Jutro luty...
W lutym będziemy dużo mówić o bezpiecznym korzystaniu z internetu. Obejrzymy filmy "3, 2, 1 Internet", "Owce w sieci" i "Dzieciaka i Loko przygody w sieci". Ten ostatni chcę wan dziś zaprezentować. Pięć krótkich filmów animowanych z dwójką bohaterów roli głównej uczy, w jak w sposób przemyślany poruszać się w internetowym świecie.
Wkrótce będzie też zadanie na 6 związane z Dniem Bezpiecznego Internetu przypadającego w tym roku 10 lutego.
Zapraszam
1. Łańcuszki
2. Spam
3. Cyberprzemoc
4. Uzaleznienia
5. Wirusy
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
sobota, 31 stycznia 2015
środa, 28 stycznia 2015
Zadanie 9 - szkolne studio Scratcha

Studio Scratcha to miejsce gromadzenia projektów. Na nasze potrzeby utworzyłam w tym roku dwa takie studia:
1. dla projektów grupy początkującej Mistrzów Kodowania http://scratch.mit.edu/studios/830510/
2. dla projektów grupy zaawansowanej Mistrzów Kodowania http://scratch.mit.edu/studios/830502/
Studia te są dostępne również z górnego menu bloga.
Możecie dodawać swoje prace do studio. Jak to zrobić?
Należy zalogować się na swoje konto na Scratchu i udostępnić projekt. Następnie kliknąć w link ze studiem. Na dole strony pojawi się szary pasek z napisem "Add projects" - klikamy. Potem wybieracie kliknięciem projekty, które chcecie dodać do studia. Będą one widoczne dla wszystkich internautów. Ważne jest to, abyście pisali instrukcje do swoich gier, czy animacji. Użytkownicy będą wiedzieli jak z nich korzystać.
Projekty możecie komentować i "lajkować". Pamiętajcie o netykiecie. Nie możecie nikogo obrażać, używać niestosownych słów.
Ważna informacja dla Was. Za to zadanie można otrzymać szóstkę!
Aby otrzymać ocenę należy w studio zamieścić 5 projektów, w tym 2 muszą być przygotowane samodzielnie. Oznacza to, że 3 projekty mogą być wspólnie wykonane na kole.
Uczniowie, którzy nie uczestniczą w zajęciach "Mistrzów Kodowania", a znają Scretcha i tworzą np. gry oczywiście mogą dodawać projekty do studia. szóstki czekają :)
Termin: do końca czerwca 2015r.
niedziela, 25 stycznia 2015
Edytor grafiki online Pixlr Express
Dzisiaj zaproponuje Wam program do obróbki grafiki Pixlr Express. Jest to edytor online co oznacza, że nie musimy instalować go na komputerze. Pracujemy w oknie przeglądarki. Strona programu http://apps.pixlr.com/express.
Aby zacząć pracować należy wczytać zdjęcie np. z dysku swojego komputera (Browse). Następnie widzimy obszerne menu i różne narzędzia (w języku angielskim). W poniższej pracy wykorzystałam narzędzie Splash z menu Adjusment - po wybraniu tej opcji całe zdjęcie pojawia się z tonacji czarno-białej. Malując pędzlem wybrane elementy odsłaniamy naturalny kolor.

Czy kogoś zainteresowałam programem? Macie ochotę sprawdzić jak to działa? Jeśli tak, to pochwalcie swoimi pracami!
Aby zacząć pracować należy wczytać zdjęcie np. z dysku swojego komputera (Browse). Następnie widzimy obszerne menu i różne narzędzia (w języku angielskim). W poniższej pracy wykorzystałam narzędzie Splash z menu Adjusment - po wybraniu tej opcji całe zdjęcie pojawia się z tonacji czarno-białej. Malując pędzlem wybrane elementy odsłaniamy naturalny kolor.

Druga praca, to efekt wykorzystania funkcji Collage (główne okno programu). Wybieramy układ kolażu i dodajemy wcześniej wybrane zdjęcia. Możemy też dopasować według swoich upodobań kolor ramek, grubość, kształt.
Czy kogoś zainteresowałam programem? Macie ochotę sprawdzić jak to działa? Jeśli tak, to pochwalcie swoimi pracami!
poniedziałek, 12 stycznia 2015
Czwarte spotkanie Mistrzów Kodowania
Dzisiaj napiszę o pracy grupy początkującej Mistrzów Kodowania. Na zajęciach robiliśmy projekt "Kot zastawia pułapkę na mysz". Wszystkim świetnie poszło, ale na szczególną pochwałę zasługuje nasz najmłodszy Mistrz - Bartek z klasy 2a. Bartek mimo, że pracuje w grupie z kolegami i koleżankami dwa lub trzy lata starszymi, bardzo dobrze sobie radzi. Z zaangażowaniem wykonuje prace i realizuje swoje pomysły w Scratchu. Oto praca Bartka z dzisiejszych zajęć:
niedziela, 11 stycznia 2015
Mistrzowie Kodowania II na trzecim spotkaniu
Jak już wiecie w tym roku mamy dwie grupy Mistrzów - początkująca i zaawansowana. Na zajęciach czwartkowych w grupie zaawansowanej ćwiczyliśmy ostatnio umiejętność stosowania list w projektach. Zrobiliśmy automat Lotto. Niektórzy uczniowie zrobili maszyny losujące według własnego pomysłu.
Oto praca Kuby z 6a.
Oto praca Kuby z 6a.
poniedziałek, 29 grudnia 2014
Zadanie 8 - konkurs "Moja Pasja"
Już ósmy raz nasza szkoła organizuje konkurs na animację komputerową pt. "Moja pasja".
Szczegółowe informacje znajdziecie na szkolnej stronie.
Uczniowie klas 5 i 6 wiedzą o co chodzi i mogą już przygotowywać prace(np. w Pivocie). Natomiast klasy 4 w najbliższym czasie będą się uczyć na lekcjach jak tworzyć ruchome obrazki.
Oto praca konkursowa przygotowana w bezpłatnym programie Pivot.
Szczegółowe informacje znajdziecie na szkolnej stronie.
Uczniowie klas 5 i 6 wiedzą o co chodzi i mogą już przygotowywać prace(np. w Pivocie). Natomiast klasy 4 w najbliższym czasie będą się uczyć na lekcjach jak tworzyć ruchome obrazki.
Oto praca konkursowa przygotowana w bezpłatnym programie Pivot.

piątek, 12 grudnia 2014
Projekt scratchowy
Uczniowie znaleźli w sieci taki to fajny projekt. Podoba się Wam?
Klawisze q, r i b mają dodatkowe funkcje. Sprawdźcie jakie.
Klawisze q, r i b mają dodatkowe funkcje. Sprawdźcie jakie.
czwartek, 11 grudnia 2014
Mistrzowie kodują
Jak już wiecie nasza szkoła bierze udział w II edycji ogólnopolskiego programu "Mistrzowie kodowania". Wszystkie 3 grupy rozpoczęły już zajęcia. Grupy początkujące stawiają pierwsze kroki w Scratchu, a grupa zaawansowana doskonali swoje umiejętności. Dowiecie się co to są listy i jak je stosować oraz poznamy skrypty "więcej bloków".
Większość uczestników koła pracuje w domu tworząc ciekawe prace.
Oto praca Mariusza: Symulator kota
Większość uczestników koła pracuje w domu tworząc ciekawe prace.
Oto praca Mariusza: Symulator kota
wtorek, 9 grudnia 2014
wtorek, 2 grudnia 2014
Zadanie 7 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w konkursie matematycznym "Z matematyką przez życie". Konkurs rozgrywany jest w dwóch kategoriach: wiedzy i prezentacji multimedialnej. Zachęcam Was do przygotowania prezentacji właśnie.
Temat pracy:
"Matematyka na sportowo"
• Prezentacja powinna być wykonana w programie PowerPoint. Uczestnicy mogą korzystać z materiałów zgromadzonych na lekcjach oraz ze wszystkich innych dostępnych źródeł. Prezentacja nie powinna przekroczyć 15 slajdów zawierających:
- stronę tytułową: imię, nazwisko, klasę uczestnika Konkursu, numer i adres szkoły.
- slajdy właściwe: teoretyczne opracowanie tematu oraz teksty i rozwiązania zadań przedstawiających praktyczne zastosowanie teorii.
• Prezentacja będzie oceniana według następujących kryteriów:
- zgodność treści z tematem,
- rzetelność wiedzy na temat wybranego zagadnienia,
- spójność i przejrzystość merytoryczna,
- stopień trudności i prawidłowość rozwiązań zadań praktycznych,
- nowatorstwo pomysłu,
- stopień skomplikowania używanych narzędzi informatycznych,
- walory estetyczne pracy.
Termin: do 5 lutego 2015r.
Temat pracy:
"Matematyka na sportowo"
• Prezentacja powinna być wykonana w programie PowerPoint. Uczestnicy mogą korzystać z materiałów zgromadzonych na lekcjach oraz ze wszystkich innych dostępnych źródeł. Prezentacja nie powinna przekroczyć 15 slajdów zawierających:
- stronę tytułową: imię, nazwisko, klasę uczestnika Konkursu, numer i adres szkoły.
- slajdy właściwe: teoretyczne opracowanie tematu oraz teksty i rozwiązania zadań przedstawiających praktyczne zastosowanie teorii.
• Prezentacja będzie oceniana według następujących kryteriów:
- zgodność treści z tematem,
- rzetelność wiedzy na temat wybranego zagadnienia,
- spójność i przejrzystość merytoryczna,
- stopień trudności i prawidłowość rozwiązań zadań praktycznych,
- nowatorstwo pomysłu,
- stopień skomplikowania używanych narzędzi informatycznych,
- walory estetyczne pracy.
Termin: do 5 lutego 2015r.
czwartek, 27 listopada 2014
środa, 26 listopada 2014
Zadanie 6 dla uczniów chętnych z klas 4 - 6
Lubicie tworzyć prezentacje? A matematykę?
Jeśli tak, to ten konkurs jest dla WAS!
IX WARSZAWSKI KONKURS MATEMATYCZNO – INFORMATYCZNY
„Multimedialna Matematyka”
Przedmiotem konkursu jest przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna jednego z tematów obejmujących treści matematyczne z zakresu szkoły podstawowej.
REGULAMIN
Termin: do końca kwietnia 2015r
Jeśli tak, to ten konkurs jest dla WAS!
IX WARSZAWSKI KONKURS MATEMATYCZNO – INFORMATYCZNY
„Multimedialna Matematyka”
Przedmiotem konkursu jest przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna jednego z tematów obejmujących treści matematyczne z zakresu szkoły podstawowej.
REGULAMIN
Termin: do końca kwietnia 2015r
poniedziałek, 24 listopada 2014
poniedziałek, 17 listopada 2014
Zadanie 5 dla chętnych uczniów z klas 5 - 6
To zadanie dla tych, którzy lubią robić prezentacje.
ZOO we Wrocławiu ogłasza konkurs na prezentację multimedialną pt. „Zwierzęta krain polarnych”
Konkurs polega na wykonaniu prezentacji multimedialnej w programie Power Point, Open Office lub PDF.
Prezentacja ma dotyczyć zagadnień związanych ze zmianami klimatycznymi, ekologią i zagrożeniami wybranych
gatunków zamieszkujących obszary polarne (Arktyka i Antarktyka). Gatunki arktyczne:niedźwiedź polarny, wilk
arktyczny, narwal, renifer, sowa śnieżna, gatunki antarktyczne: kryl, krabojad, pingwin cesarski, lampart morski,
albatros ciemnogłowy.
Szczegóły znajdziecie w REGULAMINIE.
Termin: do 27 listopada. 28 listopada prace zbiorowo zostaną wysłane do organizatorów.
ZOO we Wrocławiu ogłasza konkurs na prezentację multimedialną pt. „Zwierzęta krain polarnych”
Konkurs polega na wykonaniu prezentacji multimedialnej w programie Power Point, Open Office lub PDF.
Prezentacja ma dotyczyć zagadnień związanych ze zmianami klimatycznymi, ekologią i zagrożeniami wybranych
gatunków zamieszkujących obszary polarne (Arktyka i Antarktyka). Gatunki arktyczne:niedźwiedź polarny, wilk
arktyczny, narwal, renifer, sowa śnieżna, gatunki antarktyczne: kryl, krabojad, pingwin cesarski, lampart morski,
albatros ciemnogłowy.
Szczegóły znajdziecie w REGULAMINIE.
Termin: do 27 listopada. 28 listopada prace zbiorowo zostaną wysłane do organizatorów.
Nasze lekcje informatyki w oczach poety
Chodźcie prędko w nasze ręce
Do sali trzydziestej pierwszej
Szybko, szybko pani czeka
Prędko lekcja nam ucieka
Szczęście, w końcu trafiliście
Pewnie coś tam słyszeliście
Że ta sala to nie schowek
W końcu ogrom, każdy powie
Czeka na was tu przygoda
Cóż więc, lekcji nam jest szkoda
Przejdźmy do oprowadzania.
Sala duża, przyznasz rację
Komputerów ze 30 w tym
Metrażu nam się mieści
A pośrodku, 4 ławki
I drukarka i słuchawki
No i skaner w koncie stoi
Nauczyciel w swej ostoi
Lekcje całą nas pilnuje
Opowiada i tłumaczy, programuje
Każdy dobrze się s tym czuje
Bo gdy problem, ci doskwiera
I nie włączysz komputera
On podejdzie, wytłumaczy,
Sam poczujesz sam zobaczysz
Jak się wszystkiego nauczysz
I usłyszysz pewne prośby
No… sam nie wiem, choćby
Prezentację do zrobienia
Na nadany tobie temat
Lub zadanie z Logomocji
Będziesz wiedzą zachwycony
Będziesz klikał jak szalony
A w dzienniku same 6
Będziesz wiedział kto
Ci pomógł, kto powiedział
Co wykonać, jak wykonać powiesz
Szczerze, że to łatwe, po programach
Będziesz brykał
To właśnie Informatyka.
Wiersz Adama z klasy 6d
Jak Wam się podoba?
Do sali trzydziestej pierwszej
Szybko, szybko pani czeka
Prędko lekcja nam ucieka
Szczęście, w końcu trafiliście
Pewnie coś tam słyszeliście
Że ta sala to nie schowek
W końcu ogrom, każdy powie
Czeka na was tu przygoda
Cóż więc, lekcji nam jest szkoda
Przejdźmy do oprowadzania.
Sala duża, przyznasz rację
Komputerów ze 30 w tym
Metrażu nam się mieści
A pośrodku, 4 ławki
I drukarka i słuchawki
No i skaner w koncie stoi
Nauczyciel w swej ostoi
Lekcje całą nas pilnuje
Opowiada i tłumaczy, programuje
Każdy dobrze się s tym czuje
Bo gdy problem, ci doskwiera
I nie włączysz komputera
On podejdzie, wytłumaczy,
Sam poczujesz sam zobaczysz
Jak się wszystkiego nauczysz
I usłyszysz pewne prośby
No… sam nie wiem, choćby
Prezentację do zrobienia
Na nadany tobie temat
Lub zadanie z Logomocji
Będziesz wiedzą zachwycony
Będziesz klikał jak szalony
A w dzienniku same 6
Będziesz wiedział kto
Ci pomógł, kto powiedział
Co wykonać, jak wykonać powiesz
Szczerze, że to łatwe, po programach
Będziesz brykał
To właśnie Informatyka.
Wiersz Adama z klasy 6d
Jak Wam się podoba?
czwartek, 13 listopada 2014
Pierwszy etap miniLOGII zakończony
Do drugiego etapu miniLOGII zakwalifikowały się cztery osoby: Paulina (6a), Kuba (6a), Konrad (6d) i Albert (5b), który rozwiązał zadania w Pythonie. Gratuluję Wam serdecznie i przypominam, że II etap już w lutym.
poniedziałek, 10 listopada 2014
Zadanie 4 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz
i Dyrektor Pałacu Młodzieży w Gdańsku Maria Pawłowska
zapraszają do udziału
w II OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE GRAFIKI KOMPUTEROWEJ NA KARTKĘ BOŻONARODZENIOWĄ
"M-A-G-I-A Ś-W-I-Ą-T"
WYMAGANIA:
Prace muszą być zapisane w jednym z ogólnodostępnych formatów (np. gif, jpg, png) wg schematu: imięnazwisko_szkoła (np. JanKowalski_SP13Gdansk),
prace należy przekazać nauczycielowi w wersji elektronicznej np na Pendrive.
Do każdej pracy graficznej należy dołączyć wydruk (jeden egzemplarz) w wersji papierowej na papierze fotograficznym w formacie 13x18 cm,
praca musi być trwale opisana na odwrocie wydruku: imię i nazwisko autora, klasa, szkoła, telefon kontaktowy i nazwa programu w jakim została wykonana.
Terminy: Na Wasze prace (plik i wydruk) czekam do 24 listopada br. 25 listopada zbiorowo zostaną wysłane do organizatorów.
i Dyrektor Pałacu Młodzieży w Gdańsku Maria Pawłowska
zapraszają do udziału
w II OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE GRAFIKI KOMPUTEROWEJ NA KARTKĘ BOŻONARODZENIOWĄ
"M-A-G-I-A Ś-W-I-Ą-T"
WYMAGANIA:
Prace muszą być zapisane w jednym z ogólnodostępnych formatów (np. gif, jpg, png) wg schematu: imięnazwisko_szkoła (np. JanKowalski_SP13Gdansk),
prace należy przekazać nauczycielowi w wersji elektronicznej np na Pendrive.
Do każdej pracy graficznej należy dołączyć wydruk (jeden egzemplarz) w wersji papierowej na papierze fotograficznym w formacie 13x18 cm,
praca musi być trwale opisana na odwrocie wydruku: imię i nazwisko autora, klasa, szkoła, telefon kontaktowy i nazwa programu w jakim została wykonana.
Terminy: Na Wasze prace (plik i wydruk) czekam do 24 listopada br. 25 listopada zbiorowo zostaną wysłane do organizatorów.
sobota, 8 listopada 2014
Mistrzowie Kodowania - II edycja
Zapraszam chętnych uczniów na zajęcia "Mistrzów Kodowania". Będziemy pracować w trzech grupach:
1 grupa początkująca - poniedziałek 8 godzina lekcyjna, zaczynamy 17 listopada
2 grupa zaawansowana - czwartek 9 godzina lekcyjna, zaczynamy 4 grudnia
3 grupa początkująca - wtorek 1 i 2 godzina lekcyjna, zajęcia już się zaczęły (prowadzi p. Anna Kuczyńska)
Zapisy bezpośrednio u mnie lub za pomocą formularza. Uczniowie, którzy już są zapisani na koło i uczestniczą w zajęciach w poniedziałki lub czwartki nie powinni ponownie zapisywać się.
O Mistrzach Kodowania pisałam już wielokrotnie na tym blogu, ale przypomnę, że na tych zajęciach uczmy się programować w programie Scratch. Tworzymy gry, animacje, animowane historyjki.
środa, 29 października 2014
Kurs programowania w Logo
Jeśli lubicie programować w Logo w Logomocji, to zapiszcie się na kurs organizowany przez OEIIZK w Warszawie. Informacje znajdziecie na stronie: https://konkursy.oeiizk.edu.pl/
Ja polecam to szkolenie uczniom klas 5 i 6. Kurs do łatwych nie należy, a jego ukończenie pozwoli przygotować się do konkursu miniLOGIA. Jest to również okazja na szóstkę z informatyki.
Zapisy już się zaczęły, a od 30 października rusza pierwszy moduł. Gdyście mieli pytania zapraszam do mnie.
Ja polecam to szkolenie uczniom klas 5 i 6. Kurs do łatwych nie należy, a jego ukończenie pozwoli przygotować się do konkursu miniLOGIA. Jest to również okazja na szóstkę z informatyki.
Zapisy już się zaczęły, a od 30 października rusza pierwszy moduł. Gdyście mieli pytania zapraszam do mnie.
poniedziałek, 27 października 2014
Pączki w programowaniu

Czwórka uczniów z naszej szkoły: Paulina, Marcin, Wiktoria i Albert oraz p. B. Kopacz i ja bierzemy udział w pilotażowej edycji programu "Pączki w programowaniu". Celem projektu jest upowszechnianie programowania w języku Scratch, w celu rozwijania i wspierania kompetencji logiczno-matematycznych uczniów. Twórcami programu są Rodzice w Edukacji, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Na początku października odbyło się pierwsze spotkanie w OEIIZK. Wysłuchaliśmy wykładu profesora Szurka, oraz poznawaliśmy środowisko Scratch.
W ciągu kolejnych trzech tygodni uczniowie pracowali nad zadaniem, którego celem było wykonanie projektu w Scratchu pt "Pączki"
Oto prace naszych uczniów:
niedziela, 26 października 2014
Zadanie 3 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Jest to zadanie konkursowe. Za jego wykonanie można na otrzymać 6.
Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Zielona ojczyzna"
Zespół Placówek Oświatowych nr 1 we Wrocławiu przy współudziale ze Stowarzyszeniem PROGRESSIO ogłasza konkurs dla wszystkich dzieci w wieku od 7 do 12 lat z terenu całego kraju.
Celem konkursu jest upowszechnienie idei ochrony przyrody, dbania o nią i nie doprowadzenia do jej zniszczenia, rozwijanie własnej wyobraźni oraz oryginalności pomysłów.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest:
- nieukończone 13 lat,
- wykonanie samodzielnie grafiki komputerowej w dowolnym programie przedstawiającej obraz/symbol zdrowej ziemi o zadbanym środowisku,
- liczy się własna inicjatywa oraz innowacyjność,
- podpisanie pracy na prawym dolnym marginesie swoim imieniem i nazwiskiem, nazwą szkoły i miasta.
- wydrukowanie pracy konkursowej na papierze fotograficznym na arkuszu A4 i przesłanie na adres: Zespół Placówek Oświatowych nr 1, ul. Wałbrzyska 50, 52-314 Wrocław z dopiskiem ,,Zielona ojczyzna"
- termin nadsyłania prac do 30.11.2014 r. (decyduje data stempla pocztowego)
- prace muszą być usztywnione, ponieważ zgniecione będą zdyskwalifikowane,
Oceny prac dokona niezależne jury, składające się z członków Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Europejskiego Stowarzyszenia PROGRESSIO.
Pełny regulamin
Na Wasze prace czekam do 25 listopada, będą one zbiorowo wysłane do organizatorów.
Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Zielona ojczyzna"
Zespół Placówek Oświatowych nr 1 we Wrocławiu przy współudziale ze Stowarzyszeniem PROGRESSIO ogłasza konkurs dla wszystkich dzieci w wieku od 7 do 12 lat z terenu całego kraju.
Celem konkursu jest upowszechnienie idei ochrony przyrody, dbania o nią i nie doprowadzenia do jej zniszczenia, rozwijanie własnej wyobraźni oraz oryginalności pomysłów.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest:
- nieukończone 13 lat,
- wykonanie samodzielnie grafiki komputerowej w dowolnym programie przedstawiającej obraz/symbol zdrowej ziemi o zadbanym środowisku,
- liczy się własna inicjatywa oraz innowacyjność,
- podpisanie pracy na prawym dolnym marginesie swoim imieniem i nazwiskiem, nazwą szkoły i miasta.
- wydrukowanie pracy konkursowej na papierze fotograficznym na arkuszu A4 i przesłanie na adres: Zespół Placówek Oświatowych nr 1, ul. Wałbrzyska 50, 52-314 Wrocław z dopiskiem ,,Zielona ojczyzna"
- termin nadsyłania prac do 30.11.2014 r. (decyduje data stempla pocztowego)
- prace muszą być usztywnione, ponieważ zgniecione będą zdyskwalifikowane,
Oceny prac dokona niezależne jury, składające się z członków Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Europejskiego Stowarzyszenia PROGRESSIO.
Pełny regulamin
Na Wasze prace czekam do 25 listopada, będą one zbiorowo wysłane do organizatorów.
środa, 15 października 2014
Wizytówki klas 4
Oto wizytówki, które zostały wykonane w programie Paint przez uczniów klas czwartych.
poniedziałek, 13 października 2014
I etap konkursu miniLOGIA 13
Od czwartku możecie rozwiązywać zadania z konkursu miniLOGIA. Treści zadań znajdziecie na stronie konkursu.
Aby przejść do II etapu trzeba zdobyć 75% punktów, czyli np. zrobić dobrze 3 z 4 zadań.
Ode mnie otrzymacie szóstki - szóstoklasiści za 3 zadania, piątoklasiści za co najmniej 2 zadania.
Na wasze rozwiązania czekam do 6 listopada.
Aby przejść do II etapu trzeba zdobyć 75% punktów, czyli np. zrobić dobrze 3 z 4 zadań.
Ode mnie otrzymacie szóstki - szóstoklasiści za 3 zadania, piątoklasiści za co najmniej 2 zadania.
Na wasze rozwiązania czekam do 6 listopada.
niedziela, 5 października 2014
Europejski Tydzień Programowania - zadanie 2
W dniach 11 – 17 października odbywać się będzie Europejski Tydzień Programowania (EU Code Week).
Z tej okazji proponuję wam zadanie na 6!.
Jeśli interesujecie się programowaniem, przygotujcie ciekawą pracę z wykorzystaniem jakiegoś języka (środowiska) programowania.
Może to być np. własna gra lub animacja w Scratchu, rozwiązanie ciekawego zadania w Logo lub w Pythonie, projekt animacyjny w Logomocji, albo strona utworzona w języku HTML. Praca nie musi być bardzo rozbudowana, ale powinna być specjalnie przygotowana z okazji EU CODE WEEK.
Na Wasze prace czekam do 24 października br.
Z tej okazji proponuję wam zadanie na 6!.
Jeśli interesujecie się programowaniem, przygotujcie ciekawą pracę z wykorzystaniem jakiegoś języka (środowiska) programowania.
Może to być np. własna gra lub animacja w Scratchu, rozwiązanie ciekawego zadania w Logo lub w Pythonie, projekt animacyjny w Logomocji, albo strona utworzona w języku HTML. Praca nie musi być bardzo rozbudowana, ale powinna być specjalnie przygotowana z okazji EU CODE WEEK.
Na Wasze prace czekam do 24 października br.
niedziela, 28 września 2014
Wakacyjne kodowanie w CNK
Powinnam napisać o tym już dawno, bo to wydarzenie z wakacji...
Albert z klasy 5b i jego brat Karol w lipcu uczestniczyli w lekcji kodowania w Scratchu w Centrum Nauki Kopernik. Na lekcję przybył gość specjalny - prezes Samsunga. Prezes obserwował zajęcia, a później rozmawiał z ... Albertem właśnie. Albert pochwalił się, że uczy się programować w szkole i w domu. Samodzielnie napisał już kilka gier. Prezes był pod wrażeniem :)
czwartek, 25 września 2014
II edycja "Mistrzów Kodowania"
Informacja dla tych, którzy dopytują, czy będziemy kodować. Będziemy!
Nasza szkoła została zakwalifikowana do II edycji ogólnopolskiego projektu "Mistrzowie Kodowania". Zajęcia będę prowadziła ja (w poniedziałki i czwartki) oraz p. Anna Kuczyńska w piątki na 6 lekcji. Nie znamy jeszcze daty rozpoczęcia zajęć, ale na pewno będzie to jesień - może listopad. Już teraz serdecznie zapraszam!
W szkolnym studio Scratcha możecie podziwiać prace uczniów z ubiegłego roku.
A tu praca Kuby, przygotowana na Mazowieckie Dni Scratcha
Instrukcje
Po polsku
To jest gra dla dwóch osób. Klikając na duszki możesz wybrać swoją postać. Górna postać chodzi kiedy klikniecie literę D, a dolna za pomocą STRZAŁKI. Uważajcie na piłkę i bierzcie błyskawice.
In English
This is a game for two people. By clicking on fairies you can choose your character. The top figure comes when you click the letter D and the lower by ARROW. Watch out for the ball and Take lightning.
Nasza szkoła została zakwalifikowana do II edycji ogólnopolskiego projektu "Mistrzowie Kodowania". Zajęcia będę prowadziła ja (w poniedziałki i czwartki) oraz p. Anna Kuczyńska w piątki na 6 lekcji. Nie znamy jeszcze daty rozpoczęcia zajęć, ale na pewno będzie to jesień - może listopad. Już teraz serdecznie zapraszam!
W szkolnym studio Scratcha możecie podziwiać prace uczniów z ubiegłego roku.
A tu praca Kuby, przygotowana na Mazowieckie Dni Scratcha
Instrukcje
Po polsku
To jest gra dla dwóch osób. Klikając na duszki możesz wybrać swoją postać. Górna postać chodzi kiedy klikniecie literę D, a dolna za pomocą STRZAŁKI. Uważajcie na piłkę i bierzcie błyskawice.
In English
This is a game for two people. By clicking on fairies you can choose your character. The top figure comes when you click the letter D and the lower by ARROW. Watch out for the ball and Take lightning.
niedziela, 14 września 2014
Konkurs miniLOGIA
"miniLOGIA" jest bardzo ważnym konkursem, gdyż gdyż jest powołany przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Laureaci otrzymują specjalne uprawnienia - przyjęcie do wybranego gimnazjum bez względu na obowiązujące kryteria naboru i ocenę celującą z przedmiotu.
Terminarz konkursu
09 października 2014 r.- rozpoczęcie etapu szkolnego
06 listopada 2014 r.- zakończenie etapu szkolnego (ostateczny termin oddania prac w szkole)
12 lutego 2015 r. - etap rejonowy (II stopień)
27 lutego 2015 r. - ogłoszenie wyników etapu rejonowego
15 kwietnia 2015 r.- etap wojewódzki (III stopień)
30 kwietnia 2015 r.- ogłoszenie wyników etapu wojewódzkiego
9 października na stronie konkursu minilogia.oeiizk.waw.pl zostaną opublikowane zadania.
Jak przygotować się do konkursu?
1. Pracujemy na lekcjach (klasy 5 - 6)
2. Pracujemy na kole.
3. Możecie uczyć się samodzielnie rozwiązując zadania z poprzednich lat. Treści zadań znajdziecie na stronie minilogia.oeiizk.waw.pl lub w książce "Konkursy informatyczne minilLOGIA i Liga Zadaniowa". W zbiorze są zadania z rozwiązaniami.

4. Zapisać się na szkolenie w OEIIZK, o którym pisałam wczoraj.
Uczniowie, którzy chcą startować w konkursie powinni mieć w domu pełną wersję programu Logomocja. Koszt licencji uczniowskiej to 24,60. Informacje, na temat zakupu znajdziecie na stronie: logo.oeiizk.waw.pl
Terminarz konkursu
09 października 2014 r.- rozpoczęcie etapu szkolnego
06 listopada 2014 r.- zakończenie etapu szkolnego (ostateczny termin oddania prac w szkole)
12 lutego 2015 r. - etap rejonowy (II stopień)
27 lutego 2015 r. - ogłoszenie wyników etapu rejonowego
15 kwietnia 2015 r.- etap wojewódzki (III stopień)
30 kwietnia 2015 r.- ogłoszenie wyników etapu wojewódzkiego
9 października na stronie konkursu minilogia.oeiizk.waw.pl zostaną opublikowane zadania.
Jak przygotować się do konkursu?
1. Pracujemy na lekcjach (klasy 5 - 6)
2. Pracujemy na kole.
3. Możecie uczyć się samodzielnie rozwiązując zadania z poprzednich lat. Treści zadań znajdziecie na stronie minilogia.oeiizk.waw.pl lub w książce "Konkursy informatyczne minilLOGIA i Liga Zadaniowa". W zbiorze są zadania z rozwiązaniami.
4. Zapisać się na szkolenie w OEIIZK, o którym pisałam wczoraj.
Uczniowie, którzy chcą startować w konkursie powinni mieć w domu pełną wersję programu Logomocja. Koszt licencji uczniowskiej to 24,60. Informacje, na temat zakupu znajdziecie na stronie: logo.oeiizk.waw.pl
sobota, 13 września 2014
Programowanie w języku Logo w środowisku Logomocja - szkolenie
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w tym roku szkolnym organizuje szkolenie dla uczniów szkół podstawowych Programowanie w języku Logo w środowisku Logomocja Szkolenie będzie obejmowało około 70 godzin pracy online i dwa spotkania stacjonarne. Jednym z warunków uczestnictwa jest ścisłe przestrzeganie terminów. Początek szkolenia 30 października 2014 r., przewidywane terminy spotkań to 13 listopada 2014 r. i 15 stycznia 2015 r. (spotkanie kończące). Zapisy od 28 października 2014 r na tej stronie.
Już teraz zachęcam uczniów zdolnych i zainteresowanych programowaniem do zapisania się na ten kurs. Nie ma ograniczeń wiekowych, ale ja polecam klasom 5 i 6. Kurs do łatwych nie należy, będzie dużo pracy...ja zawsze służę pomocą.
Podczas kursu zdobędziecie umiejętności niezbędne do rozwiązywania zadań konkursowych z miniLOGII (II i III etap).
O miniLOGII w następnym poście...
wtorek, 9 września 2014
Zadanie 1 - konkurs Kursora
Uwaga: termin konkursu został przedłużony do 30 października!
Pierwsze zadanie - propozycja dla Was.
Jest to konkurs na najlepsze hasło promujące stosowanie nowych technologii w szkole.
Uwaga! Za to zadanie można otrzymać szóstkę. W tym celu należy w szkole zalogować się na swoje konto i przedstawić zadanie. Swój slogan zapiszcie w zeszycie.
Konkurs polega na:
- zarejestrowaniu się w serwisie internetowym http://kursor.edukator.pl
- obejrzeniu 5 filmów animowanych, opublikowanych na stronie http://edukator.pl/Krasnoludki-2-0,8908.html (ponadto dla ułatwienia przy każdym pytaniu w quizie jest zamieszczony film, którego pytanie dotyczy)
- udzieleniu odpowiedzi na 5 pytań wylosowanych spośród 50 pytań dotyczących treści wszystkich filmów
- zaproponowaniu hasła / motta / sloganu promującego bezpieczne stosowanie nowych technologii w szkole
udzielenie odpowiedzi jest możliwe za pośrednictwem formularza quizu udostępnionego przez Organizatorów projektu na stronie internetowej http://www.kursor.edukator.pl
A oto filmy z serii Krasnoludki 2.0, które powinniście zobaczyć:
Uwaga konkurs czyli licencja na zgadywanie
Hasło wszystkich haseł czyli szkarby są wieczne
Mech w potrzebie czyli powrót uszatych
W spirali agresji czyli wojny braci
Nieznajomi znajomi czyli 007 wyloguj się
Pierwsze zadanie - propozycja dla Was.
Jest to konkurs na najlepsze hasło promujące stosowanie nowych technologii w szkole.
Uwaga! Za to zadanie można otrzymać szóstkę. W tym celu należy w szkole zalogować się na swoje konto i przedstawić zadanie. Swój slogan zapiszcie w zeszycie.
Konkurs polega na:
- zarejestrowaniu się w serwisie internetowym http://kursor.edukator.pl
- obejrzeniu 5 filmów animowanych, opublikowanych na stronie http://edukator.pl/Krasnoludki-2-0,8908.html (ponadto dla ułatwienia przy każdym pytaniu w quizie jest zamieszczony film, którego pytanie dotyczy)
- udzieleniu odpowiedzi na 5 pytań wylosowanych spośród 50 pytań dotyczących treści wszystkich filmów
- zaproponowaniu hasła / motta / sloganu promującego bezpieczne stosowanie nowych technologii w szkole
udzielenie odpowiedzi jest możliwe za pośrednictwem formularza quizu udostępnionego przez Organizatorów projektu na stronie internetowej http://www.kursor.edukator.pl
A oto filmy z serii Krasnoludki 2.0, które powinniście zobaczyć:
Uwaga konkurs czyli licencja na zgadywanie
Hasło wszystkich haseł czyli szkarby są wieczne
Mech w potrzebie czyli powrót uszatych
W spirali agresji czyli wojny braci
Nieznajomi znajomi czyli 007 wyloguj się
poniedziałek, 1 września 2014
Nowy rok szkolny 2014/2015
Witam Was w nowym roku szkolnym :)
Mam nadzieje, że wypoczęliście i macie energię do pracy. Na blogu - tak jak w poprzednim roku - będę pisać o tym co robimy na lekcjach i na kole. Znajdziecie też informacje o zadaniach dodatkowych i konkursach.
Już dziś zapraszam Was na zajęcia koła informatycznego, możecie zapisywać się bezpośrednio u mnie, za pomocą poniższego formularza:
Koło będzie odbywać się w poniedziałki na 8 godzinie lekcyjnej (14.45 - 15.30) i w czwartki na 9 lekcji (15.35 - 16.20). Wybierzcie dogodny termin i zapiszcie się na jedną godzinę.
Co robimy na kole?
Zajmujemy się głównie nauką programowania w Logo (Logomocja) i Scratchu. Będziemy też poznawać tajniki języka HTML. Przygotowujemy różne prace konkursowe (Paint, Power Point, Edytor postaci, Pivot)
Zaczynamy już od najbliższego poniedziałku 8 września Ponieważ w listopadzie rusza konkurs "miniLOGIA" zaczynamy od Logomocji.
Mam nadzieje, że wypoczęliście i macie energię do pracy. Na blogu - tak jak w poprzednim roku - będę pisać o tym co robimy na lekcjach i na kole. Znajdziecie też informacje o zadaniach dodatkowych i konkursach.
Już dziś zapraszam Was na zajęcia koła informatycznego, możecie zapisywać się bezpośrednio u mnie, za pomocą poniższego formularza:
Koło będzie odbywać się w poniedziałki na 8 godzinie lekcyjnej (14.45 - 15.30) i w czwartki na 9 lekcji (15.35 - 16.20). Wybierzcie dogodny termin i zapiszcie się na jedną godzinę.
Co robimy na kole?
Zajmujemy się głównie nauką programowania w Logo (Logomocja) i Scratchu. Będziemy też poznawać tajniki języka HTML. Przygotowujemy różne prace konkursowe (Paint, Power Point, Edytor postaci, Pivot)
Zaczynamy już od najbliższego poniedziałku 8 września Ponieważ w listopadzie rusza konkurs "miniLOGIA" zaczynamy od Logomocji.
Subskrybuj:
Posty (Atom)