Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
czwartek, 18 maja 2017
niedziela, 7 maja 2017
Zadanie 12 dla chętnych uczniów z klas 5 - 6,
Cele realizacji zadań konkursowych
• Poszerzanie wiedzy na temat Słowacji jako państwa z którym Polska sąsiaduje.
• Poszerzanie wiedzy młodzieży o wspólnej historii polsko-słowackiej.
• Poszerzanie wiedzy młodzieży na temat wybitnych osobistości słowackich i słowacko-polskich.
• Stworzenie młodzieży okazji wykazania się uzdolnieniami, kreatywnością i wiedzą.
Ogólne kryteria oceny nadesłanych prac:
• poprawność merytoryczna;
• różnorodność zastosowanych sposobów przekazu;
• oryginalność przekazu.
1. Obowiązkowy program wykonania prezentacji: Microsoft PowerPoint
2. Obowiązkowy wykaz żródeł wszystkich plików multimedialnych.
3. Czas prezentacji nie może przekroczyć 6 minut.
4. Odtwarzanie automatyczne.
Pracę należy zapisać na płycie CD i opisać
Imię i nazwisko.
Wiek i klasa.
Pełna nazwa i adres szkoły.
Na Wasze prace czekam do 21 maja br.
wtorek, 25 kwietnia 2017
czwartek, 20 kwietnia 2017
wtorek, 18 kwietnia 2017
Mazowiecki Dzień Scratcha 2017

OEIIZK zaprasza 13 maja do swoich pracowni na obchody Dnia Scratcha. Hasłem przewodnim będzie "Ze Scratchem za pan brat"
Szczegółowe informacje są dostępne na stronie day.scratch.mit.edu
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych uczniów do zgłaszania swoich projektów za pomocą formularza ankiety. Najciekawsze prace będziecie prezentować w sobotę 13 maja podczas obchodów Dnia Scratcha.
Formularz do zgłaszania prac
https://goo.gl/ZvSys0
Uczniowie, którzy przygotują i zgłoszą swój projekt otrzymają szóstki :)
czwartek, 13 kwietnia 2017
Zadanie 11 dla chętnych uczniów z klas 4-6
„Cudze chwalicie, swego nie znacie – Europa”
CELE:
tworzenie trwałej więzi z regionem, w którym młodzi ludzie mieszkają;
wzmocnienie tożsamości z Warszawą, Mazowszem, Polską i Europą;
budzenie zainteresowania problemami, historią i współczesnością naszego regionu;
wdrażanie do umiejętnego tworzenia komunikatów medialnych;
kształtowanie postaw patriotycznych i proeuropejskich młodzieży.
TEMATY PRAC /do wyboru/:
1. „Postacie literackie związane z Europą”
2. „Szlakiem bohaterów Europy”
3. „Przewodnik po najciekawszych miejscach Europy”
4. „Europa, miejsca znane – nieznane”
W tematach 3. i 4. istnieje możliwość wyboru jednej tematyki wiodącej, np.: zabytki architektury i dzieła sztuki, parki narodowe, miasta, itp.
długość przekazu - nie może przekraczać 20 minut
termin: Na Wasze prace czekam do 12 maja br
środa, 12 kwietnia 2017
Zadanie 10 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6, konkurs na prezentację
pt. „Świadomy uczeń – zdrowy dorosły ”
Temat piątej edycji: SMOG TO NIE SMOK. WIEM, JAK GO POKONAĆ!
Komisja Konkursowa dokona oceny nadesłanych prac biorąc pod uwagę następujące
kryteria:
a. artystyczne: oryginalność, dobór środków i audiowizualnych form wyrazu.
b. merytoryczne: zgodność pracy z tematyką i celami konkursu.
c. techniczne (np. rozbudowane, zaawansowane funkcje prezentacji,
zastosowana animacja).
do 20 slajdów
Termin: do 8 maja br
poniedziałek, 3 kwietnia 2017
Zadanie 9 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Należy wykonać plakat filmowy wykorzystując program GIMPbez użycia clipartów, animacji czy innych gotowych grafik.
Plik pracy powinien być zapisany w formacie XCF oraz wyeksportowany do jednego z formatów: JPG, PNG, GIF, PDF. Inne formaty plików nie podlegają ocenie.
Termin: do 18 kwietnia br.
regulamin
wtorek, 21 marca 2017
poniedziałek, 20 marca 2017
Finał konkursu "Kodować każdy może"
Relacja z tego wydarzenia
Chłopcy przygotowali własne projekty w Scratchu, które komisja wysoko oceniła i zakwalifikowała do II etapu.
Praca Karola:
Praca Piotrka
Gratuluję!
sobota, 18 marca 2017
Netykieta

Sieciaki o netykiecie:
Jeśli chcesz być dobrze traktowany w sieci, i Ty bądź dobry dla innych internautów. Aby zapobiec „wpadce”, przeczytaj netykietę i stosuj!
1. Nie rozsyłaj internetowych łańcuszków (łańcuszek internetowy to wiadomość zawierająca prośbę o rozesłanie jej do jak największej liczby
internautów, jest popularną formą spamu).
3. Staraj się nie nadużywać emotikonek (uśmieszków, buziaczków).
4. Bez potrzeby nie pisz dużymi literami, gdyż oznaczają KRZYK.
5. Nie bądź Bełkotem, nie prowokuj kłótni w sieci. Staraj się nie irytować innych internautów.
6. Wystrzegaj się Bełkota. Nie daj się sprowokować.
7. Nie obrażaj innych użytkowników sieci. Pamiętaj: również w internecie jesteśmy odpowiedzialni za swoje działanie.
8. Szanuj cudzą własność. Nie podpisuj się pod czyimiś wypowiedziami czy pracami. Korzystając z materiałów znalezionych z sieci, zawsze podawaj źródło ich pochodzenia.
9. Zwracając się do konkretnego internauty, pamiętaj o używaniu dużej litery w zaimkach: Ty, Tobie, Ci itp.
1o. Nie zakładaj sobie niepotrzebnych kont e-mail.
źródło: sieciaki.pl
niedziela, 5 marca 2017
wtorek, 28 lutego 2017
Mistrzowie Kodowania o bezpieczeństwie w sieci
Asi:
Kuby:
sobota, 25 lutego 2017
Internet bez hejtu
Czy chcecie, aby w internecie nie było obrażania, znieważania, wyzywania? Z pewnością tak!
Czasami wystarczy jeden negatywny komentarz pod zdjęciem, czy filmem, aby komuś zrobiło się przykro, poczuł się odrzucony lub pojawiły się inne trudne emocje.
Jak rodzić sobie z hejterami i hejtowaniem?
Na portalu sieciaki.pl znajdziecie rady. Oto one:
Zasady antyhejtowe
1. Zastanów się, zanim odpowiesz na hejterski komentarz. Nie daj się ponieść emocjom, nie odpowiadaj pod wpływem chwili.
2. Jeżeli bardzo się złościsz, napisz odpowiedź, a potem weź głęboki oddech i skasuj ją.
3. Nie odpowiadaj agresją na agresję. W ten sposób jedynie prowokujesz hejtera do dalszego obrażania.
4. Nie lajkuj, nie udostępniaj hejterskich komentarzy. W ten sposób jedynie zwiększasz ich zasięg.
5. Jeżeli możesz, kasuj nienawistne komentarze.
6. Zgłaszaj hejt i mowę nienawiści, korzystając z opcji dostępnych na forach lub w mediach społecznościowych.
7. Nie każda krytyka to hejt. Odróżniaj hejt od konstruktywnej krytyki.
8. Gdy coś ci się nie podoba lub denerwuje, wyraź to kulturalnie, nie hejtuj.
9. Nie rezygnuj z tego, co robisz, myślisz i mówisz tylko ze względu na hejetrów.
10. Jeżeli nie możesz poradzić sobie z hejterem, zgłoś to osobie zaufanej lub zadzwoń na bezpłatny numer Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży: 116 111.
piątek, 24 lutego 2017
Wyjątkowy komputer
piątek, 17 lutego 2017
Zadanie 8 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
VI OGÓLNOPOLSKI KONKURS INFORMATYCZNY „GIF WIELKANOCNY”
Dyrekcja i nauczyciele Zespołu Szkół nr 7 im. gen. Mariusza Zaruskiego w Gdyni zapraszają Was do udziału w ogólnopolskim konkursie na wykonanie animacji w formacie GIF o tematyce wielkanocnej.
Prace konkursowe mogą być wykonane w dowolnym programie graficznym.
Animacje nie powinny zawierać żadnych gotowych elementów (np. obraz z Internetu, clipart).
Oceniane będą:
Oryginalność, pomysłowość, pracochłonność, estetyka wykonania.
Stopień nawiązania do tradycji wielkanocnej.
Na Wasze prace czekam do 19 kwietnia.
Rodzice muszą podpisać stosowne oświadczenie.
czwartek, 16 lutego 2017
Zadanie 7 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
W celu utrwalenia widomości proponuję Wam udział w szkoleniu on-line. Fundacja Dajemy Dziecim Siłę (FDDS) udostępnia platformę edukacyjną, na której znajduje się wiele szkoleń z zakresu bezpieczeństwa dzieci w internecie (i nie tylko)
Platforma dostępna jest pod adresem http://www.edu.fdds.pl/
Zadanie:
Ukończyć wskazane kursy
Cel: Poszerzenie wiedzy o zagrożeniach i bezpiecznym korzystaniu z sieci.
Szóstka z zajęć komputerowych
Jak to zrobić:
1. Założyć konto na http://www.edu.fdds.pl
Poproście rodziców, gdyż powinni wyrazić zgodę na przetarzanie danych osobowych.
Podczas rejestracji należy koniecznie podać odpowiedni kod klasy (uczniowie, którzy nie podają kodu, nie otrzymają oceny)
oto kody klas:
4a - B038065B
4b - 1F4095D4
4c - 6122C433
4d - 8D1B33F2
5a - BF2BDC92
5b - D1806C3E
5c - ED199B6B
6a - F73A1EC1
6b - 073C0833
6c - F7F67CBF
6d - C954B3B6
6e - 0DED51EE
2. Poczekać na moją akceptację Waszego konta, czyli dołączenia do klasy.
3. Po zalogowaniu się wybrać odpowiedni kurs.
Uczniowie klas 4 otrzymują szóstkę za ukończenie kursu Bezpieczna przygoda w Internecie (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)
Uczniowie klas 5 otrzymują szóstkę za ukończenie kursu 2. 3.. 2.. 1.. Internet! (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)
Uczniowie klas 6 otrzymują szóstkę za ukończenie trzech kursów:
3.. 2.. 1.. Internet! (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP)
Lekcja bezpieczeństwa (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP i GIM)
Co się stało z Mimi? (kurs dla uczniów z klas IV-VI, SP i GIM)
Zapraszam, szóstki czekają :)
środa, 15 lutego 2017
czwartek, 9 lutego 2017
Co zrobicie będąc świadkiem cyberprzemocy?
Jeśli zauważycie, że ktoś jest przśladowany, to powiedzcie o tym dorosłym.
środa, 8 lutego 2017
wtorek, 7 lutego 2017
czwartek, 2 lutego 2017
Jak bezpieczne jest moje hasło?
Hasło. Jakie? Długie. Musi zawierać litery małe i duże...przydają się też cyfry...
Teledysk ma już 10 lat, ale słowa ciągle aktualne.
A jakie są Wasze hasła?
Czy podajecie swoje hasło koleżance, koledze?
Czy używacie tego samego hasła do wieku kont?
Hasło powinno być silne, czyli mieć co najmniej osiem znaków, zawierać małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie powinno składać się z wyrazów słownikowych, ponieważ są one bardzo łatwe do odgadnięcia dla specjalnych programów łamiących hasła. Słabe hasła to na przykład "kacper123" lub "mojehasło".
Generalnie zasada jest taka, że im dłuższe hasło, im więcej zawiera znaków specjalnych, tym jest trudniejsze do złamania.
Tu możecie sprawdzić jak bezpieczne jest Wasze hasło.
https://howsecureismypassword.net/
Jeśli Wasze hasło jest łatwe do złamania zmieńcie je koniecznie! Bezpiecznego serfowania po sieci :)
wtorek, 24 stycznia 2017
Zadanie 6 dla uczniów chętnych z klas 4 - 6
sobota, 21 stycznia 2017
II etap miniLOGII
Uczestnicy w cięgu 120 minut rozwiązywali zadania z zakresu grafiki żółwia.
foto
sobota, 14 stycznia 2017
Godzina Kodowania
Nasza Godzina Kodowania
foto
Nasi Mistrzowie Kodownia próbowali swoich sił w programowaniu wykorzystując platformę code.org i dostępne kursy. Największym powidzeniem cieszył się Minecraft, Gwiezdne Wojny i Code Combat.
wtorek, 10 stycznia 2017
Blog Asi
Zapraszam do lektury:
http://jaorazmojapasja.blogspot.com/
piątek, 6 stycznia 2017
Zadanie 5 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Dyrektor ze Szkoły Podstawowej nr 42 we Wrocławiu oraz Stowarzyszenie PROGRESSIO ogłasza konkurs dla wszystkich dzieci w wieku od 7 do 12 lat z terenu całego kraju.
Celem konkursu jest upowszechnienie idei ochrony przyrody, dbania o nią i nie doprowadzenia do jej zniszczenia, rozwijanie własnej wyobraźni oraz oryginalności pomysłów.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest:
- nieukończone 13 lat,
- wykonanie samodzielnie grafiki komputerowej w dowolnym programie w postaci wydruku, bez fotomontażu, clipart’ów, skanowania zdjęć przedstawiającej obraz/symbol zdrowej ziemi o zadbanym środowisku,
- liczy się własna inicjatywa oraz innowacyjność,
- podpisanie pracy na prawym dolnym marginesie swoim imieniem i nazwiskiem, nazwą szkoły i miasta.
- wydrukowanie pracy konkursowej na papierze fotograficznym na arkuszu A4.
Na Wasze prace czekam do 23 stycznia br.
wtorek, 6 grudnia 2016
Kodowanie w rytmie boogie

Zakodujcie taniec Mikołaja
https://santatracker.google.com/intl/pl/codeboogie.html
Santa Tracker to aplikacja Google, dzięki której dowiecie się min. gdzie aktualnie przebywa mikołaj i za ile wyruszy w świąteczną trasę po całym świecie :)
niedziela, 4 grudnia 2016
Zadanie 4 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6, konkurs "Multimedialna Matematyka"
„Multimedialna Matematyka”
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy.
Przedmiotem konkursu jest przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna jednego z tematów obejmujących treści matematyczne z zakresu szkoły podstawowej. Treści powinny przedstawione być w nowatorski sposób.
Każda praca powinna być zapisana na płycie CD z rozszerzeniem ppt lub pptx.
Praca konkursowa nie może przekraczać 15 slajdów.
Szkoła może zgłosić do etapu dzielnicowego maksymalnie trzy prace wyłonione w szkolnym etapie konkursu.
Na Wasze prace czekam do 10 kwietnia 2017r.
sobota, 3 grudnia 2016
Godzina Kodowania 2016
W dniach 5 - 11 grudnia rusza Godzina Kodowania (HOUR OF CODE). Już po raz czwarty będziemy brać udział w tej inicjatywie adresowanej do uczniów z całego świata. W ubiegłym roku kodowaliśmy z Anną i Elsą, z Angry Birds i Minecraft. Niektórzy próbowali swoich sił w CodeCombat. A w tym? Już wkrótce :)