czwartek, 28 stycznia 2016

Dzień Ochrony Danych Osobowych

Dziś jest obchodzony Dzień Ochrony Danych Osobowych.
Bądźcie bezpieczni w Sieci.
Nie podawajcie danych osobowych:imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu. Z rozwagą publikujcie zdjęcia. Nie piszcie oswojej rodzinie i znajomych.

środa, 27 stycznia 2016

poniedziałek, 11 stycznia 2016

Zadanie 6 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

Szkoła Podstawowa nr 210 im. Bohaterów Pawiaka zaprasza uczniów klas IV – VI warszawskich szkół podstawowych
do wzięcia udziału w X Warszawskim Konkursie Matematyczno – Informatycznym „Multimedialna Matematyka".
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty
oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie prezentacji multimedialnej przedstawiającej wybrane zagadnienie matetamatyczne

Figury na płaszczyźnie (np. koła, trójkąty, pola i obwody, kąty, …)
● Graniastosłupy
● Ostrosłupy
● Przykłady przyporządkowań
● Ułamki (np. dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych lub dziesiętnych, porównywanie ułamków zwykłych
lub dziesiętnych )
● Wyrażenia algebraiczne
● Równania (np. przekształcenia)
● Nierówności (np. przedstawianie na osi liczbowej)
● Tabliczka mnożenia
● Kolejność wykonywania działań
● Działania na liczbach.

Regulamin

Informacje o konkursie na stronie organizatora

Termin: do 15 kwietnia 2016r.

piątek, 8 stycznia 2016

Mistrzowie Kodowania na drugim spotkaniu

Od grudnia spotykamy się na zajęciach w ramach ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Uczymy się tworzyć animacje, gry w Scratchu.
Powstają pierwsze prace.
Kuby "Zdrowe odżywianie" (sterowanie - strzałka w górę")


Krzysia "Akwarium" (spacja)

niedziela, 13 grudnia 2015

Zadanie 5 - nasz konkurs na animację komputerową "Moja pasja"

Już dziewiąty raz zapraszamy uczniów szkół podstawowych z województwa mazowieckiego do udziału w konkursie "Moja pasja".
Szczegóły na szkolnej stronie pod adresem: http://www.sp114.edu.pl/ix-edycja-rok-2015-2016.html




Wkrótce na lekcjach będziemy tworzyć animacje. Kto z Was już potrafi może tworzyć w domu. Możecie zgłaszać prace na konkurs :)

Powyższa praca została wykonana w darmowym programie Pivot

czwartek, 10 grudnia 2015

Nasza "Godzina Kodowania" trwa

Godzina kodowania cz. 2

Kolejne klasy próbują swoich sił w kodowaniu. W miniony wtorek kodowały klasy: 4a, 6c i 6d. Prawie wszyscy zadowoleni i pytają, czy będziemy kodować za tydzień :)

Przypominam, że możecie kodować w domu, po zalogowaniu się na swoje konto, abym widziała wasze osiągnięcia. Na najlepszych czekają szóstki!

poniedziałek, 7 grudnia 2015

Godzina Kodowania

7 grudnia 2015 Godzina Kodowania

Dokładnie dzisiaj 7 grudnia wystartowała Godzina Kodowania organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej.
U nas na zajęciach komputerowych kodowały dzisiaj klasy 4c, 5e i 6a. Rozwiązywaliśmy łamigłówki ze strony Code Studio.
Zaczęliśmy od Frosen i Godziny Kodowania, ale uczniowie dopytywali już o Minecrafta i Gwiezdne Wojny. Niektórzy "nie wytrzymali" i już zaczęli robić...
Kolejne etapy możecie też robić w domu - po zalogowaniu sie na swoje konto. Powodzenia!!!

niedziela, 6 grudnia 2015

Zadanie 4 dla uczniów chętnych z klas 4 - 6, konkurs "Kodować każdy może"

Tak jak wskazuje tytuł - jest to zadanie konkursowe.
Bardzo ciekawe...
Należy przygotować pracę w Scratchu.

A dokładniej

Zadaniem eliminacji do konkursu w kategorii klas IV- V jest wykonanie gry komputerowej. Gra nie może zawierać ani propagować treści niedozwolonych oraz związanych z przemocą.

Skrypty uczniów klas czwartych i piątych oceniane będą według następujących kryteriów:


◦ grafika: 0 –10 punktów,
◦ dźwięk: 0 –10 punktów,
◦ zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
◦ estetyka: 0- 10 punktów,
◦ odporność na błędy: 0- 10 punktów


Zadaniem eliminacji do konkursu w kategorii klas VI jest wykonanie programu edukacyjnego.

Skrypty uczniów klas szóstych oceniane będą według następujących kryteriów:


◦ grafika: 0 –10 punktów,
◦ dźwięk: 0 –10 punktów,
◦ zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
◦ estetyka: 0- 10 punktów,
◦ odporność na błędy: 0- 10 punktów

Szczegóły na stronie organizatora:
http://sp48szczecin.edupage.org/text13/?

Termin: Na Wasze prace czekam do 22 stycznia 2016 r

sobota, 5 grudnia 2015

Mistrzowie Kodowania - zaczynamy!!!



Dobra widomość dla tych, kótrzy dopytywali kiedy zaczniemy Scratcha.
Właśnie rozpoczynamy III edycję ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Będziemy pracować najpierw w Scratchu, a potem w AppInventorze.
Jeśli chodzi o Scratcha, to nie muszę tłumaczyć, gdyż prawie wszyscy mniej lub więcej znają program - będziemy tworzyć gry, animacje.
Natomiat App Inventor to program do tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne (tablety, smartfony). Będziemy tworzyć własne appki :)

Zapraszam do zapisywania się na zajęcia:
I grupa - czwartek 8 godzina lekcyjna (brak miejsc); pierwsze zajęcia 17 grudnia
II grupa - piątek 8 godzina lekcyjna; pierwsze zajęcia 18 grudnia

Zapisy bezpośrednio u nauczyciela lub poprzerz mail zkwasnik@sp114.edu.pl

Serdecznia zapraszam :)

piątek, 4 grudnia 2015

III edycja Godziny Kodowania

>
Już wystartowaliśmy....
W kilku klasach i na kole informatycznych rozpoczęliśmy Godzinę Kodowania. Uczniowie mają założone konta i rozwiązują łamigłówki na platformie code.org. Układamy kody z "Anną i Elsą", z "Angry Birds". Przechodzimy kolejne poziomy i zdobywamy puchary!

środa, 25 listopada 2015

Zadanie 3 dla chętnych ucziów z klas 4 - 6,

To jest zadanie na 6!


Swtórz 5 aplikacji w serwisie http://learningapps.org/. Uczniowie, którzy nie uczęszczają na koło powinni się zgłosić do nauczyciela - założę konto i przypiszę Was do odpowiedniej grupy.

Zasady wykonania aplikacji:
1. Aplikację powinny być edukacyjne.
2. Co najmniej jedna z nich musi dotyczyć informatyki (internet, komputery, programy)
2. Co najmniej jedna z nich musi zawierać grafikę.

4. W programie nie może być błędów rzeczowych.

Oznacza to, że możecie robić różnego typu ćwiczenia. Możecie sie inspirować aplikacjami stworzonymi przez innych użytkowników.


Dla zachęty prace naszych uczniów:

niedziela, 22 listopada 2015

Learning Apps

Od dwóch tygodni na kole infomatycznym poznajemy platformę Learning Apps. Jest to "webowa" aplikacja umożliwiająca w prosty i intuicyjny sposób tworzyć interaktywne gry edukacyjne. My poznaliśmy: milionera, wisielca, kolejność i czat.
Niektórzy uczniowie sami odkrywają kolejne kategorie i tworzą samodzielnie ćwiczenia.
Oto kilka prac uczniów:
Kamila



Przeciągnij myszką od pierwszej litery po ostatnią.

Zuzi


środa, 18 listopada 2015

Zadanie 2 dla chętnych uczniów klas 4 - 6

Ciekawe zadanie konkursowe :)
Szczegóły na www.ekoswieta.eu



Na stronie organizatorów czytamy:

Zapraszamy wszystkich amatorów i profesjonalistów do udziału w ogólnopolskim konkursie „e-Kartka”, którego organizatorem jest
Ministerstwo Środowiska.

Celem konkursu jest popularyzacja ekologicznej kartki świątecznej, która oprócz ochrony środowiska, daje nieograniczone możliwości zaprezentowania życzeń świątecznych.

Konkurs polega na zaprojektowaniu elektronicznej kartki świątecznej w jednej z dwóch kategorii:

Kategoria I – Grafika

w formie obrazu elektronicznego. Rozdzielczość: min. 1920 x 1280; dopuszczane formaty: JPG, PNG, SVG, PDF; maksymalny rozmiar pliku: 40 MB

Kategoria II – Animacja

w formie pliku – GIF, SWF. Rozdzielczość: min. 800 x 600; maksymalny rozmiar pliku: 40 MB

Prace należy nadsyłać do 27 listopada 2015 r. poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce ZGŁOSZENIA. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się w regulaminie.

Do wygrania atrakcyjne nagrody:

2 nagrody główne – tablet graficzny Wacom Intuos Pro M (A5)

10 wyróżnień – bon pieniężny o wartości 300 zł do wykorzystania w ogólnopolskiej sieci księgarni

Prace wysyłacie w domu za zgodą rodziców.
Ale można otrzymać ocenę celującą, jeśli przyniesiecie pracę konkursową do szkoły do oceny.

środa, 11 listopada 2015

Kurs programowania dla uczniów zdolnych

Od jutra (12 listopada) Ośrodek Eduakacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów rozpoczyna kurs programowania w Logo dla uczniów uzdolnionych.
Szkolenie odbywa się na platformie Moodle. Aby się zapisać należy utworzyć sobie konto na stronie konkursy.oeiizk.edu.pl.
Serdecznie zapraszam

wtorek, 3 listopada 2015

O kodach QR

W najbliższy czwartek zajmiemy się kodami QR.





Aby odczytać informacje zawarte na powyższych obrazkach, należy mieć zainstalowany na swoim tablecie lub telefonie program do skanowania kodów QR.

Na pierwszym obrazku zakodowana jest strona internetowa, do odczytania potrzebny jest dostęp do internetu. Drugi to zakodowany tekst.

Czy komuś udała się odczytać?

niedziela, 1 listopada 2015

Zadanie 1 dla chętnych - Konkurs "Jestem Smart"



SMART, czyli:
Sprytny
Mobilny
Aktywny
Rozsądny
Technologicznie Zakręcony
- taki właśnie powinien być uczeń nowoczesnej szkoły!

Szczegóły na stronie:
http://www.smart.itwedukacji.pl/


Jesteś uczniem SMART? Wiesz, jak można wykorzystywać tablety, smartfony i internet na tysiąc mądrych sposobów: do nauki, rozwoju, zabawy? Pokaż to na rysunku lub fotografii!

Wykonaj grafikę w dowolnym programie komputerowym lub zrób zdjęcie swojego rysunku, pracę zapisz w formacie .jpg. Wyślij na adres zkwasnik@sp114.edu.pl lub przynieś do szkoły na pendrive.

Termin: do 10 listopada br


piątek, 16 października 2015

I etap konkursu kuratoryjnego miniLOGIA

8 października rozpoczął się I etap konkursu kuratoryjnego miniLOGIA 14.
Zadania rozwiązujecie w domu do 5 listopada i przekazujecie je nauczycielowi. W tym roku należy również założyć sobie konto na platformie http://konkursy.oeiizk.edu.pl/ i przesłać tam swoje rozwiązania.

Treści zadań
Wytyczne do rozwiazywania zadań
Testy do rozwiązań w Logo

niedziela, 11 października 2015

Code Week w Narodowym Instytucie Audiowizualnym

Code Week 2015
"Europejski Tydzień Kodowania uważam za otwarty" - to słowa, które padły wczoraj z ust p. Blanki Fijołek - ambasadorki projektu Code Week. Na uroczystości otwarcia oprócz wyśmienitych gości min. ministra administracji i cyfryzacji Andrzeja Halickiego, europosła Michała Boniego, lidera cyfryzacji na Polskę Włodzimierza Marcińskiego - byliśmy też my! Grupa uczniów z naszej szkoły: Asia Jóśko, Karol Wróblewski, Albert Wróblewski, Mariusz Kuczmański i Pioterk Stolarczyk została zaproszona przez organizatorów programu "Mistrzowie Kodowania". Naszym zadaniem było zaprezentowanie gościom projektów scratchowych oraz dyskusja o nauce programowania. Prowadząca uroczystość zadawała pytania: Od jak dawna programujesz? Czy to jest trudne? Jak dużo czasu powświecasz na kodowanie? Jak to działa? itp. Nasi uczniowie świetnie sobie poradzili z tymi pytaniami, a "symulator kota" Asi zrobił furorę :) W zamian otrzymali gromkie brawa, podziękowania i wiele miłych słów.

Ja również otrzymałam gratulacje, za co Wam dziękuję! To Wasz sukces moi uczniowie!

Oficjalna polska strona Code Week
codeweek.org.pl

poniedziałek, 5 października 2015

Europejski Tydzień Kodowania



W tym tygodniu rozpoczyna się Europejski Tydzień Kodowania. Nasza szkoła aktywnie przyłącza się do akcji. Chcemy pokazać, że programowanie nie jest wcale takie trudne, jak może się wydawać. Dzięki kodowaniu możemy zrealizować ciekawe pomysły, a także trenować umysł, co pozytywnie wpływa na kreatywność i zdolność logicznego myślenia.

piątek, 4 września 2015

Koło informatyczne



Jak już pisałam zapraszam chętnych na koło. Na początek zaczniemy naukę programowania w Logo w środowisku Logomacja.

Będziemy min. przygotowywać się do konkursu przedmiotowego miniLOGIA. Jest to ważny konkurs, bo powołany przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Tu jest strona konkursu.
A tu terminy:
08 października 2015 r. rozpoczęcie etapu szkolnego
05 listopada 2015 r. zakończenie etapu szkolnego (ostateczny termin oddania prac w szkole)
21 stycznia 2016 r. etap rejonowy (II stopień)
25 lutego 2016 r. ogłoszenie wyników etapu rejonowego
14 kwietnia 2016 r. etap wojewódzki (III stopień)
28 kwietnia 2016 r. ogłoszenie wyników etapu wojewódzkiego

i jeszcze literatura:
Borowiecka A. i inni – Konkursy Informatyczne miniLOGIA i Liga Zadaniowa, OEIiZK.
Walat A. – Wprowadzenie do Logomocji, OEIiZK.
Witryna internetowa archiwum zadań z Konkursu miniLOGIA.
Witryna internetowa archiwum zadań pierwszego etapu Konkursu Logia.
Witryna internetowa materiały edukacyjne dotyczące programowania w języku Python.
Witryna internetowa dokumentacja modułu turtle języka Python.

środa, 2 września 2015

I po wakacjach...

Witam Was w nowym roku szkolnym :)
Przed nami kolejny rok wspólnej nauki i zabawy z komputerami.
Na początek zapraszam Was na koło informatyczne. Zajęcia będą odbywać od 10 września na 8 lekcji w czwartki i w piątki (jedna lekcja do wyboru w czwartek lub w piątek).
Co będziemy robić?
Dużo programować - w Logo, w środowisku Scratch. W III edycji Mistrzów Kodowania będziemy tworzyć aplikacje na tablety.

wtorek, 4 sierpnia 2015

Jesteśmy w III edycji Mistrzów Kodowania

Od września będziemy kontynuować kodowanie. Jesteśmy przyjęci do III edycji ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Sprawdźcie na mapie

piątek, 26 czerwca 2015

Wakacje 2015


Po wytężonej pracy przez 10 miesięcy pora na odpoczynek - wakacje! Życzę Wam wielu słonecznych dni, bezpiecznego wypoczynu oraz bezpiecznego surfowania po Sieci. Dla przypomnienia powyżej cztery najwaniejsze sieciakowe zasady.

wtorek, 23 czerwca 2015

Nasi uczniowie na obchodach Mazowieckich Dni Scratcha


9 maja byliśmy w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.
Albert, Karol, Kuba, Mariusz i Piotrek prezentowali swoje prace konkursowe pt.: "Mój skomputeryzowany dom". Chłopcy długo i z wielkim zaangożowaniem przygotowywali swoje prace. Wykorzystali swoje umiejętności zdobyte na zajęciach "Mistrzów Kodowania".
Karol z klasy drugiej uczy się sam w domu. Jego praca została oceniona bardzo wysoko - zajął I miejsce w kategorii klas I - III. I miejsce zdobył również Albert, a prace Mariusza, Kuby i Piotrka zostały wyróżnione. Gratuluję!

Tu możecie zobacyć wszystkie prace zgłoszone na konkurs:
https://scratch.mit.edu/studios/1115202/

czwartek, 11 czerwca 2015

Programowanie, jakie to proste



Tej książki jeszcze nie nabyłam, ale miałam okazję przejżeć. Proste programowanie, o którym mowa w tytule , to programowanie w środowisku Scratch i Pythonie. Może kogoś z Was zainteresuje.