niedziela, 30 marca 2014

Mazowieckie Dni Scratcha w OEIIZK - drugie spotkanie

Serdecznie zachęcam Was do udziału w drugim spotkaniu w OEIIZK w ramach Mazowieckich Dni Scratacha. Warsztaty odbędą się w czwartek 15 maja o godzinie 17.00 - każdy może wziąć udział.
Na spotkaniu chętni uczniowie będą mogli prezentować swoje gry, czy inne projekty. Myślę, że to dobra okazja, aby pochwalić się swoimi pomysłami i umiejętnościami! Widziałam już wiele Waszych świetnych gier!

Żeby wziąć udział w prezentacjach trzeba:
Zapisać swój projekt w studio:
scratch.mit.edu/studios/378111
Napisać na adres witek@oeiizk.waw.pl e-maila zawierającego imię, klasę i szkołę, nazwisko nauczyciela, tytuł projektu - taki jak na stronie Scratcha i deklarację: Chcę uczestniczyć w prezentacjach Scratcha.

Organizatorzy planują zorganizować konkurs z nagrodami. Natomiast ja, obiecuję szóstki wszystkim, którzy będą się prezentować 15 maja.
Dwóch naszych Mistrzów Kodowania już zamieściło swoje prace w studio
scratch.mit.edu/studios/378111
Zobaczcie ich prace.

Na pierwszym spotkaniu w OEIIZK było trzech uczniów z naszej szkoły. Stworzyli taką grę:



Informacje o Mazowieckich Dniach Scratcha znadują się na stronie organizatorów http://www.oeiizk.waw.pl/joomla/index.php/przeglad-artykulow/15-edukacja/174-mds-projekty-2014

piątek, 28 marca 2014

Puste atramenty i tonery

W naszej pracowni komputerowej stoi takie pudło. Jeśli macie w domu puste tusze od drukarek, możecie je przynosić i zostawiać właśnie tutaj. Przyczynicie się w ten sposób do ochrony środowiska.

wtorek, 25 marca 2014

Mistrzowie Kodowania i Dzień Talentów


21 marca w naszej szkole obchodzony był szkolny Dzień Talentów. Uczniowie podczas apelu, na przerwach, w bibliotece prezentowali swoje talenty. Grupa Mistrzów z klasy 6b postanowiła zaprezentować swoje nowe umiejętności - tworzenie gier komputerowych w Scratchu. Krzysiek, Paweł i Paulina sami zorganizowali to spotkanie. Kilka dni wcześniej zaprosili chętnych uczniów z innych klas, uzgodnili szczegóły z nauczycielami informatyki, oraz przygotowali własne projekty w Scratchu, które to prezentowali na zajęciach.
Spotkanie odbyło się na drugiej lekcji w sali komputerowej. Przyszło na nie 25 uczniów z różnych klas, którzy chcieli poznać Scratcha, zobaczyć czym jest kodowanie. Mistrzowie opowiadali do czego służy program, jak założyć sobie konto w serwisie, jak tworzyć i udostępniać gry.Odpowiadali też na trudne pytania nauczycielki np. po co uczą się kodowania, czy wykorzystają swoje umiejętności w przyszłości?
Oto prezentowane gry Krzyśka:
Złap monetę

Droga Liter
Zacznij spacją. Gra wzorowana na Deszczu liter z Sebrana.
Gry Pawła:
Zacznij spacją, a potem strzałka w prawo.

Naciśnij spacje aby zacząć grę.
Kulą steruje się strzałkami.
Linią steruje się klawiszami a i d
Żeby resetować wyniki naciśnij e

Mecz Polska - Włochy

Paulina prezentowała labirynt, który zrobiła na zajęciach kodowania.

piątek, 21 marca 2014

Moja pasja - Wasze prace

Moja pasja - klasy czwarte
Moja pasja - klasy piąte
Moja pasja - klasy szóste
Oto Wasze prace wykonane w ostatnim czasie na lekcjach. Tworzyliśmy animacje w Edytorze postaci lub w Pivocie. Niektóre z prac są zgłoszone do mazowieckiego konkursu "Moja pasja", który to organizuje nasza szkoła.

czwartek, 20 marca 2014

Zadanie 18 dla chętnych Konkurs na grafikę komputerową

Dla tych, którzy jeszcze chcą rysować :)
Szkoła Podstawowa nr 10 i Urząd Miasta w Będzinie zapraszają Was do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Grafiki Komputerowej "Malowanie na ekranie"
Temat pracy konkursowej "Moje wymarzone europejskie wakacje".
Posługując się techniką komputerową należy namalować miasto w Europie, które chcielibyście zwiedzić.
Regulamin
Termin: 10 kwietnia prace zbiorowo zostaną przesłane do organizatorów.

wtorek, 18 marca 2014

Mistrzowie Kodowania na trzecim spotkaniu

Dzisiaj zaprojektowaliśmy i utworzyliśmy grę "Kot w labiryncie". Pomysły na scenariusz tej gry były różne. Ostatecznie zrobiliśmy wspólnie wersję podstawową, a później uczniowie modyfikowali swoje projekty według własnych pomysłów.
Nauczyliśmy się też dodawać swoje projekty do szkolnego studia.
Studio, to miejsce, w którym grupujemy nasze prace. Studio znajdziecie pod adresem: http://scratch.mit.edu/studios/352544/
Oto praca Mariusza

To labirynt Bartka

A to praca Juliana

sobota, 15 marca 2014

Mazowieckie Dni Scratch


Serdecznie zachęcam Was do udziału w Mazowieckich Dniach Scratch w dniach 21 marca - 16 maja. 21 marca będą warsztaty z Scratcha, a 16 maja będzie można prezentować swoje prace - gry, animacje itp. Zajęcia będą odbywać się w pracowniach komputerowych Ośrodka Edukacji na ul. Nowogrodzkiej 73. Szczególnie zapraszam Mistrzów Kodowania! Możecie się umówić z kolegami, koleżankami i pojechać w kilka osób z rodzicem.
Szczegóły na stronie OEIIZK.

piątek, 14 marca 2014

Zadanie 17 Konkurs na komiks

Ośrodek Edukacji Informatycznej w Warszawie zaprasza Was do udziału w konkursie Baśnie, podania i legendy Mazowsza w komiksie. Głównym celem Konkursu jest wyłonienie najciekawszego komiksu utworzonego na podstawie powszechnie znanych i opublikowanych baśni, podań i legend Mazowsza.

Ważne! Chętni powinni do 14 kwietnia wypełnić i wysłać formularz zgłoszeniowy podstemplowany w szkole, podpisany przez ucznia i rodziców. (Formularze zbiorowo wyślemy 11 kwietnia br, ale można wysyłać indywidualnie)
Wykonanie i dostarczenie prac do 15 maja 2014r. Zbiorowo wyślemy 14 maja. Prace można wykonać w serwisie ToonDoo, Power Point lub edytorze tekstu. Strona konkursu

Koniecznie przeczytajcie regulamin ze strony konkursu.
Wybierzcie sobie legendę, którą chcecie przdstawić. Może to być "Złota Kaczka", "Warszawska Syrenka", "Bazyliszek" lub inna. Tu znajdziecie bardzo obszerny spis Wykaz publikacji do konkursu

Wielu z Was w ubiegłym roku założyło konto w serwisie ToonDoo. Tworzyliśmy komiksy na kole. Możecie wykorzystać swoje umiejętności :)

wtorek, 11 marca 2014

Mistrzowie Kodowania na drugim spotkaniu


Dzisiaj zrobiliśmy pierwszą grę pt "Kot goni mysz". Zgodnie z tytułem, zwykle kotek biegał za myszką, ale zdarzyło się tak, że to mysz goniła kota :)
Chcę pochwalić moich Mistrzów. Zgodnie z moją prośbą, prawie wszyscy założyli sobie konta w serwisie Scratch i dzisiaj pracowaliśmy on-line. Ułatwi nam to pracę, gdyż będziecie mieć dostęp do swoich prac z każdego miejsca - domu, szkoły, biblioteki. Poza tym utworzyłam studio projektów dla naszej szkoły. Będziemy tam gromadzić prace.

A oto gra Kuby. Mysz goni kota:)

poniedziałek, 10 marca 2014

Zadanie 16 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6 Ogólnopolski konkurs na prezentację

Zapraszam Was do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Konkursie na Prezentację Multimedialną pt. „Świadomy uczeń – zdrowy dorosły ”.
Należy przygotować prezentację na temat znaczenia aktywności fizycznej dla zdrowia człowieka.
W ostatnim czasie mamy dużo różnych konkursów, ale zachęcam Was, gdyż pewnie to już jeden z ostatnich w tym roku. Niestety termin jest bardzo krótki. Do 31 marca prace powinny dotrzeć pocztą do organizatorów, więc musimy wysłać kilka dni wcześniej.

REGULAMIN
Aby prezentacja była wysoko oceniona przez komisję, pomyślcie jak w atrakcyjny sposób przedstawić temat. Dodajcie efekty animacyjne do obiektów (powinny uruchamiać się bez klikania myszką). Byłoby super, gdybyście dodali własną narrację. Napiszcie też skąd czerpaliście informacje i pobraliście obrazki.

niedziela, 9 marca 2014

"Pomyśl zanim wrzucisz" Zadanie 15 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6


Pomyśl zanim wrzucisz Dbaj o swoją tożsamość - to hasło IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego.
Zapraszam Was do wzięcia w nim udziału.
Szczegóły znajdziecie an stronie konkursu http://www.pomyslzanimwrzucisz.ecdl.pl/
A tak w skrócie. Chodzi o to, aby stworzyć sytuację/historyjkę obrazkową/komiks opowiadającą rówieśnikom o konieczności ochrony swoich danych osobowych, o chronieniu swojej tożsamości w sieci i pokazującej, jakie związane są z tym zagrożenia.
Historyjka ta powinna uczyć, może przestrzegać przed skutkami ujawniania swoich danych.
Pracę należy wykonać w dowolnym programie graficznym, ale przy użyciu szablonu przygotowanego przez organizatorów.
Nadsyłanie prac do organizatorów - do 14 kwietnia 2014r

wtorek, 4 marca 2014

Zaczęliśmy kodować!

Dzisiaj spotkaliśmy się po raz pierwszy w ramach ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Okazało się, że zainteresowanie kodowaniem wśród naszych uczniów jest duże. Oprócz zapisanych 18 osób, przyszły jeszcze 4 niezapisane. Tak więc jesteśmy bardzo liczną grupą.
Czym zajmowaliśmy się?
Poznawaliśmy środowisko Scratch. Oswoiliśmy się z niektórymi narzędziami programu. Tworzyliśmy proste skrypty przesuwające i obracające duszka. Konstruowaliśmy skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza.Nauczyliśmy się modyfikować kostiumy duszka i animować go. W końcowej części zajęć stworzyliśmy program rysujący kwadrat. Podczas zajęć uczniowie wykazywali się kreatywnością. Sami modyfikowali skrypty, dokonywali zmian w programie. Duszek w każdym komputerze rysował inne kwadraty. Różniły się kolorami, grubością linii, wielkością.
Zdobyte umiejętności wykorzystamy za tydzień, kiedy to stworzymy pierwszą grę.

Wszystkie obecne dziewczynki z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet otrzymały zaproszenia na spotkanie w dniu 8 marca, prowadzone przez Geek Girls Carrots i wolontariuszy z programu Mistrzowie Kodowania.

Uwaga!!!


1. Proszę, aby wszyscy uczniowie obecni na dzisiejszych zajęciach, skontaktowali się ze mną poprzez e-mail (zkwasnik@sp114.edu.pl). Prześlę Wam materiały do wydrukowania, które mogą być pomocne w nauce Scratcha.
2. Załóżcie sobie konto na scratch.mit.edu. Na następnych zajęciach będziemy pracować on-line.

Oto jeden z efektów naszej dzisiejszej pracy:
Kliknij w zieloną flagę, aby zobaczyć jak kotek rysuje kwadrat.


A to skrypt odpowiedzialny za powstawanie kwadratu.

poniedziałek, 3 marca 2014

Jutro mistrzowie zaczynają kodować

Jutro zaczynamy pierwsze zajęcia z "godziny Kodowania". W scratchu można pracować na dwa sposoby.
1. Można zainstalować program na swoim komputerze. Instalator znajdziecie na stronie: http://scratch.mit.edu/scratch2download/
2.Można pracować on-line, czyli korzystać z aplikacji w serwisie Scratch. Aby zapisywać i gromadzić swoje prace należy założyć sobie konto.
Jak to zrobić?
W przeglądarce wpisujemy adres strony Scratch’a: http://scratch.mit.edu
Klikamy na górnym pasku Join Scratch (dołącz do [społeczności] Scratch’a).
Otwiera się okno rejestracji, w pierwszy kroku wypełniamy trzy pola:
Choose a Scratch Username (wybierz nazwę użytkownika Scratch’a) – wpisujemy wybraną nazwę użytkownika (nie imię lub nazwisko, najlepiej pseudonim, nick...). Po przejściu do drugiego pola, jeżeli wpisana nazwa jest już używana przez kogoś innego, zostaniemy poinformowani, że taka nazwa użytkownika już istnieje (Sorry, that username already exists!).
Choose a password (wybierz hasło) – wpisujemy hasło, system informuje, żeby je zapamiętać i nie zdradzać nikomu (Remember it – don’t tell anyone else).
Confirm password (potwierdź hasło) – wpisujemy ponownie to samo hasło. Jeżeli wpisy nie są zgodne, zostanie wyświetlony komunikat o tym, że hasła nie są zgodne (Your passwords do not match). Należy wtedy wpisać ponownie hasło.
Jeżeli wszystkie wpisy zostały przyjęte, klikamy przycisk Next (następna) znajdujący się na dole po prawej stronie.

W drugim kroku wypełniamy informacje o użytkowniku:
Birth Month and Year (miesiąc i rok urodzenia) – wybieramy miesiąc i rok urodzenia z rozwijanych list. W informacji otwieranej po kliknięciu znaku zapytania (Why do we ask for this info – Dlaczego prosimy o te dane) możemy przeczytać: wykorzystujemy te informacje, żeby obliczyć zakres wieku osób, które używają Scratch’a oraz żeby potwierdzić, że jesteś właścicielem konta, gdy się z nami kontaktujesz. Twój miesiąc i rok urodzenia nie zostaną upublicznione.
Gender (płeć) – należy zaznaczyć Male (męska), Female (żeńska) lub puste okienko (jeśli nie chcemy podawać płci). Wyjaśnienie:
To pomoże zespołowi Scratch’a w zorientowaniu się, kto używa Scratch’a i daje informację, która pomaga nam poszerzyć uczestnictwo [w programie]. Ta informacja nie jest widoczna w opisie Twojego konta i jest używana wyłącznie do ogólnej statystyki użytkowników.
Country (kraj) – wybieramy Poland (Polska) z rozwijanej listy.
Email address (adres e-mail) – wpisujemy adres poczty elektronicznej [uczniowie mogą wpisać adres rodziców lub nauczyciela]. Wyjaśnienie: Używamy go tylko w przypadku, gdy chcesz zresetować hasło [otrzymać nowe hasło]. Nie będziemy go dzielić z nikim.
Klikamy przycisk Next, aby zakończyć zakładanie konta. W ostatnim kroku wystarczy kliknąć przycisk OK Lets Go (Dobra, zaczynamy!), aby przejść do strony Scratch’a.
Na ekranie kończącym rejestrację można przeczytać kolejno:
Dzięki za dołączenie do [społeczności] Scratch’a Jesteś już na swoim koncie.

niedziela, 2 marca 2014

Zadanie 14 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6


IV OGÓLNOPOLSKI KONKURS INFORMATYCZNY „GIF WIELKANOCNY"

Zadaniem konkursowym jest wykonanie animacji w formacie GIF o tematyce wielkanocnej. Prace konkursowe mogą być wykonane w dowolnym programie, ale nie mogą zawierać gotowych elementów. Nie jest określona wielkość animacji.
Prace należy oddawać nauczycielowi informatyki do 15 kwietnia br.
Regulamin
Praca, którą widzicie powyżej (autor: Daria Kucharczyk) w ubiegłym roku zajęła I miejsce!
Spróbujcie swoich sił. Miłośnicy Pivota mogą przygotować pracę w tym właśnie programie!