OGÓLNOPOLSKI KONKURS GRAFIKI KOMPUTEROWEJ „ZIELONA OJCZYZNA”
Dyrektor ze Szkoły Podstawowej nr 42 we Wrocławiu oraz Stowarzyszenie PROGRESSIO ogłasza konkurs dla wszystkich dzieci w wieku od 7 do 12 lat z terenu całego kraju.
Celem konkursu jest upowszechnienie idei ochrony przyrody, dbania o nią i nie doprowadzenia do jej zniszczenia, rozwijanie własnej wyobraźni oraz oryginalności pomysłów.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest:
- nieukończone 13 lat,
- wykonanie samodzielnie grafiki komputerowej w dowolnym programie w postaci wydruku, bez fotomontażu, clipart’ów, skanowania zdjęć przedstawiającej obraz/symbol zdrowej ziemi o zadbanym środowisku,
- liczy się własna inicjatywa oraz innowacyjność,
- podpisanie pracy na prawym dolnym marginesie swoim imieniem i nazwiskiem, nazwą szkoły i miasta.
- wydrukowanie pracy konkursowej na papierze fotograficznym na arkuszu A4.
Na Wasze prace czekam do 23 stycznia br.
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
piątek, 6 stycznia 2017
wtorek, 6 grudnia 2016
Kodowanie w rytmie boogie

Zakodujcie taniec Mikołaja
https://santatracker.google.com/intl/pl/codeboogie.html
Santa Tracker to aplikacja Google, dzięki której dowiecie się min. gdzie aktualnie przebywa mikołaj i za ile wyruszy w świąteczną trasę po całym świecie :)
niedziela, 4 grudnia 2016
Zadanie 4 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6, konkurs "Multimedialna Matematyka"
Zapraszam Was do udziału w XI Warszawskim Konkursie Matematyczno – Informatycznym
„Multimedialna Matematyka”
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy.
Przedmiotem konkursu jest przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna jednego z tematów obejmujących treści matematyczne z zakresu szkoły podstawowej. Treści powinny przedstawione być w nowatorski sposób.
Każda praca powinna być zapisana na płycie CD z rozszerzeniem ppt lub pptx.
Praca konkursowa nie może przekraczać 15 slajdów.
Szkoła może zgłosić do etapu dzielnicowego maksymalnie trzy prace wyłonione w szkolnym etapie konkursu.
Na Wasze prace czekam do 10 kwietnia 2017r.
„Multimedialna Matematyka”
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy.
Przedmiotem konkursu jest przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna jednego z tematów obejmujących treści matematyczne z zakresu szkoły podstawowej. Treści powinny przedstawione być w nowatorski sposób.
Każda praca powinna być zapisana na płycie CD z rozszerzeniem ppt lub pptx.
Praca konkursowa nie może przekraczać 15 slajdów.
Szkoła może zgłosić do etapu dzielnicowego maksymalnie trzy prace wyłonione w szkolnym etapie konkursu.
Na Wasze prace czekam do 10 kwietnia 2017r.
sobota, 3 grudnia 2016
Godzina Kodowania 2016
W dniach 5 - 11 grudnia rusza Godzina Kodowania (HOUR OF CODE). Już po raz czwarty będziemy brać udział w tej inicjatywie adresowanej do uczniów z całego świata. W ubiegłym roku kodowaliśmy z Anną i Elsą, z Angry Birds i Minecraft. Niektórzy próbowali swoich sił w CodeCombat. A w tym? Już wkrótce :)
niedziela, 27 listopada 2016
Zadanie 3 - dla chętnych uczniów z klas 4 - 6 ogólnopolski konkurs na prezentację
Ogólnopolski Konkurs „Ekologia w moim domu”
Zadaniem uczestnika jest przygotowanie prezentacji lub filmu dotyczącego „zwyczajów ekologicznych panujących w domu ucznia” (autora pracy konkursowej).
Cele szczegółowe:
Uczeń podda analizie „zasady postępowania ekologicznego” we własnym domu lub
sąsiedztwie (np. postępowanie z różnego rodzaju odpadami, zużycie energii,
zanieczyszczenie i zużycie wody, emitowanie do atmosfery toksycznych substancji
w wyniku ogrzewania mieszkań lub domów).
Uczeń dokona oceny skuteczności „domowych zwyczajów proekologicznych”.
Uczeń porówna różne modele „domowych zachowań proekologicznych”.
Uczeń uzupełni wiedzę o możliwościach ochrony środowiska we własnym domu lub
sąsiedztwie.
Uczeń przyczyni się do modyfikacji niewłaściwych „zwyczajów” i postaw w domu
lub sąsiedztwie.
Na Wasze prace czekam do 25 stycznia 2017r.
Zadaniem uczestnika jest przygotowanie prezentacji lub filmu dotyczącego „zwyczajów ekologicznych panujących w domu ucznia” (autora pracy konkursowej).
Cele szczegółowe:
Uczeń podda analizie „zasady postępowania ekologicznego” we własnym domu lub
sąsiedztwie (np. postępowanie z różnego rodzaju odpadami, zużycie energii,
zanieczyszczenie i zużycie wody, emitowanie do atmosfery toksycznych substancji
w wyniku ogrzewania mieszkań lub domów).
Uczeń dokona oceny skuteczności „domowych zwyczajów proekologicznych”.
Uczeń porówna różne modele „domowych zachowań proekologicznych”.
Uczeń uzupełni wiedzę o możliwościach ochrony środowiska we własnym domu lub
sąsiedztwie.
Uczeń przyczyni się do modyfikacji niewłaściwych „zwyczajów” i postaw w domu
lub sąsiedztwie.
Na Wasze prace czekam do 25 stycznia 2017r.
Zadanie 2 - ogólnopolski konkurs "Kodować każdy może
Zachęcam Was do przygotowania pracy w Scratchu na ogólnopolski konkurs "Kodować każdy może"
Zadaniem uczniów jest:
1. klasy IV- V
wykonanie animacji komputerowej pt. „Duszkiem rysowane- jednominutowa animacja z wykorzystaniem figur płaskich”
Skrypty uczniów klas czwartych i piątych oceniane będą według następujących kryteriów:
grafika: 0 –10 punktów,
dźwięk: 0 –10 punktów,
zróżnicowanie (różnorodność zstosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
estetyka: 0- 10 punktów, ◦
odporność na błędy: 0- 10 punktów
Wykluczone jest korzystanie z funkcji stemplowania przy tworzeniu animacji. Rysowanie ma wykonywać duszek.
2. klasy VI
wykonanie programu edukacyjnego z zakresu przyrody.
Skrypty uczniów klas szóstych oceniane będą według następujących kryteriów: ◦
grafika: 0 –10 punktów,
dźwięk: 0 –10 punktów, ◦
zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
estetyka: 0- 10 punktów,
odporność na błędy: 0- 10 punktów
Na Wasze prace czekam do 20 stycznia 2017r.
Zadaniem uczniów jest:
1. klasy IV- V
wykonanie animacji komputerowej pt. „Duszkiem rysowane- jednominutowa animacja z wykorzystaniem figur płaskich”
Skrypty uczniów klas czwartych i piątych oceniane będą według następujących kryteriów:
grafika: 0 –10 punktów,
dźwięk: 0 –10 punktów,
zróżnicowanie (różnorodność zstosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
estetyka: 0- 10 punktów, ◦
odporność na błędy: 0- 10 punktów
Wykluczone jest korzystanie z funkcji stemplowania przy tworzeniu animacji. Rysowanie ma wykonywać duszek.
2. klasy VI
wykonanie programu edukacyjnego z zakresu przyrody.
Skrypty uczniów klas szóstych oceniane będą według następujących kryteriów: ◦
grafika: 0 –10 punktów,
dźwięk: 0 –10 punktów, ◦
zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
estetyka: 0- 10 punktów,
odporność na błędy: 0- 10 punktów
Na Wasze prace czekam do 20 stycznia 2017r.
czwartek, 17 listopada 2016
Co robimy?
Ostatnio na zajęciach uczymy się Logo. Poznajemy nowe procedury, uczymy się tworzyć złożone rysunki. Kilku Mistrzów pracowało nad zadaniami konkursowymi z miniLOGII. Dzisiaj właśnie zakończył się I etap. Uczniowie do godziny 14.00 mogli przesyłać swoje prace na platformę konkursy.oeiizk.waw.pl oraz rozwiązywać quiz. Wyniki wkrótce.
W naszej grupie mamy kilku chłopców i jedną dziewczynkę. Asia dokumentuje swoją pracę na blogu.
Zachęcam do czytania i naśladowania :)
jaorazmojapasja.blogspot.com
W naszej grupie mamy kilku chłopców i jedną dziewczynkę. Asia dokumentuje swoją pracę na blogu.
Zachęcam do czytania i naśladowania :)
jaorazmojapasja.blogspot.com
niedziela, 30 października 2016
Gramy w Lightbot?
Macie wolny czas? Nudzi Wam się? Zagrajcie w Lightbot.
Lightbot Code Hour to bezpłatna apka na Androida, którą można pobrać ze sklepu Play.
Jest to świetna gra logiczna. Uczy myślenia, programowania. Pokonując kolejne poziomy nauczycie się podstawowych pojęć:
- pętle
- insrtukcje waruknowe
- procedury
W grze chodzi o to, aby zaprogramować robota tak, aby ominął przeszkody i zapalił lampki w wyznaczonym miejscu.
Gra ma kilka wersji i jest dostępna również on-line.
czwartek, 27 października 2016
Eklasa-kurs programowania
Ważna informacja dla uczniów zainteresowanych programowaniem!
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Komputerów organizuje szkolenie metodą on-line dla uczniów szkół podstawowych "Programowanie w języku Logo w środowisku Logomocja". Będzie to kurs z podstaw programowania, który pomoże uczniom przygotować się do startu w drugim etapie konkursu miniLOGIA. Początek: 3 listopada 2016 r. Szczegółowe informacje będą na stronie http://konkursy.oeiizk.edu.pl
Zajęcia eklasy dla uczniów są bezpłatne.
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Komputerów organizuje szkolenie metodą on-line dla uczniów szkół podstawowych "Programowanie w języku Logo w środowisku Logomocja". Będzie to kurs z podstaw programowania, który pomoże uczniom przygotować się do startu w drugim etapie konkursu miniLOGIA. Początek: 3 listopada 2016 r. Szczegółowe informacje będą na stronie http://konkursy.oeiizk.edu.pl
Zajęcia eklasy dla uczniów są bezpłatne.
środa, 26 października 2016
Ruszyła minilogia
Na stronie minilogia.oeiizk.waw.pl są opublikowane zadania I etapu miniLOGII.
Informacje dla uczestników
Uczestnik Konkursu zakłada konto na platformie http://konkursy.oeiizk.edu.pl, gdzie rozwiązuje test i wysyła rozwiązania zadań, nie później niż 17 listopada 2016 roku do godziny 14:00 i informuje o tym fakcie nauczyciela w szkole. Rodzice (opiekunowie prawni) każdego ucznia przystępującego do Konkursu składają pisemne oświadczenie o zgodzie na udział dziecka w Konkursie. Uczniowie dostarczają nauczycielom wypełnione oświadczenia. Oświadczenia pozostają w szkołach macierzystych uczniów, do końca bieżącego roku szkolnego. Treści zadań konkursowych oraz pozostałe dokumenty:
Wytyczne do rozwiązywania testu i zadań
Jak wysyłać rozwiązania zadań?
Głosowanie na temat wyboru języka programowania
Oświadczenie - zgoda rodziców/opiekunów na udział w konkursie
znajdują się na platformie konkursowej. Życzymy powodzenia :)
Informacje dla uczestników
Uczestnik Konkursu zakłada konto na platformie http://konkursy.oeiizk.edu.pl, gdzie rozwiązuje test i wysyła rozwiązania zadań, nie później niż 17 listopada 2016 roku do godziny 14:00 i informuje o tym fakcie nauczyciela w szkole. Rodzice (opiekunowie prawni) każdego ucznia przystępującego do Konkursu składają pisemne oświadczenie o zgodzie na udział dziecka w Konkursie. Uczniowie dostarczają nauczycielom wypełnione oświadczenia. Oświadczenia pozostają w szkołach macierzystych uczniów, do końca bieżącego roku szkolnego. Treści zadań konkursowych oraz pozostałe dokumenty:
Wytyczne do rozwiązywania testu i zadań
Jak wysyłać rozwiązania zadań?
Głosowanie na temat wyboru języka programowania
Oświadczenie - zgoda rodziców/opiekunów na udział w konkursie
znajdują się na platformie konkursowej. Życzymy powodzenia :)
środa, 19 października 2016
Próba konkursu Bóbr
W tym roku nasi uczniowie będą startować w międzynarodowym konkursie informatycznym "Bóbr".
Dzisiaj braliśmy udział w próbie tego konkursu.
Właściwe zawody już 9 listopada.
Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.
Zadania konkursowe
Charakter zadań konkursowych ma duży wpływ na zainteresowanie konkursem. Pytania testowe w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i oczywiście matematyka. Niektóre pytania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Pytania często związane są również z kulturą i językiem. Wiele pytań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnością algorytmicznego myślenia.
Zadania są testowe. Należy wybrać jedną poprawną odpowiedź spośród czterech możliwych lub wykonać inne czynności, o których jest mowa w zadaniu.
Zapraszam chętnych uczniów do udziału.
wtorek, 18 października 2016
Code Week w naszej szkole
Tak jak cała Europa, tak i my świętujemy Code Week, czyli Tydzień Kodowania.
Oczywiście kodujemy!
Oto prace Asi z 6d.


Asia opisuje i zamieszcza na swoim blogu rozwiązania zadań programistycznych z grafiki żółwia.
Oczywiście kodujemy!
Oto prace Asi z 6d.


Asia opisuje i zamieszcza na swoim blogu rozwiązania zadań programistycznych z grafiki żółwia.
niedziela, 9 października 2016
Już wkrótce Code Week
czwartek, 6 października 2016
IV edycja programu Mistrzowie Kodowania
środa, 5 października 2016
Konkurs na grafike komputerową - zadanie 1 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Jesteś uczniem SMART? Wiesz, jak można wykorzystywać tablety, smartfony i internet na tysiąc mądrych sposobów: do nauki, rozwoju, zabawy? Pokaż to na rysunku lub fotografii!
Aby wziąć udział w konkursie:
Wykonaj grafikę w programie komputerowym lub zdjęcie, zapisz w formacie .jpg i oddaj do 3 listopada br.
Konkurs organizowany w ramach II edycji ogólnopolskiego konkursu "Jestem Smart"
http://www.smart.tikwedukacji.pl/
poniedziałek, 3 października 2016
Regulamin miniLOGII
Na stronie minilogia.oeiizk.waw.pl ukazał sie regulamin konkursu. Jak do tej pory w etapie szkolnym należy rozwiazać 3 zadania z grafiki żółwia. nowością jest test wiedzy.Ttest będzie dotyczył treści zawartych w podstawie programowej zajęć komputerowych.
Regulamin
Regulamin
poniedziałek, 26 września 2016
konkurs miniLOGIA
Na stronie minilogia.oeiizk.waw.pl znajdują sie infirmacje o konursie miniLOGIA. Regulamin nie został jeszcze zamieszczony, ale możecie przeczytać infomacje ogólne:
Konkurs Informatyczny dla uczniów szkół podstawowych miniLOGIA 15 jest konkursem przedmiotowym Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego.
Konkurs obejmuje i poszerza treści podstawy programowej przedmiotu Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej.
Konkurs polega na samodzielnym rozwiązywaniu testu dotyczącego treści zawartych w podstawie programowej przedmiotu Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej i zadań z wykorzystaniem grafiki żółwia, w wybranym przez uczestników języku programowania (Logo lub Python).
Wszyscy uczniowie niezależnie od wieku rozwiązują te same zadania.
Terminarz konkursu
26 października 2016 r. rozpoczęcie etapu szkolnego
17 listopada 2016 r. zakończenie etapu szkolnego (ostateczny termin rozwiązania testu i wysłania rozwiązań na platformę)
Konkurs Informatyczny dla uczniów szkół podstawowych miniLOGIA 15 jest konkursem przedmiotowym Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego.
Konkurs obejmuje i poszerza treści podstawy programowej przedmiotu Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej.
Konkurs polega na samodzielnym rozwiązywaniu testu dotyczącego treści zawartych w podstawie programowej przedmiotu Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej i zadań z wykorzystaniem grafiki żółwia, w wybranym przez uczestników języku programowania (Logo lub Python).
Wszyscy uczniowie niezależnie od wieku rozwiązują te same zadania.
Terminarz konkursu
26 października 2016 r. rozpoczęcie etapu szkolnego
17 listopada 2016 r. zakończenie etapu szkolnego (ostateczny termin rozwiązania testu i wysłania rozwiązań na platformę)
czwartek, 22 września 2016
Nowy rok szkolny 2016/2017
Za nami już 3 tygodnie nauki w nowym roku szkolnym)
Postanowiłam przekazać Wam kilka informacji organizacyjnych.
1. Na zajęcia komputerowe potrzebny jest zeszyt w kratkę. Najlepij 16-kartkowy. Zapisujemy tematy, robimy notatki.
2. Klasy szóste korzystają z papierowego podręcznika Informatyka Europejczyka
Klasy 4 otrzymały podręczniki w wersji elektronicznej - każdy uczeń posiada login i hasło.
Uczniom klas 5 rozdam wkrótce dane do logowania do podręcznika.
Aktualnie w klasach 5 i 6 uczymy się sterować żółwikiem w Logomocji.
Wkrótce napiszę informację o konkursie miniLOGIA
Postanowiłam przekazać Wam kilka informacji organizacyjnych.
1. Na zajęcia komputerowe potrzebny jest zeszyt w kratkę. Najlepij 16-kartkowy. Zapisujemy tematy, robimy notatki.
2. Klasy szóste korzystają z papierowego podręcznika Informatyka Europejczyka
Klasy 4 otrzymały podręczniki w wersji elektronicznej - każdy uczeń posiada login i hasło.
Uczniom klas 5 rozdam wkrótce dane do logowania do podręcznika.
Aktualnie w klasach 5 i 6 uczymy się sterować żółwikiem w Logomocji.
Wkrótce napiszę informację o konkursie miniLOGIA
piątek, 19 sierpnia 2016
Atomówki w Scratchu
Znalazłam taki projekt na stronie CN. Czy potraficie zrobić taki projekt z przesywającym sie tłem?
środa, 17 sierpnia 2016
Cyfrowy zegarek
niedziela, 26 czerwca 2016
Lekcja z 1c
1c w pracowni komputerowej |
1c pisała, rysowała odczytywała informacje zaszyfrowane w kodach QR. Wszystko to z wykorzystaniem tabletów.
środa, 22 czerwca 2016
W Centrum Technologii ICM UW w Warszawie


Dzisiaj z grupką uczniów - finalistów ogólnopolskiego konkursu "Kodowanie ze Scratchem" byliśmy w ICM, gdzie odbyła się prezentacja i ocena prac oraz wręczenie dyplomów i nagród.
Po oficjalnej części zwiedzaliśmy budynek Centrum Technologii ICM UW, który zrobił na nas wielkie wrażenie. To najbardziej zaawansowany technologicznie obiekt w Polsce, którego „sercem” są dwa nowe superkomputery o olbrzymiej mocy obliczeniowej. Każdy z nich będzie teraz spełniał ściśle określone zadania:
Okeanos to superkomputer Cray XC40 o mocy ponad 1 petaflopa, który będzie służył do modelowania matematycznego i generowania dużych ilości danych;
*Enigma to największy w Polsce superkomputer do Big Data. Posiada ponad 8 tys. rdzeni obliczeniowych i ma pojemność pamięci przekraczającą 8 petabajtów. Komputer bazuje na technologii Apache SPARK.
W serwerowni jest wiele innych komputerów, które będą służyć min. do prowadzenia badań naukowych.
Centrum Technologii znajduje się na Białołęce.
niedziela, 19 czerwca 2016
100 lat Targówka w Warszawie - apka Mistrzów
W tym roku nasza dzielnica Targówek świętuje stulecie przyłączenia do Warszawy. Z tej okazji nasi Mistrzowie Kodowania stworzyli apkę w App Inventorze. Aplikacja przedstawia ciekawe miejsca na Targówku wraz z opisem.
Chcesz zobaczyć?
Zeskanuj kod i zainstaluj na swoim urządzeniu - wymagany Android.
Praca Michała

Praca Kamila

Chcesz zobaczyć?
Zeskanuj kod i zainstaluj na swoim urządzeniu - wymagany Android.
Praca Michała

Praca Kamila

poniedziałek, 13 czerwca 2016
Bezpieczne wakacje ze Scratchem
Wiktoria z 6b podpowiada jak bezpiecznie spędzić wakacje. Rady cenne!
A na koniec możecie zagrać:)
czwartek, 9 czerwca 2016
niedziela, 5 czerwca 2016
Mistrzowski labirynt w wykonaniu Mistrza Alberta
Taką niesamowitą grę można zrobić w Scratchu! Autor: Albet z 6a. Grajcie i podziwiajcie :)
piątek, 3 czerwca 2016
Mistrzowie Kodowania na pikniku
Piknik z Mistrzami Kodowania |
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć:) Dziękujemy wszystkim za miła zabawę!
czwartek, 26 maja 2016
Kodowanie z pierwszą klasą
W minioną środę kodowała z nami klasa 1c. Zaprosiliśmy pierwszaków i pracowaliśmy ze Scratchem Juniorem. Najpierw sterowaliśmy kotkiem tak, aby dotarł do określonego punktu na ekranie, a potem wydawaliśmy instrukcje związane z dźwiękiem.
Sądząc po minach dzici spotkanie z kotkiem było udane :)
Wkrótce 3 czerwca odbędzie się piknik rodzinny, na którym nasi Mistrzowie Kodowania będą uczyć programować! Przygotowujemy nasze stoisko "Kodowanie od lat 5 do 105", będziemy kodować na tabletach w Scrtachu Junior. Zapraszamy!
niedziela, 15 maja 2016
Apka zamiast zwykłej kostki
sobota, 14 maja 2016
Dzień Scratcha 2016
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Scratcha. Nasi uczniowie Albert i Karol będą prezentować swoje projekty scratchowe w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów na Mazowieckich Dnaich Scratcha. Ich prace na temat Matematyka w głowie informatyka zostały wyróżnione przez organizatorów akcji.
Praca Karola
Praca Alberta
Praca Karola
Praca Alberta
Subskrybuj:
Posty (Atom)