Czym zajmowaliśmy się?
Poznawaliśmy środowisko Scratch. Oswoiliśmy się z niektórymi narzędziami programu. Tworzyliśmy proste skrypty przesuwające i obracające duszka. Konstruowaliśmy skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza.Nauczyliśmy się modyfikować kostiumy duszka i animować go. W końcowej części zajęć stworzyliśmy program rysujący kwadrat. Podczas zajęć uczniowie wykazywali się kreatywnością. Sami modyfikowali skrypty, dokonywali zmian w programie. Duszek w każdym komputerze rysował inne kwadraty. Różniły się kolorami, grubością linii, wielkością.
Zdobyte umiejętności wykorzystamy za tydzień, kiedy to stworzymy pierwszą grę.
Wszystkie obecne dziewczynki z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet otrzymały zaproszenia na spotkanie w dniu 8 marca, prowadzone przez Geek Girls Carrots i wolontariuszy z programu Mistrzowie Kodowania.
Uwaga!!!
1. Proszę, aby wszyscy uczniowie obecni na dzisiejszych zajęciach, skontaktowali się ze mną poprzez e-mail (zkwasnik@sp114.edu.pl). Prześlę Wam materiały do wydrukowania, które mogą być pomocne w nauce Scratcha.
2. Załóżcie sobie konto na scratch.mit.edu. Na następnych zajęciach będziemy pracować on-line.
Oto jeden z efektów naszej dzisiejszej pracy:
Kliknij w zieloną flagę, aby zobaczyć jak kotek rysuje kwadrat.
A to skrypt odpowiedzialny za powstawanie kwadratu.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz