To jest zadanie na 6!
Swtórz 5 aplikacji w serwisie http://learningapps.org/. Uczniowie, którzy nie uczęszczają na koło powinni się zgłosić do nauczyciela - założę konto i przypiszę Was do odpowiedniej grupy.
Zasady wykonania aplikacji:
1. Aplikację powinny być edukacyjne.
2. Co najmniej jedna z nich musi dotyczyć informatyki (internet, komputery, programy)
2. Co najmniej jedna z nich musi zawierać grafikę.
4. W programie nie może być błędów rzeczowych.
Oznacza to, że możecie robić różnego typu ćwiczenia. Możecie sie inspirować aplikacjami stworzonymi przez innych użytkowników.
Dla zachęty prace naszych uczniów:
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
środa, 25 listopada 2015
niedziela, 22 listopada 2015
Learning Apps
Od dwóch tygodni na kole infomatycznym poznajemy platformę Learning Apps. Jest to "webowa" aplikacja umożliwiająca w prosty i intuicyjny sposób tworzyć interaktywne gry edukacyjne. My poznaliśmy: milionera, wisielca, kolejność i czat.
Niektórzy uczniowie sami odkrywają kolejne kategorie i tworzą samodzielnie ćwiczenia.
Oto kilka prac uczniów:
Kamila
Przeciągnij myszką od pierwszej litery po ostatnią.
Zuzi
Niektórzy uczniowie sami odkrywają kolejne kategorie i tworzą samodzielnie ćwiczenia.
Oto kilka prac uczniów:
Kamila
Przeciągnij myszką od pierwszej litery po ostatnią.
Zuzi
środa, 18 listopada 2015
Zadanie 2 dla chętnych uczniów klas 4 - 6
Ciekawe zadanie konkursowe :)
Szczegóły na www.ekoswieta.eu

Na stronie organizatorów czytamy:
Zapraszamy wszystkich amatorów i profesjonalistów do udziału w ogólnopolskim konkursie „e-Kartka”, którego organizatorem jest
Ministerstwo Środowiska.
Celem konkursu jest popularyzacja ekologicznej kartki świątecznej, która oprócz ochrony środowiska, daje nieograniczone możliwości zaprezentowania życzeń świątecznych.
Konkurs polega na zaprojektowaniu elektronicznej kartki świątecznej w jednej z dwóch kategorii:
Kategoria I – Grafika
w formie obrazu elektronicznego. Rozdzielczość: min. 1920 x 1280; dopuszczane formaty: JPG, PNG, SVG, PDF; maksymalny rozmiar pliku: 40 MB
Kategoria II – Animacja
w formie pliku – GIF, SWF. Rozdzielczość: min. 800 x 600; maksymalny rozmiar pliku: 40 MB
Prace należy nadsyłać do 27 listopada 2015 r. poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce ZGŁOSZENIA. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się w regulaminie.
Do wygrania atrakcyjne nagrody:
2 nagrody główne – tablet graficzny Wacom Intuos Pro M (A5)
10 wyróżnień – bon pieniężny o wartości 300 zł do wykorzystania w ogólnopolskiej sieci księgarni
Prace wysyłacie w domu za zgodą rodziców.
Ale można otrzymać ocenę celującą, jeśli przyniesiecie pracę konkursową do szkoły do oceny.
Szczegóły na www.ekoswieta.eu

Na stronie organizatorów czytamy:
Zapraszamy wszystkich amatorów i profesjonalistów do udziału w ogólnopolskim konkursie „e-Kartka”, którego organizatorem jest
Ministerstwo Środowiska.
Celem konkursu jest popularyzacja ekologicznej kartki świątecznej, która oprócz ochrony środowiska, daje nieograniczone możliwości zaprezentowania życzeń świątecznych.
Konkurs polega na zaprojektowaniu elektronicznej kartki świątecznej w jednej z dwóch kategorii:
Kategoria I – Grafika
w formie obrazu elektronicznego. Rozdzielczość: min. 1920 x 1280; dopuszczane formaty: JPG, PNG, SVG, PDF; maksymalny rozmiar pliku: 40 MB
Kategoria II – Animacja
w formie pliku – GIF, SWF. Rozdzielczość: min. 800 x 600; maksymalny rozmiar pliku: 40 MB
Prace należy nadsyłać do 27 listopada 2015 r. poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce ZGŁOSZENIA. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się w regulaminie.
Do wygrania atrakcyjne nagrody:
2 nagrody główne – tablet graficzny Wacom Intuos Pro M (A5)
10 wyróżnień – bon pieniężny o wartości 300 zł do wykorzystania w ogólnopolskiej sieci księgarni
Prace wysyłacie w domu za zgodą rodziców.
Ale można otrzymać ocenę celującą, jeśli przyniesiecie pracę konkursową do szkoły do oceny.
środa, 11 listopada 2015
Kurs programowania dla uczniów zdolnych
Od jutra (12 listopada) Ośrodek Eduakacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów rozpoczyna kurs programowania w Logo dla uczniów uzdolnionych.
Szkolenie odbywa się na platformie Moodle. Aby się zapisać należy utworzyć sobie konto na stronie konkursy.oeiizk.edu.pl.
Serdecznie zapraszam
Szkolenie odbywa się na platformie Moodle. Aby się zapisać należy utworzyć sobie konto na stronie konkursy.oeiizk.edu.pl.
Serdecznie zapraszam
wtorek, 3 listopada 2015
O kodach QR
W najbliższy czwartek zajmiemy się kodami QR.


Aby odczytać informacje zawarte na powyższych obrazkach, należy mieć zainstalowany na swoim tablecie lub telefonie program do skanowania kodów QR.
Na pierwszym obrazku zakodowana jest strona internetowa, do odczytania potrzebny jest dostęp do internetu. Drugi to zakodowany tekst.
Czy komuś udała się odczytać?


Aby odczytać informacje zawarte na powyższych obrazkach, należy mieć zainstalowany na swoim tablecie lub telefonie program do skanowania kodów QR.
Na pierwszym obrazku zakodowana jest strona internetowa, do odczytania potrzebny jest dostęp do internetu. Drugi to zakodowany tekst.
Czy komuś udała się odczytać?
niedziela, 1 listopada 2015
Zadanie 1 dla chętnych - Konkurs "Jestem Smart"
SMART, czyli:
Sprytny
Mobilny
Aktywny
Rozsądny
Technologicznie Zakręcony
- taki właśnie powinien być uczeń nowoczesnej szkoły!
Szczegóły na stronie:
http://www.smart.itwedukacji.pl/
Jesteś uczniem SMART? Wiesz, jak można wykorzystywać tablety, smartfony i internet na tysiąc mądrych sposobów: do nauki, rozwoju, zabawy? Pokaż to na rysunku lub fotografii!
Wykonaj grafikę w dowolnym programie komputerowym lub zrób zdjęcie swojego rysunku, pracę zapisz w formacie .jpg. Wyślij na adres zkwasnik@sp114.edu.pl lub przynieś do szkoły na pendrive.
Termin: do 10 listopada br
piątek, 30 października 2015
sobota, 17 października 2015
Tydzień Kodowania cd
Jeszcze o Coode Week
Film ze strony:
http://www.lifestyle.newseria.pl/newsy/it_i_technologie/dzieci_powinny_uczyc_sie,p1555700892,p1555700892
i jeszcze artykuł:
http://natemat.pl/157715,programowanie-to-dzisiaj-trzeci-niezbedny-dla-kazdego-jezyk-rusza-europejski-tydzien-kodowania
Film ze strony:
http://www.lifestyle.newseria.pl/newsy/it_i_technologie/dzieci_powinny_uczyc_sie,p1555700892,p1555700892
i jeszcze artykuł:
http://natemat.pl/157715,programowanie-to-dzisiaj-trzeci-niezbedny-dla-kazdego-jezyk-rusza-europejski-tydzien-kodowania
piątek, 16 października 2015
I etap konkursu kuratoryjnego miniLOGIA
8 października rozpoczął się I etap konkursu kuratoryjnego miniLOGIA 14.
Zadania rozwiązujecie w domu do 5 listopada i przekazujecie je nauczycielowi. W tym roku należy również założyć sobie konto na platformie http://konkursy.oeiizk.edu.pl/ i przesłać tam swoje rozwiązania.
Treści zadań
Wytyczne do rozwiazywania zadań
Testy do rozwiązań w Logo
Zadania rozwiązujecie w domu do 5 listopada i przekazujecie je nauczycielowi. W tym roku należy również założyć sobie konto na platformie http://konkursy.oeiizk.edu.pl/ i przesłać tam swoje rozwiązania.
Treści zadań
Wytyczne do rozwiazywania zadań
Testy do rozwiązań w Logo
niedziela, 11 października 2015
Code Week w Narodowym Instytucie Audiowizualnym
![]() |
Code Week 2015 |
Ja również otrzymałam gratulacje, za co Wam dziękuję! To Wasz sukces moi uczniowie!
Oficjalna polska strona Code Week
codeweek.org.pl
poniedziałek, 5 października 2015
Europejski Tydzień Kodowania

W tym tygodniu rozpoczyna się Europejski Tydzień Kodowania. Nasza szkoła aktywnie przyłącza się do akcji. Chcemy pokazać, że programowanie nie jest wcale takie trudne, jak może się wydawać. Dzięki kodowaniu możemy zrealizować ciekawe pomysły, a także trenować umysł, co pozytywnie wpływa na kreatywność i zdolność logicznego myślenia.
piątek, 4 września 2015
Koło informatyczne
Jak już pisałam zapraszam chętnych na koło. Na początek zaczniemy naukę programowania w Logo w środowisku Logomacja.
Będziemy min. przygotowywać się do konkursu przedmiotowego miniLOGIA. Jest to ważny konkurs, bo powołany przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Tu jest strona konkursu.
A tu terminy:
08 października 2015 r. rozpoczęcie etapu szkolnego
05 listopada 2015 r. zakończenie etapu szkolnego (ostateczny termin oddania prac w szkole)
21 stycznia 2016 r. etap rejonowy (II stopień)
25 lutego 2016 r. ogłoszenie wyników etapu rejonowego
14 kwietnia 2016 r. etap wojewódzki (III stopień)
28 kwietnia 2016 r. ogłoszenie wyników etapu wojewódzkiego
i jeszcze literatura:
Borowiecka A. i inni – Konkursy Informatyczne miniLOGIA i Liga Zadaniowa, OEIiZK.
Walat A. – Wprowadzenie do Logomocji, OEIiZK.
Witryna internetowa archiwum zadań z Konkursu miniLOGIA.
Witryna internetowa archiwum zadań pierwszego etapu Konkursu Logia.
Witryna internetowa materiały edukacyjne dotyczące programowania w języku Python.
Witryna internetowa dokumentacja modułu turtle języka Python.
środa, 2 września 2015
I po wakacjach...
Witam Was w nowym roku szkolnym :)
Przed nami kolejny rok wspólnej nauki i zabawy z komputerami.
Na początek zapraszam Was na koło informatyczne. Zajęcia będą odbywać od 10 września na 8 lekcji w czwartki i w piątki (jedna lekcja do wyboru w czwartek lub w piątek).
Co będziemy robić?
Dużo programować - w Logo, w środowisku Scratch. W III edycji Mistrzów Kodowania będziemy tworzyć aplikacje na tablety.
Przed nami kolejny rok wspólnej nauki i zabawy z komputerami.
Na początek zapraszam Was na koło informatyczne. Zajęcia będą odbywać od 10 września na 8 lekcji w czwartki i w piątki (jedna lekcja do wyboru w czwartek lub w piątek).
Co będziemy robić?
Dużo programować - w Logo, w środowisku Scratch. W III edycji Mistrzów Kodowania będziemy tworzyć aplikacje na tablety.
wtorek, 4 sierpnia 2015
Jesteśmy w III edycji Mistrzów Kodowania
Od września będziemy kontynuować kodowanie. Jesteśmy przyjęci do III edycji ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Sprawdźcie na mapie
piątek, 26 czerwca 2015
Wakacje 2015
Po wytężonej pracy przez 10 miesięcy pora na odpoczynek - wakacje! Życzę Wam wielu słonecznych dni, bezpiecznego wypoczynu oraz bezpiecznego surfowania po Sieci. Dla przypomnienia powyżej cztery najwaniejsze sieciakowe zasady.
wtorek, 23 czerwca 2015
Nasi uczniowie na obchodach Mazowieckich Dni Scratcha
9 maja byliśmy w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.
Albert, Karol, Kuba, Mariusz i Piotrek prezentowali swoje prace konkursowe pt.: "Mój skomputeryzowany dom". Chłopcy długo i z wielkim zaangożowaniem przygotowywali swoje prace. Wykorzystali swoje umiejętności zdobyte na zajęciach "Mistrzów Kodowania".
Karol z klasy drugiej uczy się sam w domu. Jego praca została oceniona bardzo wysoko - zajął I miejsce w kategorii klas I - III. I miejsce zdobył również Albert, a prace Mariusza, Kuby i Piotrka zostały wyróżnione. Gratuluję!
Tu możecie zobacyć wszystkie prace zgłoszone na konkurs:
https://scratch.mit.edu/studios/1115202/
poniedziałek, 22 czerwca 2015
Blogi Mistrzów Kodowania
Na oficjalnej stronie Mistrzów Kodowana zastała opublikowana lista blogów Mistrzów Kodowania. Jest tam też nasz blog.
http://mistrzowiekodowania.pl/blogi-i-mistrzowie/
http://mistrzowiekodowania.pl/blogi-i-mistrzowie/
czwartek, 11 czerwca 2015
Programowanie, jakie to proste
sobota, 23 maja 2015
Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
Taka oto książka ostatnio wpadła mi w ręce.
Polecam wszystkim, którzy interesują się programowaniem!
Z okładki książki:
"Dzięki tej książce:
- poznasz środowisko Scratch oraz zasady tworzenia programów
- dowiesz sie, co to są zmienne, podprogramy, pętle i instrukcje warunkowe
- nauczysz się tworzyć algorytmy
- stworzysz niejedną grę"
wtorek, 19 maja 2015
Po Scratchu HTML
Skończyliśmy zajęcia w ramach programu Mistrzowie Kodowania i od kilku tygodni zgłębiamy tajniki języka HTML. Moi uczniowie nie chcą być jedynie biernymi czytelnikami stron internetowych - chcą być ich twórcami!
Na zajęciach poznajemy podstawowe znaczniki języka. Korzytamy z edytora Notepad++. Często uczymy się metodą prób i błędów - piszemy, testujemy, poprawiamy. Korzystamy przy tym z kursów zamieszczonych w sieci, oraz z takiej oto książki:

A na koniec tego krótkiego postu..
Lubię, gdy uczniowie zadają takie pytania: "A jak pani zrobiła szkolną stronę?"
Na zajęciach poznajemy podstawowe znaczniki języka. Korzytamy z edytora Notepad++. Często uczymy się metodą prób i błędów - piszemy, testujemy, poprawiamy. Korzystamy przy tym z kursów zamieszczonych w sieci, oraz z takiej oto książki:
A na koniec tego krótkiego postu..
Lubię, gdy uczniowie zadają takie pytania: "A jak pani zrobiła szkolną stronę?"
poniedziałek, 27 kwietnia 2015
Voki
Na dzisiejszych zajęciach tworzyliśmy mówiące awatary za pomocą serwisu Voki.
Oto efekty pracy:
Kamil
Bartek Błażej Milena Asia
Oto efekty pracy:
Kamil
Bartek Błażej Milena Asia
czwartek, 16 kwietnia 2015
Zgłaszanie prac konkursowych "Mój skomputeryzowany dom"
Przypominam, że do 20 kwietnia (poniedziałek) możecie zgłaszać swoje projekty na konkurs "Mój skomputeryzowany dom". Jeśli jeszcze nie założyliście konta na konkursy.oeiizk.edu.pl, to zróbcie to jak najszybciej.
Już jest otwarte studio, gdzie możecie dodać swoją pracę. Trzeba też wypełnić formularz. W razie pytań służę pomocą.
Już jest otwarte studio, gdzie możecie dodać swoją pracę. Trzeba też wypełnić formularz. W razie pytań służę pomocą.
niedziela, 29 marca 2015
Zadanie 15 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

Jest to zadanie konkursowe dla tych którzy lubią rysować. Jeśli jesteście zainteresowani, zacznijcie tworzyć, bo termin jest bardzo krótki. Czekam na prace do 9 kwietnia.
Zgłaszane prace w całości muszą być wykonane przez autora, dodatkowo punktowane będą prace wykonane w programie GIMP (należy przesłać plik pracy w formacie XCF). Oznacza to, że możecie zrobić pracę w dowolnum pragramie graficznym. Ważne: praca ma mieć wielkość 800 px na 800px, temat: kartka wielkanocna
czwartek, 26 marca 2015
Zadanie 14 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
IV EDYCJA KONKURSU MULTIMEDIALNEGO: „CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE - MAZOWSZE”
FORMA PRACY KONKURSOWEJ:
prezentacja multimedialna lub film – w tej formie uczniowie przygotowują pokaz slajdów lub film. Długość przekazu nie może przekraczać 15 minut. Dopuszczalny format plików: mv, pt, mov oraz avi. Na konkurs należy nadsyłać prace, które nie były publikowane i nagradzane w innych konkursach. Prace powinny dotyczyć tylko Mazowsza.
TEMATY PRAC /do wyboru/:
„Postacie literackie związane z Mazowszem”,
”Szlakiem bohaterów Mazowsza”,
„Przewodnik po najciekawszych miejscach Mazowsza” ,
„Mazowsze, miejsca znane – nieznane”
Termin: Na Wasze prace czekam do 25 maja br.
Organizatorem konkursu jest Młodzieżowy Dom Kultury "Muranów"
FORMA PRACY KONKURSOWEJ:
prezentacja multimedialna lub film – w tej formie uczniowie przygotowują pokaz slajdów lub film. Długość przekazu nie może przekraczać 15 minut. Dopuszczalny format plików: mv, pt, mov oraz avi. Na konkurs należy nadsyłać prace, które nie były publikowane i nagradzane w innych konkursach. Prace powinny dotyczyć tylko Mazowsza.
TEMATY PRAC /do wyboru/:
„Postacie literackie związane z Mazowszem”,
”Szlakiem bohaterów Mazowsza”,
„Przewodnik po najciekawszych miejscach Mazowsza” ,
„Mazowsze, miejsca znane – nieznane”
Termin: Na Wasze prace czekam do 25 maja br.
Organizatorem konkursu jest Młodzieżowy Dom Kultury "Muranów"
niedziela, 22 marca 2015
Kolejne spotkanie Mistrzów Kodowania
Taką oto grę zrobiliśmy ostatnio na zajeciach. Zajęcia przeprowdził Pioterk z 4a, który to wcześnij sam przygotował grę, a na lekcji wyjaśnił na czym polega i jak skrypty są potrzebne. Jeśli chcecie zobaczyć inne gry Piotrka, to zajrzyjcie do szkolnego studia Scratcha.
piątek, 13 marca 2015
Zadanie 13 dla uczniów chętnych z klas 4 - 6, kursy on-line o bezpieczeństwie

W związku z Dniem Bezpiecznego Internetu (obchodziliśmy w lutym), zapraszam Was do udziału w szkoleniach on-line dotyczących zasad korzystania z komputera i internetu
Wejdź na stronę http://www.fdn.pl/kursy i zarejestruj się (rejestracja ucznia). W polu "Kod aktywacyjny" wpisz koniecznie: AJTTDA. W polu "Klasa" wpisz dużą litrę klasy np A. Po zarejestrowaniu się i zalogowaniu masz dostęp do kursów dotyczących bezpieczeństwa w sieci.
1. Bezpieczna przygoda w Internecie (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)
2. 3.. 2.. 1.. Internet! (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)
3. Lekcja bezpieczeństwa (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP i GIM)
4. Co się stało z Mimi? (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP i GIM)
Jeśli ukończysz wskazany kurs otrzymasz szóstkę :)
Uczniowie klas 4 otrzymują szóstkę za ukończenie kursu 1.
Uczniowie klas 5 otrzymują szóstkę za ukończenie kursów 1 i 2
Uczniowie klas 6 otrzymują szóstkę za ukończenie kursów 2, 3 i 4.
Uwaga dla klas 5 i 6:
Jeśli ukończysz co najmniej 1, wówczas otrzymasz ocenę bardzo dobrą.
Warunkiem otrzymania oceny jest wpisanie właściwego kodu aktywacyjnego podczas rejestracji AJTTDA
To zadanie możecie robić do końca czerwca.
czwartek, 5 marca 2015
"Mój skomputeryzowany dom" - konkurs na projekt w Scratchu

Informacja odnośnie zadania 11 dla chętnych, o którym pisałm 11 lutego
Aby wziąć udział w konkursie na projekt Scratcha "Mój skomputeryzowany dom" należy założyć sobie konto na stronie:
http://konkursy.oeiizk.edu.pl i i zalogować się do konkursu Scratch 2015. Poprzez tę stronę będą zgłaszane prace na konkurs. Znajdują tam też informacje o konkursie, forum pomocy, materiały pomocne do nauki Scratcha.
Informacje o konkursie
Zadanie dla uczniów: przygotowanie projektu Scratch w formie animacji, gry, sztuki, melodii, opowiadania lub interakcji z myszą, klawiaturą, obrazem z kamery oraz dźwiękiem z mikrofonu.
Od 14 do 20 kwietnia będą otwarte studia na stronie scratch.mit.edu, w których uczestnicy umieszczają prace konkursowe. Po opublikowaniu pracy należy zgłosić pracę przez formularz, który będzie dostępny (od 14 kwietnia).
Ocenie podlegają:
zawartość merytoryczna,
rozwiązania programistyczne,
walory artystyczne - w tym własne zdjęcia i grafika,
pomysłowość i wkład pracy.
Autorzy najlepszych prac otrzymają dyplomy i będą mogli publicznie zaprezentować wyróżnione prace podczas spotkania 9 maja 2015 r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Serdecznie Was Zapraszam!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
niedziela, 22 lutego 2015
Zadanie 12 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6


Jest to konkurs na grafikę komputerową z wykorzystaniem Painta.
Temat pracy brzmi ciekawie - "Cztery pory roku".
Pracę należy wydrukować na formacie A4 i na jej odwrocie umieścić drukowaną metryczkę, a w niej imię i nazwisko autora, klasę i nazwę szkoły oraz opiekuna.
Na Wasze prace czekam do 13 marca. 16 marca będą zbiorowo wysłane do organizatorów.
Tu znajdziecie Regulamin
czwartek, 19 lutego 2015
Szóste spotkanie zaawansowanych Mistrzów Kodowania
Dzisiaj nie prowadziłam zajęć. Co nie oznacza, że ich nie było. Były, muzyczne. Prowadził za mnie Mariusz z 6a. Mariusz przedstawił kolegom (koleżanek niestety nie było) trzy swoje projekty, w których to zastosował różne dźwięki, głównie odgrywanie nut. Są to autorskie pomysły Mariusza. Zobaczcie, a raczej posłuchajcie, co udało nam się zrobić. Nie są to rozbudowane projekty, ale jakie efektowne. A Mariusz świetnie sobie poradził w roli nauczyciela. Brawo! Zapraszam innych chętnych do prowadzenia lekcji :)
Pianino
Klawisze od 1 do 8. Da się też klikać i wciskać spację
Perkusja, KLIKAJ W BĘBEN, oraz talerze. aby uruchomić muzykę kliknij pudełko powyżej
Wiolonczela, na dotyk i na dotyk ciągły spacją
Pianino
Klawisze od 1 do 8. Da się też klikać i wciskać spację
Perkusja, KLIKAJ W BĘBEN, oraz talerze. aby uruchomić muzykę kliknij pudełko powyżej
Wiolonczela, na dotyk i na dotyk ciągły spacją
niedziela, 15 lutego 2015
Piąte spotkanie Mistrzów Kodowania
Przypominam, że bierzemy udział w II edycji ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Spotykamy się w poniedziałki (grupa początkująca) i we wtorki (grupa zaawansowana).
Jak pracujemy?
Co robimy?
Na ostatnich zajęciach grupa pierwsza poznawała "komunikaty", grupa druga "klony".
Gra "Kamień - nożyce - papier"
Sterujesz lewą ręką. Użyj klawisza:
1 aby pokazać kamień
2 aby pokazać papier
3 aby pokazać nożyczki
Ustawienie prawej ręki losuje komputer.
Gra "Zbijanie piłek"
Steruj paletką strzałkami.
Niektórzy z Was połknęli bakcyla i kodują w domu. Kodują, kodują i przestać nie mogą:) Najlepszym przykładem jest Mariusz z 6a, który ma niezliczone pomysły na kolejne gry. Inspiracje czerpie zewsząd - obejrzany film, przeczytana książka... Mariusz przegląda też projekty innych "Scratcherów" i kontaktuje się z nimi i wymienia opiniami. Pozwala to mu udoskonalać swoje prace. Sam stara się poznać działanie wszystkich bloczków, często metodą prób i błędów. W ten sposób Mariusz zgromadził na swoim koncie wiele interesujących prac. Oto jedna z nich:
Jak pracujemy?
Co robimy?
Na ostatnich zajęciach grupa pierwsza poznawała "komunikaty", grupa druga "klony".
Gra "Kamień - nożyce - papier"
Sterujesz lewą ręką. Użyj klawisza:
1 aby pokazać kamień
2 aby pokazać papier
3 aby pokazać nożyczki
Ustawienie prawej ręki losuje komputer.
Gra "Zbijanie piłek"
Steruj paletką strzałkami.
Niektórzy z Was połknęli bakcyla i kodują w domu. Kodują, kodują i przestać nie mogą:) Najlepszym przykładem jest Mariusz z 6a, który ma niezliczone pomysły na kolejne gry. Inspiracje czerpie zewsząd - obejrzany film, przeczytana książka... Mariusz przegląda też projekty innych "Scratcherów" i kontaktuje się z nimi i wymienia opiniami. Pozwala to mu udoskonalać swoje prace. Sam stara się poznać działanie wszystkich bloczków, często metodą prób i błędów. W ten sposób Mariusz zgromadził na swoim koncie wiele interesujących prac. Oto jedna z nich:
Subskrybuj:
Posty (Atom)