Taki kurs programowania
https://snakify.org/pl
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
poniedziałek, 9 lipca 2018
niedziela, 17 czerwca 2018
poniedziałek, 11 czerwca 2018
Roboty na festynie szkonym
niedziela, 10 czerwca 2018
Animacje - rowerowe szaleństwo
sobota, 9 czerwca 2018
Święto technologii Allegro Tech Days
Może wybierzecie się na bezpłatne warsztaty programowania? 16 czerwca na stadionie PGE Narodowmy będzie miało miejsce wydarzenie Allegro Tech Days.
Będzie można zobaczyć roboty, drony, elektryczne hulajnogi, deskorolki i monocykle oraz wziąć udział w warsztatach KungFu Sumo, LEGO Race, Lego WeDo 2.0, 3D Doodler, Allegro Tech Kids - Robots, Allegro Tech Kids - Coding.
INFORMACJE
https://kreckilometry.pl/tech-days
Będzie można zobaczyć roboty, drony, elektryczne hulajnogi, deskorolki i monocykle oraz wziąć udział w warsztatach KungFu Sumo, LEGO Race, Lego WeDo 2.0, 3D Doodler, Allegro Tech Kids - Robots, Allegro Tech Kids - Coding.
INFORMACJE
https://kreckilometry.pl/tech-days
czwartek, 7 czerwca 2018
Python w siódmej klasie
Uczniowie klas siódmych stawiają pierwsze kroki w Pythonie. Zaczynamy naukę programowania od grafiki żółwia, definiujemy własne funkcje, stosujemy iteracje.
Uczniowie, którzy już wczesniej programowali w Pythonie zmagają się z trudniejszymi zadaniami. Przykład
Zadanie polegało na zdefiniowaniu funkcji przeliczającej liczbę z systemu dziesiatkowego na binarny. Uczeń zmowyfikował to zadanie i zrobił program zamieniający na wybrany przez użytkowniaka system liczbowy.
Oto rozwiązanie Piotrka z klasy 7.

Uczniowie, którzy już wczesniej programowali w Pythonie zmagają się z trudniejszymi zadaniami. Przykład
Zadanie polegało na zdefiniowaniu funkcji przeliczającej liczbę z systemu dziesiatkowego na binarny. Uczeń zmowyfikował to zadanie i zrobił program zamieniający na wybrany przez użytkowniaka system liczbowy.
Oto rozwiązanie Piotrka z klasy 7.

czwartek, 31 maja 2018
mBot speed contest 2018

Braliśmy udział w ogólnopolskim konkursie robotycznym mBot speed contest 2018.
2 miesiące pracy, 20 sekund filmu i mamy 5 miejsce :)
Zobaczcie tu!
https://trobot.pl/konkurs-robotyczny-dla-szkol/
Zadanie polegało na zaprogramowaniu robota Makeblock mBot do wyścigów w formule Line Follower.
poniedziałek, 21 maja 2018
sobota, 19 maja 2018
Zadanie 7 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6, konkurs
Dom Kultury Muranów zaprasza Was do udziału w konkursie „Cudze chwalicie swego nie znacie - MURANÓW”
Technika i format prac konkursowych:
prezentacja multimedialna lub film opowiadające o warszawskim Muranowie (uczniowie mają za zadanie przygotować pokaz slajdów lub film),
długość przekazu multimedialnego nie może przekraczać 20 minut.
Prace można wysłać mailem (zkwasnik@sp114.edu.pl) lub przynieść na pendrive.
Prace będę wysyłać 4 czerwca.
Technika i format prac konkursowych:
prezentacja multimedialna lub film opowiadające o warszawskim Muranowie (uczniowie mają za zadanie przygotować pokaz slajdów lub film),
długość przekazu multimedialnego nie może przekraczać 20 minut.
Prace można wysłać mailem (zkwasnik@sp114.edu.pl) lub przynieść na pendrive.
Prace będę wysyłać 4 czerwca.
niedziela, 13 maja 2018
Zadanie 6 - konkurs na animację komputerową
Zapraszam Was do udziału w konkursaietowarzyszącym kampanii Rowerowy maj - "Rowerowy Maj – rowerowe szaleństwo"
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów z klas 4 - 7. Zadaniem uczniów jest wykonanie animacji komputerowej o tematyce rowerowej.
Wielkość pracy to maksymalnie 400 pikseli w każdym wymiarze.
Prace będą oceniane w dwóch grupach wiekowych:
- klasy IV – V
- klasy VI – VII
Prace należy przesyłać wyłącznie w wersji elektronicznej na adres e-mailowy zkwasnik@sp114.edu.pl w nieprzekraczalnym terminie do 20 maja 2018 r. wraz ze skanami (zdjęciem) oświadczeń rodziców na zgodę przetwarzania danych osobowych. (20 maja muszę wysłać prace)
Regulamin i oświadczenie
http://rowery.um.warszawa.pl/rowerowy-maj2018/konkurs-na-animacj-rowerowy-maj-rowerowe-szale-stwo
Za ciekawą pracę można otrzymać szóstke :)
Uwaga: Krótki termin!
sobota, 12 maja 2018
Wyścigowy robot
A to w związku z konkursem mBot speed contest 2018.
Pracują chłopcy z klasy 4, 5 i 6.
czwartek, 10 maja 2018
piątek, 27 kwietnia 2018
poniedziałek, 23 kwietnia 2018
sobota, 21 kwietnia 2018
czwartek, 19 kwietnia 2018
Zadanie 5 dla chętnych uczniów z klas 5 - 7
Szkoła Podstawowa w Słomnikach zaprasza Was do udziału w ogólnopolskim konkursie na prezentację multimedialną pt. "Swiadomy uczeń - zdrowy dorosły".
W tym roku temat pracy brzmi:
"Moje dane osobowe w moich rękach. Skuteczna ochrona danych osobowych”.
Prezenatcje należy zapisać w jednym z formatów: formacie pptx, ppsx, ppt, pps
W tym roku temat pracy brzmi:
"Moje dane osobowe w moich rękach. Skuteczna ochrona danych osobowych”.
Prezenatcje należy zapisać w jednym z formatów: formacie pptx, ppsx, ppt, pps
Prace możecie przynieść na pendrive.
Na Wasze prace czekam do 21 maja br.
Proszę, aby chętni uczniowie zgłsili się do mnie po materiały i omówienie pracy.
wtorek, 17 kwietnia 2018
"Ogarnij inżynierię" - klasy piąte
Kontynuujemy realizcję programu "Ogarnij Inżynierię". W tym semestrze klasy piąte ralizują moduł "Enegia i wiatr". Zajęcia z informatyki skupiają się na projektowaniu i druku 3D. A oto klasa 5a i 5d przy pracy :)
czwartek, 29 marca 2018
wtorek, 20 marca 2018
Programowanie wirtualnego ozobota
niedziela, 18 marca 2018
sobota, 17 marca 2018
Trzeci etap konkursu miniLOGIA
Jedna nasza uczennica, Asia została zakwalifikowana do III etapu konkursu kuratoryjnego z informatyki miniLOGIA. Gratuluję! Zadania konkursowe to grafika żółwia oraz, od tego roku szkolnego, obliczenia. Zadania można robić w Logo lub Pythonie. My zrezygnowaliśmy z Logomocji i Logo na rzecz języka Python. Asia uczy się Pythona i ten język wybrała na konkursie.
Strona konkursu http://minilogia.oeiizk.waw.pl
Według nowej podstawy programowej w klasach 7 - 8 uczniowie będą uczyć się programować w środowisku tekstowym.
Wkrótce zaczynamy programowanie w Pythonie :)
Strona konkursu http://minilogia.oeiizk.waw.pl
Według nowej podstawy programowej w klasach 7 - 8 uczniowie będą uczyć się programować w środowisku tekstowym.
Wkrótce zaczynamy programowanie w Pythonie :)
piątek, 16 marca 2018
Trasa dla robota
niedziela, 11 marca 2018
Pierwsze lekcje z OzoBotami
Sprawdzalismy, co potrafi Ozobot. Robot odczytuje kolory, a ich określone sekwencje są rozkazami, np zawróć, jedź szybko, jedź wolno, skręć.
W ten sposób możemy zakodować kolorowymi mazakami na kartce jakeś zadanie.
Innym sposób pracy z Ozobotem, to wykorzystanie platformy http://ozoblockly.pl/ Tu układamy bloczki, podobnie jak w Scratchu. Następnie wczytujemy kod do robota poprzez wygenerowanie przez komputer ciągu sygnałów świetlnych i odczytanie przez czujniki Ozobota. Wystarczy przyłożyć robota do monitora komputera. Nie zawsze udawało nam się poprawnie wczytać program do robota. Realizowalismy zadanie 1 z ogólnopolskiego rogramu Uczymy dzici programować.





W ten sposób możemy zakodować kolorowymi mazakami na kartce jakeś zadanie.
Innym sposób pracy z Ozobotem, to wykorzystanie platformy http://ozoblockly.pl/ Tu układamy bloczki, podobnie jak w Scratchu. Następnie wczytujemy kod do robota poprzez wygenerowanie przez komputer ciągu sygnałów świetlnych i odczytanie przez czujniki Ozobota. Wystarczy przyłożyć robota do monitora komputera. Nie zawsze udawało nam się poprawnie wczytać program do robota. Realizowalismy zadanie 1 z ogólnopolskiego rogramu Uczymy dzici programować.






środa, 28 lutego 2018
Subskrybuj:
Posty (Atom)