Dzisiaj zrobiliśmy drugą apkę na Androida. Jest to magiczna kula przepowiadająca przyszłość :)
Pracowaliśmy z App Inventorem i tabletami.
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
czwartek, 7 kwietnia 2016
piątek, 1 kwietnia 2016
App Inventor i Mistrzowie Kodowania
Mistrzowie Kodowania i App Inventor |
Dzisiaj druga grupa pracowała z App Inventorem. Jesteśmy dumni z pierwszej własnej apki. Kubie udało się utworzyć i zainstalować aplikację "Kotek" na własnym telefonie! Będzie mógł pochwalić się kolegom i rodzinie :)
czwartek, 31 marca 2016
Pierwsze zajęcia z App Inventora za nami!

Dzisiaj Mistrzowie Kodowania utworzyli pierwszą własną apkę na tablet. Jest to kotek, który miauczy i mruczy, gdy go głaszczemy:)
App Inventor to bezpłatna platforma do tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne z systemem Android.
Najpierw projektowaliśmy wygląd aplikacji (obrazek kota, instrukcję i dźwięk), a następnie układając bloczki (podobnie jak w Scratchu) programowaliśmy działanie.
Powstającą aplkację testowaliśmy na żywo na naszych nowych tabletach :) Potrzebna jest do tego bezpłatna apka MIT AI2 Companion, którą należy pobrać za sklepu Play.
Jeśli chcecie wiedzieć więcej, przeczytajcie na wiki Mistrzów Kodowania
Wprowadzenie
Opis bloczków
wtorek, 29 marca 2016
CodeCombat - opinie
Jak Wam idzie gra? Na którym poziomie jesteście? A może utknęliście - gdzie? Czego nauczyliście się?
Czy warto grać?
Proszę o Wasze opinie o CodeCombat w komentarzach pod postem.
niedziela, 20 marca 2016
ToonDoo - serwis do tworzenia komiksów
Zachęcam uczniów klas szóstych do założenia sbie bezpłatnego konta w serwisie ToonDoo www.toondoo.com
Będziemy uczyć się tworzyć komiksy.
W związku z konkursem „Baśnie, podania i legendy Mazowsza w komiksie” postaramy się przedstawić legendę warszawską w postaci komiksu.
Może to być "Złota Kaczka", "Bazyliszek" lub inna.
Grafikę do komiksu możecie też stworzyć samodzielnie (narysować, ulepić z plasteliny)
Tu znajdziecie zwycięskie prace z poprzedniej wersji konkursu.
http://komiks.oeiizk.edu.pl/prace.html
Uczniowie. którzy nie założą konta w Toodoo będą wykonywać komiks w programie PowerPoint.
sobota, 19 marca 2016
czwartek, 17 marca 2016
CodeCombat i Mistrzowie Kodowania

Dzisiaj graliśmy i uczyliśmy się programować jednocześnie! A to za sprawą CodeCombat :)
Ta gra to walka z kodem:)
Piszemy kod, według którego bohater będzie wykonywał akcje (poruszał się/walczył/mówił hasło...). Następnie wciskamy "URUCHOM", a wtedy następuje sprawdzenie, czy nasz kod okazał się skuteczny. Nasza postać zaczyna wykonywać kod na planszy, zgodnie z nim reagować z otoczeniem, a otoczenie... reaguje na bohatera zgodnie ze swoimi założeniami, np. potwory zaatakują, gdy się zbliżysz. Oczywiście w razie porażki możemy poprawić swój kod i spróbować jeszcze raz.
Początki nie są trudne, ale im dalej ...
środa, 16 marca 2016
Zadanie 14 - dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Czwarta edycja ogólnopolskiego konkursu na prezentację multimedialną "Świadomy uczeń - zdrowy dorosły"
pod honorowym patronatem Małopolskiego Kuratora Oświaty
Tym razem zadaniem uczestników jest przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat: „WIEM, CO KUPUJĘ – CZYLI WYBORY NOWOCZESNEGO KONSUMENTA”.
Konkurs organizuje Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach. Patronat nad nim objęli: Małopolski Kurator Oświaty, Głos Słomnik, Stowarzyszenie Informatyków Polskich, Akademia Zdrowia 3R.
Regulamin konkursu
Termin: Na Wasze prace czekam do 18 kwietnia br
pod honorowym patronatem Małopolskiego Kuratora Oświaty
Tym razem zadaniem uczestników jest przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat: „WIEM, CO KUPUJĘ – CZYLI WYBORY NOWOCZESNEGO KONSUMENTA”.
Konkurs organizuje Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach. Patronat nad nim objęli: Małopolski Kurator Oświaty, Głos Słomnik, Stowarzyszenie Informatyków Polskich, Akademia Zdrowia 3R.
Regulamin konkursu
Termin: Na Wasze prace czekam do 18 kwietnia br
piątek, 11 marca 2016
Mistrzowie Kodowania - dziewiąte spotkanie
Praca Michała
Praca Krzysia
Na ostatnich zajęciach takę gierkę zrobiliśmy.
środa, 9 marca 2016
Zadanie 13 dla chętnych - konkurs na komiks

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów zaprasza uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego do udziału w II edycji Konkursu "Baśnie, podania i legendy Mazowsza w komiksie".
Patronat honorowy nad Konkursem objęli - Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik oraz Polskie Stowarzyszenie Komiksowe.
Zadanie konkursowe polega na samodzielnym zaprojektowaniu i wykonaniu komiksu ilustrującego treść dowolnej baśni, podania lub legendy związanej z Mazowszem.
Komunikaty oraz informacje bieżące dotyczące Konkursu publikowane będą na stronie internetowej http://komiks.oeiizk.edu.pl/
sobota, 5 marca 2016
Zadanie 12 - konkurs grafiki komputerowej
Zapraszam Was do udziału w ogólnopolskim konkursie grafiki komputerowej "Gimpek 3", którego organizatorem jest Młodzieżowy Dom Kultury w Przemyślu.
Temat: Wizytówka
Prace uczniów muszą zostać wykonane w wyłącznie w programie graficznym GIMP - bez użycia klipartów, animacji czy innych gotowych grafik.
Praca dotyczy wykonania wizytówki reklamującej dowolną działalność, np.: własną szkołę, wymyśloną instytucję, własną wizytówkę ucznia lub dowolnie wymyślonej osoby.
Termin: do 28 marca br
piątek, 4 marca 2016
Finał Ogólnopolskiego Konkursu "Kodować każdy może"
20 lutego 2016 roku w Szczecinie na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego odbył się finał Ogólnopolskiego Konkursu "Kodować każdy może" z udziałem naszego ucznia Alberta z klasy 6b.
Zgłoszona praca naszego Mistrza, była jedną z 10 najlepszych w kategorii klas 6 wybranych przez komisję.
Serdecznie gratulujemy!
Tu możecie obejrzeć zdjęcia z wydarzenia
http://sp48szczecin.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=336#gallery/336
Tu informacje
http://wiadomosci.onet.pl/szczecin/szczecin-pierwszy-w-polsce-konkurs-dla-mlodych-programistow/75k3tc
http://radioszczecin.pl/1,334265,obok-pisania-i-czytania-to-bedzie-podstawowa-umi
Zgłoszona praca naszego Mistrza, była jedną z 10 najlepszych w kategorii klas 6 wybranych przez komisję.
Serdecznie gratulujemy!
Tu możecie obejrzeć zdjęcia z wydarzenia
http://sp48szczecin.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=336#gallery/336
Tu informacje
http://wiadomosci.onet.pl/szczecin/szczecin-pierwszy-w-polsce-konkurs-dla-mlodych-programistow/75k3tc
http://radioszczecin.pl/1,334265,obok-pisania-i-czytania-to-bedzie-podstawowa-umi
środa, 2 marca 2016
Konferencja dla nauczycieli informatyki z naszym udziałem
Dzisiaj był nasz wielki dzień! Zostaliśmy zaproszeniu do udziału w konferencji dla nauczycieli organizowanej przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów. Naszym zadaniem było zademonstrowanie lekcji z wykorzystaniem Scratcha. Lekcję, na której tworzyliśmy grę "Atak na serwer" obserwowało ok 50 nauczycieli szkół podstawowych.
Oto końcowy efekt:
Praca Michała
Praca Kuby
Oto końcowy efekt:
Praca Michała
Praca Kuby
wtorek, 1 marca 2016
Zadanie 11 - szkolny konkurs na prezentację
"Targówek wczoraj i dziś" to temat pracy konkursowej.
Zadaniem jest przygotowanie prezentacji np w Power Poincie. Wskazane jest, aby zdjęcia zawarte w prezentacji były wykonane przez autora tej prezentacji. Jeśli korzystacie z innych źródeł, należy upewnić się, czy dany obraz/zdjęcie nie jest chronione prawami autorskimi lub posiadać zgodę autora na przetwarzanie zdjęcia. Jest to ważne, gdyż najlepsze prezentacje będą publikowane w internecie.
Konkurs został zorganizowany z okazji święta Targówka
1 kwietnia 2016 roku mija dokładnie 100 lat od chwili przyłączenia Targówka do miasta stołecznego Warszawy.
Regulamin konkursu znajdziecie na naszej szkolnej stronie.
Zadaniem jest przygotowanie prezentacji np w Power Poincie. Wskazane jest, aby zdjęcia zawarte w prezentacji były wykonane przez autora tej prezentacji. Jeśli korzystacie z innych źródeł, należy upewnić się, czy dany obraz/zdjęcie nie jest chronione prawami autorskimi lub posiadać zgodę autora na przetwarzanie zdjęcia. Jest to ważne, gdyż najlepsze prezentacje będą publikowane w internecie.
Konkurs został zorganizowany z okazji święta Targówka
1 kwietnia 2016 roku mija dokładnie 100 lat od chwili przyłączenia Targówka do miasta stołecznego Warszawy.
Regulamin konkursu znajdziecie na naszej szkolnej stronie.
sobota, 27 lutego 2016
Programowanie na tabletach - ScratchJr
W szkole mamy nowe tablety :) Na kole mieliśmy okazję przetestować je. Poznawaliśmy aplikację Scratch Junior. ScratchJr to uproszczona wersja Scratcha, ale na urządzenia mobilne i raczej dla maluchów :) Na bloczkach zamiast tekstu są piktogramy, które obrazują komendy. Jest ich oczywiście dużo mniej niż w Scratchu, ale udało nam się utworzyć ciekawe historyjki.
Popatrzcie na poniższy przykład. Co zrobi kotek?
Popatrzcie na poniższy przykład. Co zrobi kotek?
piątek, 19 lutego 2016
Mistrzowskie węże
Dzisiaj druga grupa Mistrzów również tworzyła węże.
Praca Kamila
Praca Kuby
Krzysia
Praca Kamila
Praca Kuby
Krzysia
czwartek, 18 lutego 2016
Szóste spotkanie Mistrzów kodowania
Dzisiaj dowiedzieliśmy się co to są i jak można wykorzystać listy.
Praca Michała:
Wężem sterujemy strzałkami.
Praca Michała:
Wężem sterujemy strzałkami.
piątek, 12 lutego 2016
Zadanie 10 - konkurs na gif animowany

V OGÓLNOPOLSKI KONKURS INFORMATYCZNY „GIF WIELKANOCNY”
Dyrekcja i nauczyciele Zespołu Szkół nr 7 im. gen. Mariusza Zaruskiego w Gdyni mają przyjemność zaprosić uczniów klas 4-6 s do udziału w ogólnopolskim konkursie na wykonanie animacji w formacie GIF o tematyce wielkanocnej.
Termin: do 4 kwietnia br
Powyższa animacja to praca naszej uczennicy Darii
czwartek, 11 lutego 2016
Zadanie 9 - ogólnopolski konkurs na grafikę komputerową
Zespół Szkół nr 1 im. Jana Brzechwy w Pile zaprasza Was na konkurs pt: "Okładka do ulubionej książki".
Konkurs polega na wykonaniu przy pomocy edytora grafiki Paint pracy plastycznej
na temat Okładka do ulubionej książki.
Praca powinna być wykonana samodzielnie przez jednego autora. Niedozwolone jest
korzystanie z grafik, zdjęć, przeróbek czy obrazów osób trzecich.
Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną pracę.
Pracę należy wydrukować na papierze formatu A4.
Termin: do 10 marca br.
Regulamin
Konkurs polega na wykonaniu przy pomocy edytora grafiki Paint pracy plastycznej
na temat Okładka do ulubionej książki.
Praca powinna być wykonana samodzielnie przez jednego autora. Niedozwolone jest
korzystanie z grafik, zdjęć, przeróbek czy obrazów osób trzecich.
Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną pracę.
Pracę należy wydrukować na papierze formatu A4.
Termin: do 10 marca br.
Regulamin
środa, 10 lutego 2016
Zadanie 8 - Międzyszkolny Konkurs : „Lepszy Internet zależy ode mnie"
Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu Szkoła Podstawowa nr 13 w Częstochowie zaprasza Was do udziału w konkursie pt: „Lepszy Internet zależy ode mnie"
Co należy zrobić?
Uczniowie przygotowują plakat na temat zawarty w tytule konkursu. Plakat musi być
wykonany w dowolnym programie graficznym z rozszerzeniem jpeg. Plakat należy
wydrukować w formacie A4. Do plakatu należy załączyć płytę z plikiem jpeg
Płytę należy opisać:
a) Imię i nazwisko autora
b) Wiek
c) Nazwę szkoły
d) Dane opiekuna konkursu w danej szkole
Te same informacje należy umieścić na wydruku pracy (na odwrocie pracy).
Na Wasze prace czekam do 7 marca br.
Regulamin konkursu:
http://sp13.edu.pl/wp-content/uploads/2015/01/Regulamin46.pdf
wtorek, 9 lutego 2016
Zadanie 7 - konkurs na projekt w Scratchu
Fundacja In Spe i Fundacja FORK zaprasza Was do konkursu „Kodowanie ze Scratchem".
Konkurs polega na przygotowaniu przez uczniów projektu w języku Scratch.
szczegóły, w tym regulamin na stronie organizatora http://scratch.icm.edu.pl/konkurs-regulamin
Termin: do 7 maja
Konkurs polega na przygotowaniu przez uczniów projektu w języku Scratch.
szczegóły, w tym regulamin na stronie organizatora http://scratch.icm.edu.pl/konkurs-regulamin
Termin: do 7 maja
poniedziałek, 8 lutego 2016
Dzień Bezpiecznego Internetu 2016
piątek, 5 lutego 2016
Nietypowe życzenia
Wprawdzie Dzień Nauczyciela minął już dawno, a do kolejnego jeszcze daleko, ale przypomniały mi się życzenia, które kiedyś przysłał mi mój uczeń z okazji DN właśnie.
Kod przedstawiał się tak:
from turtle import *
shape("turtle")
pencolor("red")
fillcolor("red")
begin_fill()
lt(50)
fd(214)
circle(80,200)
rt(140)
circle(80,200)
fd(214)
end_fill()
ht()
pu()
rt(100)
fd(100)
pd()
write("Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Nauczyciela",font=(24))
i był napisany w Pythonie.
Czy ktoś wie co otrzymałam?
Kod przedstawiał się tak:
from turtle import *
shape("turtle")
pencolor("red")
fillcolor("red")
begin_fill()
lt(50)
fd(214)
circle(80,200)
rt(140)
circle(80,200)
fd(214)
end_fill()
ht()
pu()
rt(100)
fd(100)
pd()
write("Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Nauczyciela",font=(24))
i był napisany w Pythonie.
Czy ktoś wie co otrzymałam?
piątek, 29 stycznia 2016
Kot artysta i Mistrzowie Kodowania
Dzisiaj na zajęciach Mistrzów Kodowania kotek tworzył takie piękne dzieła:
Dzieło Filipa
Dzieło Asi:
Maluj pędzlem co chcesz.
Naciskając spację podnosisz pędzel.
Naciskając klawisz V opuszczasz pędzel.
Miłej zabawy!
Dzieło Kuby:
Dzieło Filipa
Dzieło Asi:
Maluj pędzlem co chcesz.
Naciskając spację podnosisz pędzel.
Naciskając klawisz V opuszczasz pędzel.
Miłej zabawy!
Dzieło Kuby:
czwartek, 28 stycznia 2016
Dzień Ochrony Danych Osobowych
Dziś jest obchodzony Dzień Ochrony Danych Osobowych.
Bądźcie bezpieczni w Sieci.
Nie podawajcie danych osobowych:imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu. Z rozwagą publikujcie zdjęcia. Nie piszcie oswojej rodzinie i znajomych.
Bądźcie bezpieczni w Sieci.
Nie podawajcie danych osobowych:imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu. Z rozwagą publikujcie zdjęcia. Nie piszcie oswojej rodzinie i znajomych.
środa, 27 stycznia 2016
Kolejne spotkanie Mistrzów Kodowania
W ubiegłym tygodniu na zajęciach Mistrzów Kodowania zrobiliśmy grę pt: "Zbieranie jabłek"
Oto praca Kuby
i Kamila
Oto praca Kuby
i Kamila
piątek, 22 stycznia 2016
II etap konkursu mniLOGIA
W miniony czwartek uczniowie zmagali się z zadaniami z II etapu miniLOGII.
![]() |
konkurs miniLOGIA 2016 |
piątek, 15 stycznia 2016
Mistrzowie Kodowania na trzecim spotkaniu
Dzisiaj na zajęciach robiliśmy akwarium z rybkami
Oto praca Huberta
Kamila
Asi
Kuby
Oto praca Huberta
Kamila
Asi
Kuby
poniedziałek, 11 stycznia 2016
Zadanie 6 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Szkoła Podstawowa nr 210 im. Bohaterów Pawiaka zaprasza uczniów klas IV – VI warszawskich szkół podstawowych
do wzięcia udziału w X Warszawskim Konkursie Matematyczno – Informatycznym „Multimedialna Matematyka".
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy.
Zadaniem konkursowym jest przygotowanie prezentacji multimedialnej przedstawiającej wybrane zagadnienie matetamatyczne
Figury na płaszczyźnie (np. koła, trójkąty, pola i obwody, kąty, …)
● Graniastosłupy
● Ostrosłupy
● Przykłady przyporządkowań
● Ułamki (np. dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych lub dziesiętnych, porównywanie ułamków zwykłych
lub dziesiętnych )
● Wyrażenia algebraiczne
● Równania (np. przekształcenia)
● Nierówności (np. przedstawianie na osi liczbowej)
● Tabliczka mnożenia
● Kolejność wykonywania działań
● Działania na liczbach.
Regulamin
Informacje o konkursie na stronie organizatora
Termin: do 15 kwietnia 2016r.
do wzięcia udziału w X Warszawskim Konkursie Matematyczno – Informatycznym „Multimedialna Matematyka".
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy.
Zadaniem konkursowym jest przygotowanie prezentacji multimedialnej przedstawiającej wybrane zagadnienie matetamatyczne
Figury na płaszczyźnie (np. koła, trójkąty, pola i obwody, kąty, …)
● Graniastosłupy
● Ostrosłupy
● Przykłady przyporządkowań
● Ułamki (np. dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych lub dziesiętnych, porównywanie ułamków zwykłych
lub dziesiętnych )
● Wyrażenia algebraiczne
● Równania (np. przekształcenia)
● Nierówności (np. przedstawianie na osi liczbowej)
● Tabliczka mnożenia
● Kolejność wykonywania działań
● Działania na liczbach.
Regulamin
Informacje o konkursie na stronie organizatora
Termin: do 15 kwietnia 2016r.
piątek, 8 stycznia 2016
Mistrzowie Kodowania na drugim spotkaniu
Od grudnia spotykamy się na zajęciach w ramach ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Uczymy się tworzyć animacje, gry w Scratchu.
Powstają pierwsze prace.
Kuby "Zdrowe odżywianie" (sterowanie - strzałka w górę")
Krzysia "Akwarium" (spacja)
Powstają pierwsze prace.
Kuby "Zdrowe odżywianie" (sterowanie - strzałka w górę")
Krzysia "Akwarium" (spacja)
Subskrybuj:
Posty (Atom)