenia pierwszego zdjęcie oryginalne i zdjęcie będące efektem Waszej pracy.
2. Z ćwiczenia drugiego - kolaż zdjęć.

Aby wzbogacić, upiększyć swoje prace możecie wykorzystać również inne funkcje, które oferuje program.

Ważne


Ponieważ Wasze prace będę zamieszczać na blogu, wybierzcie zdjęcia bez widocznych postaci lub takie, aby osoby ze zdjęcia wyraziły zgodę na publikację.



Termin: do końca marca 2015 roku


sobota, 31 stycznia 2015

Kreskówki o bezpieczeństwie

Jutro luty...
W lutym będziemy dużo mówić o bezpiecznym korzystaniu z internetu. Obejrzymy filmy "3, 2, 1 Internet", "Owce w sieci" i "Dzieciaka i Loko przygody w sieci". Ten ostatni chcę wan dziś zaprezentować. Pięć krótkich filmów animowanych z dwójką bohaterów roli głównej uczy, w jak w sposób przemyślany poruszać się w internetowym świecie.
Wkrótce będzie też zadanie na 6 związane z Dniem Bezpiecznego Internetu przypadającego w tym roku 10 lutego.
Zapraszam
1. Łańcuszki

2. Spam

3. Cyberprzemoc

4. Uzaleznienia

5. Wirusy

środa, 28 stycznia 2015

Zadanie 9 - szkolne studio Scratcha



Studio Scratcha to miejsce gromadzenia projektów. Na nasze potrzeby utworzyłam w tym roku dwa takie studia:
1. dla projektów grupy początkującej Mistrzów Kodowania http://scratch.mit.edu/studios/830510/
2. dla projektów grupy zaawansowanej Mistrzów Kodowania http://scratch.mit.edu/studios/830502/

Studia te są dostępne również z górnego menu bloga.
Możecie dodawać swoje prace do studio. Jak to zrobić?

Należy zalogować się na swoje konto na Scratchu i udostępnić projekt. Następnie kliknąć w link ze studiem. Na dole strony pojawi się szary pasek z napisem "Add projects" - klikamy. Potem wybieracie kliknięciem projekty, które chcecie dodać do studia. Będą one widoczne dla wszystkich internautów. Ważne jest to, abyście pisali instrukcje do swoich gier, czy animacji. Użytkownicy będą wiedzieli jak z nich korzystać.
Projekty możecie komentować i "lajkować". Pamiętajcie o netykiecie. Nie możecie nikogo obrażać, używać niestosownych słów.

Ważna informacja dla Was. Za to zadanie można otrzymać szóstkę!

Aby otrzymać ocenę należy w studio zamieścić 5 projektów, w tym 2 muszą być przygotowane samodzielnie. Oznacza to, że 3 projekty mogą być wspólnie wykonane na kole.

Uczniowie, którzy nie uczestniczą w zajęciach "Mistrzów Kodowania", a znają Scretcha i tworzą np. gry oczywiście mogą dodawać projekty do studia. szóstki czekają :)

Termin: do końca czerwca 2015r.

niedziela, 25 stycznia 2015

Edytor grafiki online Pixlr Express

Dzisiaj zaproponuje Wam program do obróbki grafiki Pixlr Express. Jest to edytor online co oznacza, że nie musimy instalować go na komputerze. Pracujemy w oknie przeglądarki. Strona programu http://apps.pixlr.com/express.
Aby zacząć pracować należy wczytać zdjęcie np. z dysku swojego komputera (Browse). Następnie widzimy obszerne menu i różne narzędzia (w języku angielskim). W poniższej pracy wykorzystałam narzędzie Splash z menu Adjusment - po wybraniu tej opcji całe zdjęcie pojawia się z tonacji czarno-białej. Malując pędzlem wybrane elementy odsłaniamy naturalny kolor.


Druga praca, to efekt wykorzystania funkcji Collage (główne okno programu). Wybieramy układ kolażu i dodajemy wcześniej wybrane zdjęcia. Możemy też dopasować według swoich upodobań kolor ramek, grubość, kształt.


Czy kogoś zainteresowałam programem? Macie ochotę sprawdzić jak to działa? Jeśli tak, to pochwalcie swoimi pracami!

poniedziałek, 12 stycznia 2015

Czwarte spotkanie Mistrzów Kodowania

Dzisiaj napiszę o pracy grupy początkującej Mistrzów Kodowania. Na zajęciach robiliśmy projekt "Kot zastawia pułapkę na mysz". Wszystkim świetnie poszło, ale na szczególną pochwałę zasługuje nasz najmłodszy Mistrz - Bartek z klasy 2a. Bartek mimo, że pracuje w grupie z kolegami i koleżankami dwa lub trzy lata starszymi, bardzo dobrze sobie radzi. Z zaangażowaniem wykonuje prace i realizuje swoje pomysły w Scratchu. Oto praca Bartka z dzisiejszych zajęć:

niedziela, 11 stycznia 2015

Mistrzowie Kodowania II na trzecim spotkaniu

Jak już wiecie w tym roku mamy dwie grupy Mistrzów - początkująca i zaawansowana. Na zajęciach czwartkowych w grupie zaawansowanej ćwiczyliśmy ostatnio umiejętność stosowania list w projektach. Zrobiliśmy automat Lotto. Niektórzy uczniowie zrobili maszyny losujące według własnego pomysłu.
Oto praca Kuby z 6a.


poniedziałek, 29 grudnia 2014

Zadanie 8 - konkurs "Moja Pasja"

Już ósmy raz nasza szkoła organizuje konkurs na animację komputerową pt. "Moja pasja".
Szczegółowe informacje znajdziecie na szkolnej stronie.

Uczniowie klas 5 i 6 wiedzą o co chodzi i mogą już przygotowywać prace(np. w Pivocie). Natomiast klasy 4 w najbliższym czasie będą się uczyć na lekcjach jak tworzyć ruchome obrazki.

Oto praca konkursowa przygotowana w bezpłatnym programie Pivot.

piątek, 12 grudnia 2014

Projekt scratchowy

Uczniowie znaleźli w sieci taki to fajny projekt. Podoba się Wam?

Klawisze q, r i b mają dodatkowe funkcje. Sprawdźcie jakie.

czwartek, 11 grudnia 2014

Mistrzowie kodują

Jak już wiecie nasza szkoła bierze udział w II edycji ogólnopolskiego programu "Mistrzowie kodowania". Wszystkie 3 grupy rozpoczęły już zajęcia. Grupy początkujące stawiają pierwsze kroki w Scratchu, a grupa zaawansowana doskonali swoje umiejętności. Dowiecie się co to są listy i jak je stosować oraz poznamy skrypty "więcej bloków".

Większość uczestników koła pracuje w domu tworząc ciekawe prace.


Oto praca Mariusza: Symulator kota

wtorek, 2 grudnia 2014

Zadanie 7 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

Uczniowie naszej szkoły biorą udział w konkursie matematycznym "Z matematyką przez życie". Konkurs rozgrywany jest w dwóch kategoriach: wiedzy i prezentacji multimedialnej. Zachęcam Was do przygotowania prezentacji właśnie.
Temat pracy:
"Matematyka na sportowo"
• Prezentacja powinna być wykonana w programie PowerPoint. Uczestnicy mogą korzystać z materiałów zgromadzonych na lekcjach oraz ze wszystkich innych dostępnych źródeł. Prezentacja nie powinna przekroczyć 15 slajdów zawierających:
- stronę tytułową: imię, nazwisko, klasę uczestnika Konkursu, numer i adres szkoły.
- slajdy właściwe: teoretyczne opracowanie tematu oraz teksty i rozwiązania zadań przedstawiających praktyczne zastosowanie teorii.
• Prezentacja będzie oceniana według następujących kryteriów:
- zgodność treści z tematem,
- rzetelność wiedzy na temat wybranego zagadnienia,
- spójność i przejrzystość merytoryczna,
- stopień trudności i prawidłowość rozwiązań zadań praktycznych,
- nowatorstwo pomysłu,
- stopień skomplikowania używanych narzędzi informatycznych,
- walory estetyczne pracy.
Termin: do 5 lutego 2015r.

czwartek, 27 listopada 2014

środa, 26 listopada 2014

Zadanie 6 dla uczniów chętnych z klas 4 - 6

Lubicie tworzyć prezentacje? A matematykę?
Jeśli tak, to ten konkurs jest dla WAS!

IX WARSZAWSKI KONKURS MATEMATYCZNO – INFORMATYCZNY
„Multimedialna Matematyka”

Przedmiotem konkursu jest przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna jednego z tematów obejmujących treści matematyczne z zakresu szkoły podstawowej.

REGULAMIN

Termin: do końca kwietnia 2015r

poniedziałek, 17 listopada 2014

Zadanie 5 dla chętnych uczniów z klas 5 - 6

To zadanie dla tych, którzy lubią robić prezentacje.

ZOO we Wrocławiu ogłasza konkurs na prezentację multimedialną pt. „Zwierzęta krain polarnych”


Konkurs polega na wykonaniu prezentacji multimedialnej w programie Power Point, Open Office lub PDF.
Prezentacja ma dotyczyć zagadnień związanych ze zmianami klimatycznymi, ekologią i zagrożeniami wybranych
gatunków zamieszkujących obszary polarne (Arktyka i Antarktyka). Gatunki arktyczne:niedźwiedź polarny, wilk
arktyczny, narwal, renifer, sowa śnieżna, gatunki antarktyczne: kryl, krabojad, pingwin cesarski, lampart morski,
albatros ciemnogłowy.

Szczegóły znajdziecie w REGULAMINIE.

Termin: do 27 listopada. 28 listopada prace zbiorowo zostaną wysłane do organizatorów.

Nasze lekcje informatyki w oczach poety

Chodźcie prędko w nasze ręce
Do sali trzydziestej pierwszej
Szybko, szybko pani czeka
Prędko lekcja nam ucieka
Szczęście, w końcu trafiliście
Pewnie coś tam słyszeliście
Że ta sala to nie schowek
W końcu ogrom, każdy powie
Czeka na was tu przygoda
Cóż więc, lekcji nam jest szkoda
Przejdźmy do oprowadzania.
Sala duża, przyznasz rację
Komputerów ze 30 w tym
Metrażu nam się mieści
A pośrodku, 4 ławki
I drukarka i słuchawki
No i skaner w koncie stoi
Nauczyciel w swej ostoi
Lekcje całą nas pilnuje
Opowiada i tłumaczy, programuje
Każdy dobrze się s tym czuje
Bo gdy problem, ci doskwiera
I nie włączysz komputera
On podejdzie, wytłumaczy,
Sam poczujesz sam zobaczysz
Jak się wszystkiego nauczysz
I usłyszysz pewne prośby
No… sam nie wiem, choćby
Prezentację do zrobienia
Na nadany tobie temat
Lub zadanie z Logomocji
Będziesz wiedzą zachwycony
Będziesz klikał jak szalony
A w dzienniku same 6
Będziesz wiedział kto
Ci pomógł, kto powiedział
Co wykonać, jak wykonać powiesz
Szczerze, że to łatwe, po programach
Będziesz brykał
To właśnie Informatyka.

Wiersz Adama z klasy 6d
Jak Wam się podoba?

czwartek, 13 listopada 2014

Pierwszy etap miniLOGII zakończony

Do drugiego etapu miniLOGII zakwalifikowały się cztery osoby: Paulina (6a), Kuba (6a), Konrad (6d) i Albert (5b), który rozwiązał zadania w Pythonie. Gratuluję Wam serdecznie i przypominam, że II etap już w lutym.

poniedziałek, 10 listopada 2014

Zadanie 4 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz
i Dyrektor Pałacu Młodzieży w Gdańsku Maria Pawłowska
zapraszają do udziału

w II OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE GRAFIKI KOMPUTEROWEJ NA KARTKĘ BOŻONARODZENIOWĄ
"M-A-G-I-A Ś-W-I-Ą-T"


WYMAGANIA:

Prace muszą być zapisane w jednym z ogólnodostępnych formatów (np. gif, jpg, png) wg schematu: imięnazwisko_szkoła (np. JanKowalski_SP13Gdansk),
prace należy przekazać nauczycielowi w wersji elektronicznej np na Pendrive.
Do każdej pracy graficznej należy dołączyć wydruk (jeden egzemplarz) w wersji papierowej na papierze fotograficznym w formacie 13x18 cm,
praca musi być trwale opisana na odwrocie wydruku: imię i nazwisko autora, klasa, szkoła, telefon kontaktowy i nazwa programu w jakim została wykonana.

Terminy: Na Wasze prace (plik i wydruk) czekam do 24 listopada br. 25 listopada zbiorowo zostaną wysłane do organizatorów.