
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
sobota, 30 września 2017
niedziela, 17 września 2017
E-klasa w Pythonie
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów zaprasza wszystkich chętnych uczniów na szkolenia programistyczne w języku Python. Początek już19 września.
Informacje ze strony organizatorów:
Pierwsze kroki w Pythonie
Szkolenie wprowadzające w programowanie w języku Python na podstawie zadań z grafiki żółwia. Szkolenie zawiera materiały interaktywne do nauki oraz quizy sprawdzane automatycznie. Przewidujemy około 10 godzin pracy online. Warunkiem ukończenia szkolenia jest uzyskanie minimum 90%.
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Każdy uczeń, który założy sobie konto na platformie https://konkursy.oeiizk.edu.pl i zaakceptuje regulamin. Wymagana jest też zgoda rodziców (prawnych opiekunów).
Jakie są terminy?
Zaczynamy 19 września, a szkolenie będzie dostępne do końca maja.
Python - grafika i obliczenia
Kontynuacja i rozszerzenie poprzedniego szkolenia. Przewidujemy mi.in doskonalenie umiejętności stosowania podstawowych konstrukcji języka Python, w tym pętli, definiowanie funkcji, które wywołują skutek (efekt graficzny na ekranie) lub dokonują obliczeń (jest zwracana wartość liczbowa). W ramach szkolenia przewidujemy pracę online i dwa spotkania stacjonarne.
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Każdy uczeń szkoły podstawowej województwa mazowieckiego, który ukończył szkolenie Pierwsze kroki w Pythonie w terminie do 2 października 2017 r. godz.22.00
Rejestracja następuje przez zapisanie się na kurs Pierwsze kroki w Pythonie na tej platformie Moodle i zgłoszenie chęci udziału w drugim szkoleniu.
Jakie są terminy?
Rozpoczynamy szkoleniem online 3 października 2017 r. Spotkania stacjonarne są planowane w terminach: 5 października 2017 r. i 15 listopada 2017 r. (koniec szkolenia).
Kurs szczególnie polecamy uczniom zainteresowanym programowaniem, tym którzy już programowali w Logo, planującym udział w kuratoryjnym konkursie informatycznym miniLOGIA.
Informacje ze strony organizatorów:
Pierwsze kroki w Pythonie
Szkolenie wprowadzające w programowanie w języku Python na podstawie zadań z grafiki żółwia. Szkolenie zawiera materiały interaktywne do nauki oraz quizy sprawdzane automatycznie. Przewidujemy około 10 godzin pracy online. Warunkiem ukończenia szkolenia jest uzyskanie minimum 90%.
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Każdy uczeń, który założy sobie konto na platformie https://konkursy.oeiizk.edu.pl i zaakceptuje regulamin. Wymagana jest też zgoda rodziców (prawnych opiekunów).
Jakie są terminy?
Zaczynamy 19 września, a szkolenie będzie dostępne do końca maja.
Python - grafika i obliczenia
Kontynuacja i rozszerzenie poprzedniego szkolenia. Przewidujemy mi.in doskonalenie umiejętności stosowania podstawowych konstrukcji języka Python, w tym pętli, definiowanie funkcji, które wywołują skutek (efekt graficzny na ekranie) lub dokonują obliczeń (jest zwracana wartość liczbowa). W ramach szkolenia przewidujemy pracę online i dwa spotkania stacjonarne.
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Każdy uczeń szkoły podstawowej województwa mazowieckiego, który ukończył szkolenie Pierwsze kroki w Pythonie w terminie do 2 października 2017 r. godz.22.00
Rejestracja następuje przez zapisanie się na kurs Pierwsze kroki w Pythonie na tej platformie Moodle i zgłoszenie chęci udziału w drugim szkoleniu.
Jakie są terminy?
Rozpoczynamy szkoleniem online 3 października 2017 r. Spotkania stacjonarne są planowane w terminach: 5 października 2017 r. i 15 listopada 2017 r. (koniec szkolenia).
Kurs szczególnie polecamy uczniom zainteresowanym programowaniem, tym którzy już programowali w Logo, planującym udział w kuratoryjnym konkursie informatycznym miniLOGIA.
sobota, 9 września 2017
Uczymy się z Khan Academy
Czy wiecie jak działa internet? Klasy 7 próbowały się dowiedzieć wykorzystując platformę Khan Academy
https://pl.khanacademy.org/
https://pl.khanacademy.org/
czwartek, 7 września 2017
Żegnajcie wakacje, witaj szkoło!
Zaczynamy...
Zapraszam Was na koło informatyczne. Zaczynamy 14 września. Szczegóły w ogłoszeniach w dzienniku elektronicznym.
Będziemy uczyć się i bawić. Będziemy głównie sterować kotem Scratchem, żółwiem z Logomocji, robotem mBot :)
Zapraszam Was na koło informatyczne. Zaczynamy 14 września. Szczegóły w ogłoszeniach w dzienniku elektronicznym.
Będziemy uczyć się i bawić. Będziemy głównie sterować kotem Scratchem, żółwiem z Logomocji, robotem mBot :)
wtorek, 4 lipca 2017
OzoBot i OzoBlockly
Paza rysowaniem tras zawierających specjalne kody OzoBota możemy programować wykorzystując platformę http://ozoblockly.pl.
OzoBlockly to edytor kodu oparty na blczkach z komendami znanymi ze Scratcha. Wgrywanie programu do robota odbywa się przez ekran monitora komutera, czy też tablet.
Ozoblockly jest narzędziem dla użytkowników w różnym wieku. Obecnie są tam cztery poziomy zaawansowania, pierwszy podstawowy dla dzieci nieumiejących jeszcze czytać, ostatni czwarty zawiera zaawansowane funkcje: pętle, wyrażenia matematyczne, wyrażenia logiczne, zmienne.




OzoBlockly to edytor kodu oparty na blczkach z komendami znanymi ze Scratcha. Wgrywanie programu do robota odbywa się przez ekran monitora komutera, czy też tablet.
Ozoblockly jest narzędziem dla użytkowników w różnym wieku. Obecnie są tam cztery poziomy zaawansowania, pierwszy podstawowy dla dzieci nieumiejących jeszcze czytać, ostatni czwarty zawiera zaawansowane funkcje: pętle, wyrażenia matematyczne, wyrażenia logiczne, zmienne.




niedziela, 2 lipca 2017
Wakacje z OzoBotem
W wolnym czasie testujemy robota. Ozobot to mały, ale bardzo inteligenty robot. Pierwszy poziom programowania - dla najmłodszych, to głównie planowanie i rysowanie tras, po których może jeżdzić OzoBot. Kody dla robota są ukryte w postaci układu kolorowych kwadratów. Możemy zakodować zawracanie, jazdę szybko, wolno, turbo, skręcanie, pauzę, rotację itp. Ważne jest, aby rysować mazakami o intensywnych kolorach linię grubości ok 5mm.
Dystrubotorem OzoBotów jest firma EDU-sense. Na stronie www.edu-sense.pl można znajeźć materiały do pracy z robotem, również gotowe plansze z rysunkami dla uczniów oraz tablicę kodów graficznych



Dystrubotorem OzoBotów jest firma EDU-sense. Na stronie www.edu-sense.pl można znajeźć materiały do pracy z robotem, również gotowe plansze z rysunkami dla uczniów oraz tablicę kodów graficznych




niedziela, 25 czerwca 2017
środa, 21 czerwca 2017
wtorek, 20 czerwca 2017
Chmury wyrazów
niedziela, 18 czerwca 2017
Robopaczka w naszej szkole
Dotarła do nas Robopaczka z mBotem. Przez tydzięń testowaliśmy robota. Układaliśmy skrypty sterujące robotem w mBlock.Nasz mBoot, jeździł, omijał przeszkody, wydałał dźwięki.
Wniosek: Chcemy mieć takie roboty!
Wniosek: Chcemy mieć takie roboty!
niedziela, 11 czerwca 2017
wtorek, 6 czerwca 2017
Z GeoGebrą na kole
Na zajęciach dodatkowych zaczęliśmy pracować z GeoGebrą. Oto aplikacja dla klasy szóstej pomocna w nauce określania współrzędnych punktu w układzie współrzędnych.
https://ggbm.at/WQPUXYvb
środa, 31 maja 2017
Szalony wyścig po pustyni kota Scratcha
Kolejna praca naszej Mistrzyni Kodowania - Asi
Projekt powstał na podstawie podręcznika "Scratch - komiksowa przygoda z programowaniem"
Projekt powstał na podstawie podręcznika "Scratch - komiksowa przygoda z programowaniem"
niedziela, 28 maja 2017
Roboty i programowanie
Czy macie w domu roboty i programujecie je?
Jakie roboty chcielibyście programować w szkole?
W ostatnim tygodniu miałam okazję pracować z robotami. Były to roboty Edisony, Ozoboty, mBoty.
Zobaczcie mBota
Jakie roboty chcielibyście programować w szkole?
W ostatnim tygodniu miałam okazję pracować z robotami. Były to roboty Edisony, Ozoboty, mBoty.
Zobaczcie mBota
sobota, 20 maja 2017
czwartek, 18 maja 2017
niedziela, 7 maja 2017
Zadanie 12 dla chętnych uczniów z klas 5 - 6,
Instytut Słowacki w Warszawie zaprasza do udziału w Mazowieckim Konkursie „Poznajmy Słowację.”
Cele realizacji zadań konkursowych
• Poszerzanie wiedzy na temat Słowacji jako państwa z którym Polska sąsiaduje.
• Poszerzanie wiedzy młodzieży o wspólnej historii polsko-słowackiej.
• Poszerzanie wiedzy młodzieży na temat wybitnych osobistości słowackich i słowacko-polskich.
• Stworzenie młodzieży okazji wykazania się uzdolnieniami, kreatywnością i wiedzą.
Ogólne kryteria oceny nadesłanych prac:
• poprawność merytoryczna;
• różnorodność zastosowanych sposobów przekazu;
• oryginalność przekazu.
1. Obowiązkowy program wykonania prezentacji: Microsoft PowerPoint
2. Obowiązkowy wykaz żródeł wszystkich plików multimedialnych.
3. Czas prezentacji nie może przekroczyć 6 minut.
4. Odtwarzanie automatyczne.
Pracę należy zapisać na płycie CD i opisać
Imię i nazwisko.
Wiek i klasa.
Pełna nazwa i adres szkoły.
Na Wasze prace czekam do 21 maja br.
Cele realizacji zadań konkursowych
• Poszerzanie wiedzy na temat Słowacji jako państwa z którym Polska sąsiaduje.
• Poszerzanie wiedzy młodzieży o wspólnej historii polsko-słowackiej.
• Poszerzanie wiedzy młodzieży na temat wybitnych osobistości słowackich i słowacko-polskich.
• Stworzenie młodzieży okazji wykazania się uzdolnieniami, kreatywnością i wiedzą.
Ogólne kryteria oceny nadesłanych prac:
• poprawność merytoryczna;
• różnorodność zastosowanych sposobów przekazu;
• oryginalność przekazu.
1. Obowiązkowy program wykonania prezentacji: Microsoft PowerPoint
2. Obowiązkowy wykaz żródeł wszystkich plików multimedialnych.
3. Czas prezentacji nie może przekroczyć 6 minut.
4. Odtwarzanie automatyczne.
Pracę należy zapisać na płycie CD i opisać
Imię i nazwisko.
Wiek i klasa.
Pełna nazwa i adres szkoły.
Na Wasze prace czekam do 21 maja br.
wtorek, 25 kwietnia 2017
czwartek, 20 kwietnia 2017
wtorek, 18 kwietnia 2017
Mazowiecki Dzień Scratcha 2017

OEIIZK zaprasza 13 maja do swoich pracowni na obchody Dnia Scratcha. Hasłem przewodnim będzie "Ze Scratchem za pan brat"
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie day.scratch.mit.edu
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych uczniów do zgłaszania swoich projektów za pomocą formularza ankiety. Najciekawsze prace będziecie prezentować w sobotę 13 maja podczas obchodów Dnia Scratcha.
Formularz do zgłaszania prac
https://goo.gl/ZvSys0
Uczniowie, którzy przygotują i zgłoszą swój projekt otrzymają szóstki :)
czwartek, 13 kwietnia 2017
Zadanie 11 dla chętnych uczniów z klas 4-6
Młodziżowy Dom Kultury Muranów zaprasza Was do udziału w konkursie na prezentację multimedialną lub film
„Cudze chwalicie, swego nie znacie – Europa”
CELE:
tworzenie trwałej więzi z regionem, w którym młodzi ludzie mieszkają;
wzmocnienie tożsamości z Warszawą, Mazowszem, Polską i Europą;
budzenie zainteresowania problemami, historią i współczesnością naszego regionu;
wdrażanie do umiejętnego tworzenia komunikatów medialnych;
kształtowanie postaw patriotycznych i proeuropejskich młodzieży.
TEMATY PRAC /do wyboru/:
1. „Postacie literackie związane z Europą”
2. „Szlakiem bohaterów Europy”
3. „Przewodnik po najciekawszych miejscach Europy”
4. „Europa, miejsca znane – nieznane”
W tematach 3. i 4. istnieje możliwość wyboru jednej tematyki wiodącej, np.: zabytki architektury i dzieła sztuki, parki narodowe, miasta, itp.
długość przekazu - nie może przekraczać 20 minut
termin: Na Wasze prace czekam do 12 maja br
„Cudze chwalicie, swego nie znacie – Europa”
CELE:
tworzenie trwałej więzi z regionem, w którym młodzi ludzie mieszkają;
wzmocnienie tożsamości z Warszawą, Mazowszem, Polską i Europą;
budzenie zainteresowania problemami, historią i współczesnością naszego regionu;
wdrażanie do umiejętnego tworzenia komunikatów medialnych;
kształtowanie postaw patriotycznych i proeuropejskich młodzieży.
TEMATY PRAC /do wyboru/:
1. „Postacie literackie związane z Europą”
2. „Szlakiem bohaterów Europy”
3. „Przewodnik po najciekawszych miejscach Europy”
4. „Europa, miejsca znane – nieznane”
W tematach 3. i 4. istnieje możliwość wyboru jednej tematyki wiodącej, np.: zabytki architektury i dzieła sztuki, parki narodowe, miasta, itp.
długość przekazu - nie może przekraczać 20 minut
termin: Na Wasze prace czekam do 12 maja br
środa, 12 kwietnia 2017
Zadanie 10 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6, konkurs na prezentację
ZZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. KAZIMIERZA WIELKIEGO W SŁOMNIKACH zaprasza uczniów z klas 4 - 6 do udziału w konkursie na prezentację multimedialną
pt. „Świadomy uczeń – zdrowy dorosły ”
Temat piątej edycji: SMOG TO NIE SMOK. WIEM, JAK GO POKONAĆ!
Komisja Konkursowa dokona oceny nadesłanych prac biorąc pod uwagę następujące
kryteria:
a. artystyczne: oryginalność, dobór środków i audiowizualnych form wyrazu.
b. merytoryczne: zgodność pracy z tematyką i celami konkursu.
c. techniczne (np. rozbudowane, zaawansowane funkcje prezentacji,
zastosowana animacja).
do 20 slajdów
Termin: do 8 maja br
pt. „Świadomy uczeń – zdrowy dorosły ”
Temat piątej edycji: SMOG TO NIE SMOK. WIEM, JAK GO POKONAĆ!
Komisja Konkursowa dokona oceny nadesłanych prac biorąc pod uwagę następujące
kryteria:
a. artystyczne: oryginalność, dobór środków i audiowizualnych form wyrazu.
b. merytoryczne: zgodność pracy z tematyką i celami konkursu.
c. techniczne (np. rozbudowane, zaawansowane funkcje prezentacji,
zastosowana animacja).
do 20 slajdów
Termin: do 8 maja br
poniedziałek, 3 kwietnia 2017
Zadanie 9 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Młodzieżowy Dom Kultury w Przemyślu zaprasza do udziału w konkursie grafiki komputerowej "GIMPEK"
Należy wykonać plakat filmowy wykorzystując program GIMPbez użycia clipartów, animacji czy innych gotowych grafik.
Plik pracy powinien być zapisany w formacie XCF oraz wyeksportowany do jednego z formatów: JPG, PNG, GIF, PDF. Inne formaty plików nie podlegają ocenie.
Termin: do 18 kwietnia br.
regulamin
Należy wykonać plakat filmowy wykorzystując program GIMPbez użycia clipartów, animacji czy innych gotowych grafik.
Plik pracy powinien być zapisany w formacie XCF oraz wyeksportowany do jednego z formatów: JPG, PNG, GIF, PDF. Inne formaty plików nie podlegają ocenie.
Termin: do 18 kwietnia br.
regulamin
wtorek, 21 marca 2017
poniedziałek, 20 marca 2017
Finał konkursu "Kodować każdy może"
4 marca br. nasi uczniowie Piotrek i Karol uczestniczyli w finale ogólnopolskiego konkursu informatycznego "Kodować każdy może", który miał miejsce w Szczecinie .
Relacja z tego wydarzenia
Chłopcy przygotowali własne projekty w Scratchu, które komisja wysoko oceniła i zakwalifikowała do II etapu.
Praca Karola:
Praca Piotrka
Gratuluję!
Relacja z tego wydarzenia
Chłopcy przygotowali własne projekty w Scratchu, które komisja wysoko oceniła i zakwalifikowała do II etapu.
Praca Karola:
Praca Piotrka
Gratuluję!
sobota, 18 marca 2017
Netykieta

Sieciaki o netykiecie:
Jeśli chcesz być dobrze traktowany w sieci, i Ty bądź dobry dla innych internautów. Aby zapobiec „wpadce”, przeczytaj netykietę i stosuj!
1. Nie rozsyłaj internetowych łańcuszków (łańcuszek internetowy to wiadomość zawierająca prośbę o rozesłanie jej do jak największej liczby
internautów, jest popularną formą spamu).
3. Staraj się nie nadużywać emotikonek (uśmieszków, buziaczków).
4. Bez potrzeby nie pisz dużymi literami, gdyż oznaczają KRZYK.
5. Nie bądź Bełkotem, nie prowokuj kłótni w sieci. Staraj się nie irytować innych internautów.
6. Wystrzegaj się Bełkota. Nie daj się sprowokować.
7. Nie obrażaj innych użytkowników sieci. Pamiętaj: również w internecie jesteśmy odpowiedzialni za swoje działanie.
8. Szanuj cudzą własność. Nie podpisuj się pod czyimiś wypowiedziami czy pracami. Korzystając z materiałów znalezionych z sieci, zawsze podawaj źródło ich pochodzenia.
9. Zwracając się do konkretnego internauty, pamiętaj o używaniu dużej litery w zaimkach: Ty, Tobie, Ci itp.
1o. Nie zakładaj sobie niepotrzebnych kont e-mail.
źródło: sieciaki.pl
niedziela, 5 marca 2017
wtorek, 28 lutego 2017
Mistrzowie Kodowania o bezpieczeństwie w sieci
Na ostatnich zająciach Mistrzów Kodowania rozmawialiśmy o bezpiecznym korzystaniu z internetu. Pomocny okazał się serwis sieciaki.pl, no i Scratch oczywiście. Powstały takie projekty:
Asi:
Kuby:
Asi:
Kuby:
sobota, 25 lutego 2017
Internet bez hejtu
Czy chcecie, aby w internecie nie było obrażania, znieważania, wyzywania? Z pewnością tak!
Czasami wystarczy jeden negatywny komentarz pod zdjęciem, czy filmem, aby komuś zrobiło się przykro, poczuł się odrzucony lub pojawiły się inne trudne emocje.
Jak rodzić sobie z hejterami i hejtowaniem?
Na portalu sieciaki.pl znajdziecie rady. Oto one:
Zasady antyhejtowe
1. Zastanów się, zanim odpowiesz na hejterski komentarz. Nie daj się ponieść emocjom, nie odpowiadaj pod wpływem chwili.
2. Jeżeli bardzo się złościsz, napisz odpowiedź, a potem weź głęboki oddech i skasuj ją.
3. Nie odpowiadaj agresją na agresję. W ten sposób jedynie prowokujesz hejtera do dalszego obrażania.
4. Nie lajkuj, nie udostępniaj hejterskich komentarzy. W ten sposób jedynie zwiększasz ich zasięg.
5. Jeżeli możesz, kasuj nienawistne komentarze.
6. Zgłaszaj hejt i mowę nienawiści, korzystając z opcji dostępnych na forach lub w mediach społecznościowych.
7. Nie każda krytyka to hejt. Odróżniaj hejt od konstruktywnej krytyki.
8. Gdy coś ci się nie podoba lub denerwuje, wyraź to kulturalnie, nie hejtuj.
9. Nie rezygnuj z tego, co robisz, myślisz i mówisz tylko ze względu na hejetrów.
10. Jeżeli nie możesz poradzić sobie z hejterem, zgłoś to osobie zaufanej lub zadzwoń na bezpłatny numer Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży: 116 111.
Subskrybuj:
Posty (Atom)