Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
niedziela, 24 listopada 2013
Zadanie 10 dla chętnych uczniów z klas 5 - 6 (prawo autorskie)
- które serwisy są legalne, a któe nie;
- co to jest plagiat;
- dlaczego w regulaminie FB jest zapis, że konto może posiadać osoba, która ma ukończone 13 lat.
- czy można kopiować legalnie kupioną płytę z filmem dla koleżanki, brata, kogoś z rodziny
- czy można kopiować legalnie kupioną płytę z grą dla koleżanki, brata,
- czy można pobierać zdjęcia z internetu i zamieszczać je w swojej prezentacji .
W związku z tym mam dla Was zadanie.
Wyobraź sobie, że jesteś autorem nowej super gry komputerowej. Pracowałeś nad tą grą przez rok i jesteś dumny ze swego dzieła. Gra ma się ukazać już za tydzień. Niestety ktoś nielegalnie pobrał Twoją grę i opublikował w internecie jako swoją! Napisz apel do internautów na temat tego, czym jest piractwo dla osób, których dzieła zostały skradzione w sieci. Zastanów się jak Ty byś się czuł w takiej sytuacji i jakie argumenty za poszanowaniem praw autorskich w sieci przedstawisz.
Za piękny, bezbłędny apel możesz otrzymać szóstkę :) Swoje prace (apele) przysyłajcie na mój adres: zkwasnik@sp114.edu.pl do 12 grudnia.
niedziela, 17 listopada 2013
Zadanie 9 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Jest to zadanie konkursowe dla tych, którzy lubią tworzyć prezentacje. Zapraszam Was do udziału w warszawskim konkursie matematyczno - informatycznym "Multimedialna Matematyka". Należ przygotować prezentację na jeden z tematów zaproponowanych w REGULAMINIE lub inny wybrany przez siebie z zakresu matematyki w szkole podstawowej.
Pamiętajcie, że prezentacje konkursowe powinny być ciekawe, czymś się wyróżniać np. zawierać motyw przewodni, nagrany film, dodaną narrację, ciekawa własna grafika lub animacje, nie standardowe podejście do tematu.
Prezentacje zawierające jedynie tekst i obrazki ściągnięte z internetu raczej nie będą wysoko ocenione przez komisję.
Pracę możecie robić indywidualnie lub też w zespołach dwuosobowych.
Liczba slajdów: do 15
Termin: do 30 kwietnia 2014r.
sobota, 16 listopada 2013
Zadanie 8 dla chętnych uczniów z klas 4- 6
OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE GRAFIKI KOMPUTEROWEJ NA KARTKĘ BOŻONARODZENIOWĄ "M-A-G-I-A Ś-W-I-Ą-T"
Przeczytajcie dokładnie regulamin.
W dowolnym programie graficznym narysujcie kartę świąteczną. Przy ocenie będą brane pod uwagę:
- zgodność z tematem,
- samodzielność pracy,
- pomysłowość, oryginalne ujęcie tematu,
- estetyka wykonania,
- stopień nawiązania do tradycji;
Prace należy nagrać na płycie CD, wydrukować oraz wypełnić formularz zgłoszeniowy. Możecie je sami indywidualnie wysłać do organizatorów lub też przynieść do szkoły - nagramy na jedną płytę i będziemy wysyłać zbiorowo 6 grudnia.
piątek, 15 listopada 2013
Ilustracja palindromu
czwartek, 14 listopada 2013
Wizytówki
wtorek, 29 października 2013
Ruszyła miniLOGIA12
Na kółku informatycznym uczymy się programować w języku Logo, ale zadania możecie też rozwiązywać w języku Python.
Materiały pomocnicze do nauki programowania w języku Logo oraz Python znajdziecie na stronie konkursy.oeiizk.edu.pl. (należy założyć sobie konto)
O Pythonie można też poczytać na stronie http://python.oeiizk.edu.pl/
niedziela, 27 października 2013
Zadanie 7 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Przeczytaj regulamin GRAFKOM 2014
Temat pracy konkursowej "Portret"
Termin: do 15 grudnia 2013r.
niedziela, 20 października 2013
Zadanie 6 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Zadaniem jest wykonanie samodzielnie (praca nie może zawierać żadnych gotowych elementów)grafiki komputerowej w dowolnym programie przedstawiającej obraz/symbol zdrowej ziemi o zadbanym środowisku,
- liczy się własna inicjatywa oraz innowacyjność,
- należy podpisać pracę na prawym dolnym marginesie swoim imieniem i nazwiskiem, nazwą szkoły i miasta.
- należy wydrukować pracę konkursową na papierze fotograficznym na arkuszu A4
Organizatorem konkursu jest Europejskie Stowarzyszenie Miłośników Nauki i Kultury PROGRESSIO Tu znajdziecie regulamin
Termin nadsyłania prac do organizatora: do 10.11.2013
czwartek, 17 października 2013
Zadanie 5 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy na temat historii polskich stolic, oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną.
Prezentacja powinna być wykonana w programie PowerPoint i zawierać nie więcej niż 10 slajdów.
Zamiast prezentacji możecie zrobić film (do 5 minut)
Prace należy oddać do 29 października. Więcej informacji o tym konkursie znajdziecie na szkolnej stronie
poniedziałek, 14 października 2013
Zadanie 4 dla chętnych z klas 5 i 6.
Co należy zrobić?
Pobierz i wydrukuj to Zadanie. Jest to dokument Worda zawierający quiz, który składa się z 9 pytań dotyczących grafiki żółwia. Jeśli nie masz możliwości wydrukowania w domu możesz zrobić to w szkolnej bibliotece.
Rozwiązany test podpisz i przynieś do szkoły.
Uwaga!
Czytaj uważnie polecenia! Do rozwiązania niektórych zadań potrzebna jest znajomość wzoru na przekątną kwadratu o boku a, tj a*pwk 2. Otrzymasz szóstkę, jeśli prawidłowo odpowiesz na co najmniej 7 pytań. Na Wasze prace czekam do 15 listopada.
czwartek, 3 października 2013
Poradnik "Jak zacząć programować w programie Logomocja Imagine"
środa, 2 października 2013
Zadanie 4.7 dla chętnych uczniów z klas 4 i 5.
Z tej okazji proponuję Wam specjalne zadanie. Za jego wykonanie otrzymacie szóstkę.
Obejrzyjcie film (6 odcinków) o przygodach Plika i Foldera. Film jest dostępny na stronie http://www.plikifolder.pl/index.php?p=edukacja#prettyPhoto
Następnie rozwiążcie quiz „Poznaj bezpieczny Internet z Plikiem i Folderem!”. Znajdziecie go na stronie www.bezpiecznymiesiac.pl Quiz składa się z 15 pytań, które przygotowali bohaterowie filmu "Przygody Plika i Foldera w Sieci".
Aby otrzymać ocenę celującą, należy wydrukować swój dyplom i przynieść do szkoły. Jeśli ktoś nie ma możliwości drukowania w domu, to proszę zapisać ten dyplom w pliku z rozszerzeniem jpg i przysłać go e-mailem na mój adres zkwasnik@sp114.edu.pl
Jak to zrobić?
Po wypełnieniu quizu wpisać swoje imię i nazwisko (w polu "nazwisko" można wpisać również klasę), następnie kliknąć przycisk "Pobierz dyplom". Gdy wyświetli się Wasz dyplom kliknijcie na nim PPM i wybierzcie "zapisz grafikę jako", wpiszcie nazwę pliku i rozszerzenie np: dyplom.jpg. Obrazek zostanie zapisany na dysku Waszego komputera.
Powodzenia! Czekam na Wasze dyplomy :) (do końca października)
Uwaga!!!
Ze względu na występujące problemy techniczne dyplomy nie drukują się, ani nie zapisują w pliku z imieniem i nazwiskiem. Proponuję wybrać jedno z rozwiązań:
1. Wydrukować dyplom i ręcznie wpisać imię i nazwisko.
2. Zapisać dyplom w pliku, wyedytowć w programie graficznym np. Paint i dopisać imię i nazwisko.
3. Gdy pobierzecie dyplom i wyświetli się z imieniem i nazwiskiem należy zrobić obraz ekranu klawiszem PrintScreen, a następnie wkleić zawartość schowka do programu graficznego np. Paint i zapisać plik.
wtorek, 24 września 2013
Podstawowe procedury języka Logo
np, ws, pw, lw, pod, opu, cs, ukm, ukp, ugp, jld, powtórz, zamaluj.
Zadanie dla Was!
Żółw wykonał następujące polecenia:
powtórz 12 [ powtórz 2 [ np 50 pw 30 np 50 pw 150 ] pw 30 ]
Jaką figurę narysował?
Odpowiedź (rysunek lub opis) możecie przesłać e-mailem na mój adres zkwasnik@sp114.edu.pl lub przekazać mi w szkole do 14 października. Nagrody (oceny) czekają :)
piątek, 20 września 2013
Konkurs "Grafika z żółwiem"
poniedziałek, 9 września 2013
Nowy rok szkolny
Ważne konkursy, ważne strony...
1. minilogia.oeiizk.waw.pl mazowiecki konkurs kuratoryjny
Laureatom daje specjalne uprawnienia wstęp do wybranego gimnazjum i ocena celująca na świadectwie
Konkurs jest trzyetapowy. Zadania pierwszego etapu uczniowie rozwiązują w domu lub innym wybranym miejscu np, w szkole
2. konkursy.oeiizk.edu.pl platforma moodle, (należy założyć sobie konto)na której organizowany jest ogólnopolski konkurs programowania w języku Logo lub Python.
Konkurs ma 3 etapy.
Pierwsze zadanie już 18 września.
piątek, 14 czerwca 2013
czwartek, 13 czerwca 2013
czwartek, 30 maja 2013
Fotomontaże
Fotomontaże wykonane na lekcji przez klasy szóste, oraz na kole przez 4d. Uczniowie pracowali w programie Gimp.
sobota, 25 maja 2013
wtorek, 14 maja 2013
Strony WWW uczniów
czwartek, 11 kwietnia 2013
Uczymy się języka HTML
Na ostatnich zajęciach koła informatycznego zaczęliśmy przygodę z językiem HTML. Utworzyliśmy jeden dokument HTML, w którym wykorzystaliśmy podstawowe znaczniki: html, body, head, br oraz atrybut bgcolor. Poznaliśmy kolory i ich odpowiedniki w kodzie szestnastkowym.
Na kolejnych zajęciach będziemy poznawać tajniki języka.
piątek, 5 kwietnia 2013
Wolno brać
A tu znajdziecie wiele bezpłatneych obrazów.
środa, 3 kwietnia 2013
Zadanie 3 dla chętnych uczniów klas 4 - 6

wtorek, 2 kwietnia 2013
czwartek, 28 marca 2013
piątek, 22 marca 2013
Animacje konkursowe "Moja Pasja"
![]() |
Moja pasja, klasy 3-4 |
![]() |
Konkurs Moja pasja 2013, klasy 5 - 6 |
wtorek, 19 marca 2013
Żółw w objęciach Pythona

To tytuł nowego konkursu dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski, organizowanego przez OEIIZK w Warszawie.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów zainteresowanych informatyką i programowaniem. Konkurs polega na samodzielnym rozwiązywaniu w języku Python zadań dotyczących grafiki żółwia.
Uczestnicy zawodów mogą samodzielnie rozwiązywać zadania konkursowe w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Swoje rozwiązania każdy z uczestników przesyła za pomocą formularza, na stronie konkursy.oeiizk.waw.pl. Należy założyć sobie konto na platformie Moodle.
Od 20 marca na stronie konkursu będą dostępne materiały pomocnicze wprowadzające do programowania w języku Python z wykorzystaniem grafiki żółwia.
Zapraszam chętnych uczniów chcących zmierzyć się z Pythonem na zajęcia koła:)
niedziela, 17 marca 2013
sobota, 16 marca 2013
Kolejne Prezintacje naszych uczniów
i prezentacja Karola