niedziela, 24 listopada 2013

Zadanie 10 dla chętnych uczniów z klas 5 - 6 (prawo autorskie)

W listopadzie wszystkie klasy piąte i szóste gościły na lekcji wychowawczej lub informatyki panią z ZAIKS-u, która przeprowadziła pogadankę na temat praw autorskich. Dowiedzieliście się min.
- które serwisy są legalne, a któe nie;
- co to jest plagiat;
- dlaczego w regulaminie FB jest zapis, że konto może posiadać osoba, która ma ukończone 13 lat.
- czy można kopiować legalnie kupioną płytę z filmem dla koleżanki, brata, kogoś z rodziny
- czy można kopiować legalnie kupioną płytę z grą dla koleżanki, brata,
- czy można pobierać zdjęcia z internetu i zamieszczać je w swojej prezentacji .
W związku z tym mam dla Was zadanie.
Wyobraź sobie, że jesteś autorem nowej super gry komputerowej. Pracowałeś nad tą grą przez rok i jesteś dumny ze swego dzieła. Gra ma się ukazać już za tydzień. Niestety ktoś nielegalnie pobrał Twoją grę i opublikował w internecie jako swoją! Napisz apel do internautów na temat tego, czym jest piractwo dla osób, których dzieła zostały skradzione w sieci. Zastanów się jak Ty byś się czuł w takiej sytuacji i jakie argumenty za poszanowaniem praw autorskich w sieci przedstawisz.

Za piękny, bezbłędny apel możesz otrzymać szóstkę :) Swoje prace (apele) przysyłajcie na mój adres: zkwasnik@sp114.edu.pl do 12 grudnia.

niedziela, 17 listopada 2013

Zadanie 9 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6


Jest to zadanie konkursowe dla tych, którzy lubią tworzyć prezentacje. Zapraszam Was do udziału w warszawskim konkursie matematyczno - informatycznym "Multimedialna Matematyka". Należ przygotować prezentację na jeden z tematów zaproponowanych w REGULAMINIE lub inny wybrany przez siebie z zakresu matematyki w szkole podstawowej.
Pamiętajcie, że prezentacje konkursowe powinny być ciekawe, czymś się wyróżniać np. zawierać motyw przewodni, nagrany film, dodaną narrację, ciekawa własna grafika lub animacje, nie standardowe podejście do tematu.
Prezentacje zawierające jedynie tekst i obrazki ściągnięte z internetu raczej nie będą wysoko ocenione przez komisję.
Pracę możecie robić indywidualnie lub też w zespołach dwuosobowych.
Liczba slajdów: do 15
Termin: do 30 kwietnia 2014r.

sobota, 16 listopada 2013

Zadanie 8 dla chętnych uczniów z klas 4- 6

Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz i Dyrektor Pałacu Młodzieży w Gdańsku Maria Pawłowska zapraszają Was do udziału w
OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE GRAFIKI KOMPUTEROWEJ NA KARTKĘ BOŻONARODZENIOWĄ "M-A-G-I-A Ś-W-I-Ą-T"
Przeczytajcie dokładnie regulamin.
W dowolnym programie graficznym narysujcie kartę świąteczną. Przy ocenie będą brane pod uwagę:
- zgodność z tematem,
- samodzielność pracy,
- pomysłowość, oryginalne ujęcie tematu,
- estetyka wykonania,
- stopień nawiązania do tradycji;
Prace należy nagrać na płycie CD, wydrukować oraz wypełnić formularz zgłoszeniowy. Możecie je sami indywidualnie wysłać do organizatorów lub też przynieść do szkoły - nagramy na jedną płytę i będziemy wysyłać zbiorowo 6 grudnia.

piątek, 15 listopada 2013

Ilustracja palindromu

Na ostatnich lekcjach doskonaliliśmy umiejętności rysowania w programie Paint. Zadaniem uczniów było przedstawienie wybranego palindromu. Oto kilka prac.

czwartek, 14 listopada 2013

Wizytówki

Oto kilka prac uczniów klas czwartych. Wizytówki powstały w programie Paint. Uczyliśmy się rysować różne kształty, kopiować elementy, obracać o kąt, wklejać.

wtorek, 29 października 2013

Ruszyła miniLOGIA12

Zapraszam uczniów zainteresowanych programowaniem do udziału w konkursie informatycznym (ważnym, bo powołanym przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty)miniLOGIA12. Dzisiaj na stronie minilogia.oeiizk.waw.pl zostały opublikowane zadania pierwszego etapu. Zadania rozwiązujecie w domu do 27 listopada.
Na kółku informatycznym uczymy się programować w języku Logo, ale zadania możecie też rozwiązywać w języku Python.
Materiały pomocnicze do nauki programowania w języku Logo oraz Python znajdziecie na stronie konkursy.oeiizk.edu.pl. (należy założyć sobie konto)
O Pythonie można też poczytać na stronie http://python.oeiizk.edu.pl/

niedziela, 27 października 2013

niedziela, 20 października 2013

Zadanie 6 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

To zadanie jest dla tych, którzy lubią tworzyć grafikę. Zapraszam Was do udziału w III Ogólnopolskim Konkursie Grafiki Komputerowej "Logo zielonej ojczyzny"
Zadaniem jest wykonanie samodzielnie (praca nie może zawierać żadnych gotowych elementów)grafiki komputerowej w dowolnym programie przedstawiającej obraz/symbol zdrowej ziemi o zadbanym środowisku,
- liczy się własna inicjatywa oraz innowacyjność,
- należy podpisać pracę na prawym dolnym marginesie swoim imieniem i nazwiskiem, nazwą szkoły i miasta.
- należy wydrukować pracę konkursową na papierze fotograficznym na arkuszu A4
Organizatorem konkursu jest Europejskie Stowarzyszenie Miłośników Nauki i Kultury PROGRESSIO Tu znajdziecie regulamin
Termin nadsyłania prac do organizatora: do 10.11.2013

czwartek, 17 października 2013

Zadanie 5 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

To zadanie jest dla tych, którzy lubią robić prezentacje i polega na przygotowaniu prezentacji na konkurs dzielnicowy "Szlakiem polskich stolic".
Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy na temat historii polskich stolic, oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną.
Prezentacja powinna być wykonana w programie PowerPoint i zawierać nie więcej niż 10 slajdów.
Zamiast prezentacji możecie zrobić film (do 5 minut)
Prace należy oddać do 29 października. Więcej informacji o tym konkursie znajdziecie na szkolnej stronie

poniedziałek, 14 października 2013

Zadanie 4 dla chętnych z klas 5 i 6.

Zadanie dla chętnych, ambitnych i pracowitych miłośników języka Logo. Za jego wykonanie możecie otrzymać szóstkę :).
Co należy zrobić?
Pobierz i wydrukuj to Zadanie. Jest to dokument Worda zawierający quiz, który składa się z 9 pytań dotyczących grafiki żółwia. Jeśli nie masz możliwości wydrukowania w domu możesz zrobić to w szkolnej bibliotece.
Rozwiązany test podpisz i przynieś do szkoły.
Uwaga!
Czytaj uważnie polecenia! Do rozwiązania niektórych zadań potrzebna jest znajomość wzoru na przekątną kwadratu o boku a, tj a*pwk 2. Otrzymasz szóstkę, jeśli prawidłowo odpowiesz na co najmniej 7 pytań. Na Wasze prace czekam do 15 listopada.

czwartek, 3 października 2013

Poradnik "Jak zacząć programować w programie Logomocja Imagine"

Przedstawiam Wam poradnik w formie filmu, o tym jak zacząć programować w języku Logo w środowisku Logomocja. Film autorstwa Dominika Rubina z klasy 5c. Dominik prezentuje podstawowe polecania oraz pokazuje jak utworzyć procedurę, po wywołaniu której żółw narysuje zamalowany losowym kolorem kwadrat. Czekamy na kolejne odcinki :)

środa, 2 października 2013

Zadanie 4.7 dla chętnych uczniów z klas 4 i 5.

Miesiąc październik jest Miesiącem Cyberbezpieczeństwa.
Z tej okazji proponuję Wam specjalne zadanie. Za jego wykonanie otrzymacie szóstkę.
Obejrzyjcie film (6 odcinków) o przygodach Plika i Foldera. Film jest dostępny na stronie http://www.plikifolder.pl/index.php?p=edukacja#prettyPhoto
Następnie rozwiążcie quiz „Poznaj bezpieczny Internet z Plikiem i Folderem!”. Znajdziecie go na stronie www.bezpiecznymiesiac.pl Quiz składa się z 15 pytań, które przygotowali bohaterowie filmu "Przygody Plika i Foldera w Sieci".
Aby otrzymać ocenę celującą, należy wydrukować swój dyplom i przynieść do szkoły. Jeśli ktoś nie ma możliwości drukowania w domu, to proszę zapisać ten dyplom w pliku z rozszerzeniem jpg i przysłać go e-mailem na mój adres zkwasnik@sp114.edu.pl
Jak to zrobić?
Po wypełnieniu quizu wpisać swoje imię i nazwisko (w polu "nazwisko" można wpisać również klasę), następnie kliknąć przycisk "Pobierz dyplom". Gdy wyświetli się Wasz dyplom kliknijcie na nim PPM i wybierzcie "zapisz grafikę jako", wpiszcie nazwę pliku i rozszerzenie np: dyplom.jpg. Obrazek zostanie zapisany na dysku Waszego komputera.
Powodzenia! Czekam na Wasze dyplomy :) (do końca października)

Uwaga!!!
Ze względu na występujące problemy techniczne dyplomy nie drukują się, ani nie zapisują w pliku z imieniem i nazwiskiem. Proponuję wybrać jedno z rozwiązań:
1. Wydrukować dyplom i ręcznie wpisać imię i nazwisko.
2. Zapisać dyplom w pliku, wyedytowć w programie graficznym np. Paint i dopisać imię i nazwisko.
3. Gdy pobierzecie dyplom i wyświetli się z imieniem i nazwiskiem należy zrobić obraz ekranu klawiszem PrintScreen, a następnie wkleić zawartość schowka do programu graficznego np. Paint i zapisać plik.

wtorek, 24 września 2013

Podstawowe procedury języka Logo

Na lekcjach w klasach piątych i szóstych uczymy się pisać procedury rysujące proste figury i obrazki. Powinniście już znać następujące polecenia:
np, ws, pw, lw, pod, opu, cs, ukm, ukp, ugp, jld, powtórz, zamaluj.
Zadanie dla Was!
Żółw wykonał następujące polecenia:
powtórz 12 [ powtórz 2 [ np 50 pw 30 np 50 pw 150 ] pw 30 ]
Jaką figurę narysował?
Odpowiedź (rysunek lub opis) możecie przesłać e-mailem na mój adres zkwasnik@sp114.edu.pl lub przekazać mi w szkole do 14 października. Nagrody (oceny) czekają :)

piątek, 20 września 2013

Konkurs "Grafika z żółwiem"

Zachęcam Was do udziału w konkursie informatycznym "Grafika z żółwiem". Aby wziąć w nim udział, należy założyć sobie konto na platformie moodle OEIIZK konkursy.oeiizk.edu.pl. Zadania dotyczą oczywiście programowania w języku LOGO w środowisku Logomocja lub w Pythonie. Konkurs jest trzyetapowy. W pierwszym etapie rozwiązujecie 3 zadania z Logo w domu (jedno zadanie w miesiącu). Drugi etap (w styczniu) polega na rozwiązaniu testu (w szkole), a w trzecim etapie znów rozwiązujecie zadania. Szczegóły są zawarte w regulaminie konkursu. Pierwsze zadanie już jest opublikowane, nie jest zbyt trudne :)

poniedziałek, 9 września 2013

Nowy rok szkolny

Ważne konkursy, ważne strony...

1. minilogia.oeiizk.waw.pl mazowiecki konkurs kuratoryjny
Laureatom daje specjalne uprawnienia wstęp do wybranego gimnazjum i ocena celująca na świadectwie
Konkurs jest trzyetapowy. Zadania pierwszego etapu uczniowie rozwiązują w domu lub innym wybranym miejscu np, w szkole

2. konkursy.oeiizk.edu.pl platforma moodle, (należy założyć sobie konto)na której organizowany jest ogólnopolski konkurs programowania w języku Logo lub Python.
Konkurs ma 3 etapy.
Pierwsze zadanie już 18 września.

czwartek, 30 maja 2013

Fotomontaże


Fotomontaże wykonane na lekcji przez klasy szóste, oraz na kole przez 4d. Uczniowie pracowali w programie Gimp.

wtorek, 14 maja 2013

Strony WWW uczniów

Skończyliśmy prace nad własną stroną WWW. Uczniowie zapoznali się z podstawowymi znacznikami języka. Nauczyli się osadzać filmy z serwisu YouTube, oraz prezentacje Prezi.

czwartek, 11 kwietnia 2013

Uczymy się języka HTML

Co to jest strona internetowa? Jak ją utworzyć?
Na ostatnich zajęciach koła informatycznego zaczęliśmy przygodę z językiem HTML. Utworzyliśmy jeden dokument HTML, w którym wykorzystaliśmy podstawowe znaczniki: html, body, head, br oraz atrybut bgcolor. Poznaliśmy kolory i ich odpowiedniki w kodzie szestnastkowym.
Na kolejnych zajęciach będziemy poznawać tajniki języka.

piątek, 5 kwietnia 2013

Wolno brać

W internecie umieszczono miliony zdjęć, filmów, plików muzycznych. Pamiętajcie, nie wszystkie można wykorzystywać swobodnie. W internecie obowiązuje zasada "wszystkie prawa zastrzeżone",chyba że autor zaznaczył inaczej. Aby znaleźć darmowe grafiki najprosciej skorzystać z wyszukiwarki grafiki Google, wybierając odpowiednie prawo do użytkowania. http://images.google.com/advanced_image_search

A tu znajdziecie wiele bezpłatneych obrazów.

http://www.public-domain-photos.com/

środa, 3 kwietnia 2013

Zadanie 3 dla chętnych uczniów klas 4 - 6

„Bezpieczny w sieci – powiedz to innym” – konkurs na projekt koszulki (T-shirt) jak bezpiecznie korzystać z Internetu. http://bezpiecznywsieci.ecdl.pl/2013/. Szansa dla Was na zdobycie oceny celującej! Zapraszam, czasu zostało niewiele!

wtorek, 19 marca 2013

Żółw w objęciach Pythona

To tytuł nowego konkursu dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski, organizowanego przez OEIIZK w Warszawie. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów zainteresowanych informatyką i programowaniem. Konkurs polega na samodzielnym rozwiązywaniu w języku Python zadań dotyczących grafiki żółwia. Uczestnicy zawodów mogą samodzielnie rozwiązywać zadania konkursowe w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Swoje rozwiązania każdy z uczestników przesyła za pomocą formularza, na stronie konkursy.oeiizk.waw.pl. Należy założyć sobie konto na platformie Moodle.
Od 20 marca na stronie konkursu będą dostępne materiały pomocnicze wprowadzające do programowania w języku Python z wykorzystaniem grafiki żółwia.
Zapraszam chętnych uczniów chcących zmierzyć się z Pythonem na zajęcia koła:)