Na wtorkowym spotkaniu zrobiliśmy animację "Kot zastawia pułapkę na mysz". Poznaliśmy nowe bloczki: tworzenie zmiennej i losowanie.
Napotkaliśmy pewne problemy, skrypty nie działały tak, jak powinny. Niektórzy próbowali zastosować swoje rozwiązana. Kuba wymyślił coś takiego:
Strona przeznaczona jest dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Warszawie. Autor: Z. Kwaśnik.
Kontakt ze mną: zkwasnik@sp114.edu.pl
sobota, 12 kwietnia 2014
czwartek, 10 kwietnia 2014
Prace konkursowe - "Moje wymarzone europejskie wakacje"
Oto Wasze prace przygotowane na ogólnopolski konkurs grafiki komputerowej "Moje wymarzone europejskie wakacje"
poniedziałek, 7 kwietnia 2014
Komiksy
W kilku klasach piątych i szóstych przygotowujemy komiksy na konkurs „Baśnie, podania i legendy Mazowsza w komiksie”.
JAK ZROBIĆ KOMIKS?
Proponuję dwa rozwiązania:
1. W Power Point - jeden slajd, to jedna scenka. Na pierwszym slajdzie należy zamieścić
nazwę baśni, podania lub legendy oraz źródło, gdzie została opublikowana, (autor, tytuł, miejsce i rok wydania w przypadku publikacji drukowanej oraz adres strony WWW w przypadku publikacji elektronicznej),
imię i nazwisko, klasę,
nazwę i adres szkoły.
Przygotowane slajdy można zapisać jako obrazy jpeg, a następnie zamieścić w dokumencie Worda.
2. W serwisie ToonDoo. Należy założyć sobie bezpłatne konto. Program oferuje wiele teł i postaci. Możemy także tworzyć własne postacie. Na początku należy wybrać sobie szablon, np. na 2 scenki lub na 4. Tworzymy w ten sposób wiele scenek komiksowych. Ostatecznie należy ściągnąć i zapisać swoje scenki na dysku komputera (są to pliki graficzne)i umieścić je w dokumencie Worda. Na pierwszej stronie (tak jak w Power Poincie) należy zamieścić:
nazwę baśni, podania lub legendy oraz źródło, gdzie została opublikowana, (autor, tytuł, miejsce i rok wydania w przypadku publikacji drukowanej oraz adres strony WWW w przypadku publikacji elektronicznej),
imię i nazwisko, klasę,
nazwę i adres szkoły.
Podczas tworzenia komiksu można użyć grafiki z galerii Clipart, wykorzystać obrazy pobrane z Internetu, np. zgromadzone w serwisie www.openclipart.org lub podobnym pod warunkiem, że dozwolone jest ich wykorzystanie.
Strona konkursu: http://komiks.oeiizk.edu.pl/
Wszyscy, którzy będą chcieli zgłosić swoją pracę na konkurs powinni do 11 kwietnia przynieść podpisane przez rodziców "Zgłoszenia". Karty zgłoszeń rozdawałam na lekcji (można też wydrukować ze strony konkursu).
Prace konkursowe proszę oddawać do 13 maja. 14 maja zostaną zbiorowo wysłane do organizatorów.
Jeśli macie jakieś pytania, proszę o kontakt ze mną.
środa, 2 kwietnia 2014
Godzina Kodowania
W lutym zaproponowałam Wam udział w "The hour of Code" (Godzinie kodowania). Do tej pory ok. 20 uczniów włączyło się do akcji. Ukończyli oni określoną liczbę etapów i otrzymali szóstki z informatyki.
Na szczególne wyróżnienie zasługuje dwoje uczniów: Paulina z 5a i Albert z 4b. Uczniowie ci, oprócz "Godziny Kodowania", ukończyli 20- goddzinny kurs "K-8 Intro to Computer Science Course". Szkolenie to wprowadza podstawowe pojęcia z zakresu informatyki i programowania takie jak: sekwencje; pętle "powtórz"; "powtórz, aż"; "dopóki"; funkcje; funkcje z parametrem; instrukcje "jeśli"; instrukcje "jeśli - w przeciwnym razie". Paulina i Albert zdobyli wszystkie 27 trofea, a tym samym ukończyli 20 etapów kursu. Wielkie gratulacje! Do końca roku szkolnego czekam na pozostałych chętnych. Wejdźcie na code.org i kodujcie! Szóstki czekają.
Na szczególne wyróżnienie zasługuje dwoje uczniów: Paulina z 5a i Albert z 4b. Uczniowie ci, oprócz "Godziny Kodowania", ukończyli 20- goddzinny kurs "K-8 Intro to Computer Science Course". Szkolenie to wprowadza podstawowe pojęcia z zakresu informatyki i programowania takie jak: sekwencje; pętle "powtórz"; "powtórz, aż"; "dopóki"; funkcje; funkcje z parametrem; instrukcje "jeśli"; instrukcje "jeśli - w przeciwnym razie". Paulina i Albert zdobyli wszystkie 27 trofea, a tym samym ukończyli 20 etapów kursu. Wielkie gratulacje! Do końca roku szkolnego czekam na pozostałych chętnych. Wejdźcie na code.org i kodujcie! Szóstki czekają.


niedziela, 30 marca 2014
Mazowieckie Dni Scratcha w OEIIZK - drugie spotkanie
Serdecznie zachęcam Was do udziału w drugim spotkaniu w OEIIZK w ramach Mazowieckich Dni Scratacha. Warsztaty odbędą się w czwartek 15 maja o godzinie 17.00 - każdy może wziąć udział.
Na spotkaniu chętni uczniowie będą mogli prezentować swoje gry, czy inne projekty. Myślę, że to dobra okazja, aby pochwalić się swoimi pomysłami i umiejętnościami! Widziałam już wiele Waszych świetnych gier!
Żeby wziąć udział w prezentacjach trzeba:
Zapisać swój projekt w studio:
scratch.mit.edu/studios/378111
Napisać na adres witek@oeiizk.waw.pl e-maila zawierającego imię, klasę i szkołę, nazwisko nauczyciela, tytuł projektu - taki jak na stronie Scratcha i deklarację: Chcę uczestniczyć w prezentacjach Scratcha.
Organizatorzy planują zorganizować konkurs z nagrodami. Natomiast ja, obiecuję szóstki wszystkim, którzy będą się prezentować 15 maja.
Dwóch naszych Mistrzów Kodowania już zamieściło swoje prace w studio
scratch.mit.edu/studios/378111
Zobaczcie ich prace.
Na pierwszym spotkaniu w OEIIZK było trzech uczniów z naszej szkoły. Stworzyli taką grę:
Informacje o Mazowieckich Dniach Scratcha znadują się na stronie organizatorów http://www.oeiizk.waw.pl/joomla/index.php/przeglad-artykulow/15-edukacja/174-mds-projekty-2014
Na spotkaniu chętni uczniowie będą mogli prezentować swoje gry, czy inne projekty. Myślę, że to dobra okazja, aby pochwalić się swoimi pomysłami i umiejętnościami! Widziałam już wiele Waszych świetnych gier!
Żeby wziąć udział w prezentacjach trzeba:
Zapisać swój projekt w studio:
scratch.mit.edu/studios/378111
Napisać na adres witek@oeiizk.waw.pl e-maila zawierającego imię, klasę i szkołę, nazwisko nauczyciela, tytuł projektu - taki jak na stronie Scratcha i deklarację: Chcę uczestniczyć w prezentacjach Scratcha.
Organizatorzy planują zorganizować konkurs z nagrodami. Natomiast ja, obiecuję szóstki wszystkim, którzy będą się prezentować 15 maja.
Dwóch naszych Mistrzów Kodowania już zamieściło swoje prace w studio
scratch.mit.edu/studios/378111
Zobaczcie ich prace.
Na pierwszym spotkaniu w OEIIZK było trzech uczniów z naszej szkoły. Stworzyli taką grę:
Informacje o Mazowieckich Dniach Scratcha znadują się na stronie organizatorów http://www.oeiizk.waw.pl/joomla/index.php/przeglad-artykulow/15-edukacja/174-mds-projekty-2014
piątek, 28 marca 2014
Puste atramenty i tonery
W naszej pracowni komputerowej stoi takie pudło. Jeśli macie w domu puste tusze od drukarek, możecie je przynosić i zostawiać właśnie tutaj. Przyczynicie się w ten sposób do ochrony środowiska.
wtorek, 25 marca 2014
Mistrzowie Kodowania i Dzień Talentów
21 marca w naszej szkole obchodzony był szkolny Dzień Talentów. Uczniowie podczas apelu, na przerwach, w bibliotece prezentowali swoje talenty. Grupa Mistrzów z klasy 6b postanowiła zaprezentować swoje nowe umiejętności - tworzenie gier komputerowych w Scratchu. Krzysiek, Paweł i Paulina sami zorganizowali to spotkanie. Kilka dni wcześniej zaprosili chętnych uczniów z innych klas, uzgodnili szczegóły z nauczycielami informatyki, oraz przygotowali własne projekty w Scratchu, które to prezentowali na zajęciach.
Spotkanie odbyło się na drugiej lekcji w sali komputerowej. Przyszło na nie 25 uczniów z różnych klas, którzy chcieli poznać Scratcha, zobaczyć czym jest kodowanie. Mistrzowie opowiadali do czego służy program, jak założyć sobie konto w serwisie, jak tworzyć i udostępniać gry.Odpowiadali też na trudne pytania nauczycielki np. po co uczą się kodowania, czy wykorzystają swoje umiejętności w przyszłości?
Oto prezentowane gry Krzyśka:
Złap monetę
Droga Liter
Zacznij spacją. Gra wzorowana na Deszczu liter z Sebrana.
Gry Pawła:
Zacznij spacją, a potem strzałka w prawo.
Naciśnij spacje aby zacząć grę.
Kulą steruje się strzałkami.
Linią steruje się klawiszami a i d
Żeby resetować wyniki naciśnij e
Mecz Polska - Włochy
Paulina prezentowała labirynt, który zrobiła na zajęciach kodowania.
piątek, 21 marca 2014
Moja pasja - Wasze prace
![]() |
Moja pasja - klasy czwarte |
![]() |
Moja pasja - klasy piąte |
![]() |
Moja pasja - klasy szóste |
czwartek, 20 marca 2014
Zadanie 18 dla chętnych Konkurs na grafikę komputerową
Dla tych, którzy jeszcze chcą rysować :)
Szkoła Podstawowa nr 10 i Urząd Miasta w Będzinie zapraszają Was do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Grafiki Komputerowej "Malowanie na ekranie"
Temat pracy konkursowej "Moje wymarzone europejskie wakacje".
Posługując się techniką komputerową należy namalować miasto w Europie, które chcielibyście zwiedzić.
Regulamin
Termin: 10 kwietnia prace zbiorowo zostaną przesłane do organizatorów.
Szkoła Podstawowa nr 10 i Urząd Miasta w Będzinie zapraszają Was do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Grafiki Komputerowej "Malowanie na ekranie"
Temat pracy konkursowej "Moje wymarzone europejskie wakacje".
Posługując się techniką komputerową należy namalować miasto w Europie, które chcielibyście zwiedzić.
Regulamin
Termin: 10 kwietnia prace zbiorowo zostaną przesłane do organizatorów.
wtorek, 18 marca 2014
Mistrzowie Kodowania na trzecim spotkaniu
Dzisiaj zaprojektowaliśmy i utworzyliśmy grę "Kot w labiryncie". Pomysły na scenariusz tej gry były różne. Ostatecznie zrobiliśmy wspólnie wersję podstawową, a później uczniowie modyfikowali swoje projekty według własnych pomysłów.
Nauczyliśmy się też dodawać swoje projekty do szkolnego studia.
Studio, to miejsce, w którym grupujemy nasze prace. Studio znajdziecie pod adresem: http://scratch.mit.edu/studios/352544/
Oto praca Mariusza
To labirynt Bartka
A to praca Juliana
Nauczyliśmy się też dodawać swoje projekty do szkolnego studia.
Studio, to miejsce, w którym grupujemy nasze prace. Studio znajdziecie pod adresem: http://scratch.mit.edu/studios/352544/
Oto praca Mariusza
To labirynt Bartka
A to praca Juliana
niedziela, 16 marca 2014
Prace konkursowe - "Znamy wiersze Jana Brzechwy"
Wasze prace przygotowane na konkurs "Znamy wiersze Jana Brzechwy"
sobota, 15 marca 2014
Mazowieckie Dni Scratch

Serdecznie zachęcam Was do udziału w Mazowieckich Dniach Scratch w dniach 21 marca - 16 maja. 21 marca będą warsztaty z Scratcha, a 16 maja będzie można prezentować swoje prace - gry, animacje itp. Zajęcia będą odbywać się w pracowniach komputerowych Ośrodka Edukacji na ul. Nowogrodzkiej 73. Szczególnie zapraszam Mistrzów Kodowania! Możecie się umówić z kolegami, koleżankami i pojechać w kilka osób z rodzicem.
Szczegóły na stronie OEIIZK.
piątek, 14 marca 2014
Zadanie 17 Konkurs na komiks
Ośrodek Edukacji Informatycznej w Warszawie zaprasza Was do udziału w konkursie Baśnie, podania i legendy Mazowsza w komiksie. Głównym celem Konkursu jest wyłonienie najciekawszego komiksu utworzonego na podstawie powszechnie znanych i opublikowanych baśni, podań i legend Mazowsza.
Ważne! Chętni powinni do 14 kwietnia wypełnić i wysłać formularz zgłoszeniowy podstemplowany w szkole, podpisany przez ucznia i rodziców. (Formularze zbiorowo wyślemy 11 kwietnia br, ale można wysyłać indywidualnie)
Wykonanie i dostarczenie prac do 15 maja 2014r. Zbiorowo wyślemy 14 maja. Prace można wykonać w serwisie ToonDoo, Power Point lub edytorze tekstu. Strona konkursu
Koniecznie przeczytajcie regulamin ze strony konkursu.
Wybierzcie sobie legendę, którą chcecie przdstawić. Może to być "Złota Kaczka", "Warszawska Syrenka", "Bazyliszek" lub inna. Tu znajdziecie bardzo obszerny spis Wykaz publikacji do konkursu
Wielu z Was w ubiegłym roku założyło konto w serwisie ToonDoo. Tworzyliśmy komiksy na kole. Możecie wykorzystać swoje umiejętności :)
Ważne! Chętni powinni do 14 kwietnia wypełnić i wysłać formularz zgłoszeniowy podstemplowany w szkole, podpisany przez ucznia i rodziców. (Formularze zbiorowo wyślemy 11 kwietnia br, ale można wysyłać indywidualnie)
Wykonanie i dostarczenie prac do 15 maja 2014r. Zbiorowo wyślemy 14 maja. Prace można wykonać w serwisie ToonDoo, Power Point lub edytorze tekstu. Strona konkursu
Koniecznie przeczytajcie regulamin ze strony konkursu.
Wybierzcie sobie legendę, którą chcecie przdstawić. Może to być "Złota Kaczka", "Warszawska Syrenka", "Bazyliszek" lub inna. Tu znajdziecie bardzo obszerny spis Wykaz publikacji do konkursu
Wielu z Was w ubiegłym roku założyło konto w serwisie ToonDoo. Tworzyliśmy komiksy na kole. Możecie wykorzystać swoje umiejętności :)
wtorek, 11 marca 2014
Mistrzowie Kodowania na drugim spotkaniu
Dzisiaj zrobiliśmy pierwszą grę pt "Kot goni mysz". Zgodnie z tytułem, zwykle kotek biegał za myszką, ale zdarzyło się tak, że to mysz goniła kota :)
Chcę pochwalić moich Mistrzów. Zgodnie z moją prośbą, prawie wszyscy założyli sobie konta w serwisie Scratch i dzisiaj pracowaliśmy on-line. Ułatwi nam to pracę, gdyż będziecie mieć dostęp do swoich prac z każdego miejsca - domu, szkoły, biblioteki. Poza tym utworzyłam studio projektów dla naszej szkoły. Będziemy tam gromadzić prace.
A oto gra Kuby. Mysz goni kota:)
poniedziałek, 10 marca 2014
Zadanie 16 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6 Ogólnopolski konkurs na prezentację
Zapraszam Was do wzięcia udziału w Ogólnopolskim Konkursie na Prezentację Multimedialną
pt. „Świadomy uczeń – zdrowy dorosły ”.
Należy przygotować prezentację na temat znaczenia aktywności fizycznej dla zdrowia człowieka.
W ostatnim czasie mamy dużo różnych konkursów, ale zachęcam Was, gdyż pewnie to już jeden z ostatnich w tym roku. Niestety termin jest bardzo krótki. Do 31 marca prace powinny dotrzeć pocztą do organizatorów, więc musimy wysłać kilka dni wcześniej.
REGULAMIN
Aby prezentacja była wysoko oceniona przez komisję, pomyślcie jak w atrakcyjny sposób przedstawić temat. Dodajcie efekty animacyjne do obiektów (powinny uruchamiać się bez klikania myszką). Byłoby super, gdybyście dodali własną narrację. Napiszcie też skąd czerpaliście informacje i pobraliście obrazki.
Należy przygotować prezentację na temat znaczenia aktywności fizycznej dla zdrowia człowieka.
W ostatnim czasie mamy dużo różnych konkursów, ale zachęcam Was, gdyż pewnie to już jeden z ostatnich w tym roku. Niestety termin jest bardzo krótki. Do 31 marca prace powinny dotrzeć pocztą do organizatorów, więc musimy wysłać kilka dni wcześniej.
REGULAMIN
Aby prezentacja była wysoko oceniona przez komisję, pomyślcie jak w atrakcyjny sposób przedstawić temat. Dodajcie efekty animacyjne do obiektów (powinny uruchamiać się bez klikania myszką). Byłoby super, gdybyście dodali własną narrację. Napiszcie też skąd czerpaliście informacje i pobraliście obrazki.
niedziela, 9 marca 2014
"Pomyśl zanim wrzucisz" Zadanie 15 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6

Pomyśl zanim wrzucisz Dbaj o swoją tożsamość - to hasło IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego.
Zapraszam Was do wzięcia w nim udziału.
Szczegóły znajdziecie an stronie konkursu http://www.pomyslzanimwrzucisz.ecdl.pl/
A tak w skrócie. Chodzi o to, aby stworzyć sytuację/historyjkę obrazkową/komiks opowiadającą rówieśnikom o konieczności ochrony swoich danych osobowych, o chronieniu swojej tożsamości w sieci i pokazującej, jakie związane są z tym zagrożenia.
Historyjka ta powinna uczyć, może przestrzegać przed skutkami ujawniania swoich danych.
Pracę należy wykonać w dowolnym programie graficznym, ale przy użyciu szablonu przygotowanego przez organizatorów.
Nadsyłanie prac do organizatorów - do 14 kwietnia 2014r
wtorek, 4 marca 2014
Zaczęliśmy kodować!
Dzisiaj spotkaliśmy się po raz pierwszy w ramach ogólnopolskiego programu "Mistrzowie Kodowania". Okazało się, że zainteresowanie kodowaniem wśród naszych uczniów jest duże. Oprócz zapisanych 18 osób, przyszły jeszcze 4 niezapisane. Tak więc jesteśmy bardzo liczną grupą.
Czym zajmowaliśmy się?
Poznawaliśmy środowisko Scratch. Oswoiliśmy się z niektórymi narzędziami programu. Tworzyliśmy proste skrypty przesuwające i obracające duszka. Konstruowaliśmy skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza.Nauczyliśmy się modyfikować kostiumy duszka i animować go. W końcowej części zajęć stworzyliśmy program rysujący kwadrat. Podczas zajęć uczniowie wykazywali się kreatywnością. Sami modyfikowali skrypty, dokonywali zmian w programie. Duszek w każdym komputerze rysował inne kwadraty. Różniły się kolorami, grubością linii, wielkością.
Zdobyte umiejętności wykorzystamy za tydzień, kiedy to stworzymy pierwszą grę.
Wszystkie obecne dziewczynki z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet otrzymały zaproszenia na spotkanie w dniu 8 marca, prowadzone przez Geek Girls Carrots i wolontariuszy z programu Mistrzowie Kodowania.
Uwaga!!!
1. Proszę, aby wszyscy uczniowie obecni na dzisiejszych zajęciach, skontaktowali się ze mną poprzez e-mail (zkwasnik@sp114.edu.pl). Prześlę Wam materiały do wydrukowania, które mogą być pomocne w nauce Scratcha.
2. Załóżcie sobie konto na scratch.mit.edu. Na następnych zajęciach będziemy pracować on-line.
Oto jeden z efektów naszej dzisiejszej pracy:
Kliknij w zieloną flagę, aby zobaczyć jak kotek rysuje kwadrat.
A to skrypt odpowiedzialny za powstawanie kwadratu.
Czym zajmowaliśmy się?
Poznawaliśmy środowisko Scratch. Oswoiliśmy się z niektórymi narzędziami programu. Tworzyliśmy proste skrypty przesuwające i obracające duszka. Konstruowaliśmy skrypty reagujące na naciśnięcie klawisza.Nauczyliśmy się modyfikować kostiumy duszka i animować go. W końcowej części zajęć stworzyliśmy program rysujący kwadrat. Podczas zajęć uczniowie wykazywali się kreatywnością. Sami modyfikowali skrypty, dokonywali zmian w programie. Duszek w każdym komputerze rysował inne kwadraty. Różniły się kolorami, grubością linii, wielkością.
Zdobyte umiejętności wykorzystamy za tydzień, kiedy to stworzymy pierwszą grę.
Wszystkie obecne dziewczynki z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet otrzymały zaproszenia na spotkanie w dniu 8 marca, prowadzone przez Geek Girls Carrots i wolontariuszy z programu Mistrzowie Kodowania.
Uwaga!!!
1. Proszę, aby wszyscy uczniowie obecni na dzisiejszych zajęciach, skontaktowali się ze mną poprzez e-mail (zkwasnik@sp114.edu.pl). Prześlę Wam materiały do wydrukowania, które mogą być pomocne w nauce Scratcha.
2. Załóżcie sobie konto na scratch.mit.edu. Na następnych zajęciach będziemy pracować on-line.
Oto jeden z efektów naszej dzisiejszej pracy:
Kliknij w zieloną flagę, aby zobaczyć jak kotek rysuje kwadrat.
A to skrypt odpowiedzialny za powstawanie kwadratu.

poniedziałek, 3 marca 2014
Jutro mistrzowie zaczynają kodować
Jutro zaczynamy pierwsze zajęcia z "godziny Kodowania". W scratchu można pracować na dwa sposoby.
1. Można zainstalować program na swoim komputerze. Instalator znajdziecie na stronie: http://scratch.mit.edu/scratch2download/
2.Można pracować on-line, czyli korzystać z aplikacji w serwisie Scratch. Aby zapisywać i gromadzić swoje prace należy założyć sobie konto.
Jak to zrobić?
W przeglądarce wpisujemy adres strony Scratch’a: http://scratch.mit.edu
Klikamy na górnym pasku Join Scratch (dołącz do [społeczności] Scratch’a).
Otwiera się okno rejestracji, w pierwszy kroku wypełniamy trzy pola:
Choose a Scratch Username (wybierz nazwę użytkownika Scratch’a) – wpisujemy wybraną nazwę użytkownika (nie imię lub nazwisko, najlepiej pseudonim, nick...). Po przejściu do drugiego pola, jeżeli wpisana nazwa jest już używana przez kogoś innego, zostaniemy poinformowani, że taka nazwa użytkownika już istnieje (Sorry, that username already exists!).
Choose a password (wybierz hasło) – wpisujemy hasło, system informuje, żeby je zapamiętać i nie zdradzać nikomu (Remember it – don’t tell anyone else).
Confirm password (potwierdź hasło) – wpisujemy ponownie to samo hasło. Jeżeli wpisy nie są zgodne, zostanie wyświetlony komunikat o tym, że hasła nie są zgodne (Your passwords do not match). Należy wtedy wpisać ponownie hasło.
Jeżeli wszystkie wpisy zostały przyjęte, klikamy przycisk Next (następna) znajdujący się na dole po prawej stronie.
W drugim kroku wypełniamy informacje o użytkowniku:
Birth Month and Year (miesiąc i rok urodzenia) – wybieramy miesiąc i rok urodzenia z rozwijanych list. W informacji otwieranej po kliknięciu znaku zapytania (Why do we ask for this info – Dlaczego prosimy o te dane) możemy przeczytać: wykorzystujemy te informacje, żeby obliczyć zakres wieku osób, które używają Scratch’a oraz żeby potwierdzić, że jesteś właścicielem konta, gdy się z nami kontaktujesz. Twój miesiąc i rok urodzenia nie zostaną upublicznione.
Gender (płeć) – należy zaznaczyć Male (męska), Female (żeńska) lub puste okienko (jeśli nie chcemy podawać płci). Wyjaśnienie:
To pomoże zespołowi Scratch’a w zorientowaniu się, kto używa Scratch’a i daje informację, która pomaga nam poszerzyć uczestnictwo [w programie]. Ta informacja nie jest widoczna w opisie Twojego konta i jest używana wyłącznie do ogólnej statystyki użytkowników.
Country (kraj) – wybieramy Poland (Polska) z rozwijanej listy.
Email address (adres e-mail) – wpisujemy adres poczty elektronicznej [uczniowie mogą wpisać adres rodziców lub nauczyciela]. Wyjaśnienie: Używamy go tylko w przypadku, gdy chcesz zresetować hasło [otrzymać nowe hasło]. Nie będziemy go dzielić z nikim.
Klikamy przycisk Next, aby zakończyć zakładanie konta. W ostatnim kroku wystarczy kliknąć przycisk OK Lets Go (Dobra, zaczynamy!), aby przejść do strony Scratch’a.
Na ekranie kończącym rejestrację można przeczytać kolejno:
Dzięki za dołączenie do [społeczności] Scratch’a Jesteś już na swoim koncie.
1. Można zainstalować program na swoim komputerze. Instalator znajdziecie na stronie: http://scratch.mit.edu/scratch2download/
2.Można pracować on-line, czyli korzystać z aplikacji w serwisie Scratch. Aby zapisywać i gromadzić swoje prace należy założyć sobie konto.
Jak to zrobić?
W przeglądarce wpisujemy adres strony Scratch’a: http://scratch.mit.edu
Klikamy na górnym pasku Join Scratch (dołącz do [społeczności] Scratch’a).
Otwiera się okno rejestracji, w pierwszy kroku wypełniamy trzy pola:
Choose a Scratch Username (wybierz nazwę użytkownika Scratch’a) – wpisujemy wybraną nazwę użytkownika (nie imię lub nazwisko, najlepiej pseudonim, nick...). Po przejściu do drugiego pola, jeżeli wpisana nazwa jest już używana przez kogoś innego, zostaniemy poinformowani, że taka nazwa użytkownika już istnieje (Sorry, that username already exists!).
Choose a password (wybierz hasło) – wpisujemy hasło, system informuje, żeby je zapamiętać i nie zdradzać nikomu (Remember it – don’t tell anyone else).
Confirm password (potwierdź hasło) – wpisujemy ponownie to samo hasło. Jeżeli wpisy nie są zgodne, zostanie wyświetlony komunikat o tym, że hasła nie są zgodne (Your passwords do not match). Należy wtedy wpisać ponownie hasło.
Jeżeli wszystkie wpisy zostały przyjęte, klikamy przycisk Next (następna) znajdujący się na dole po prawej stronie.
W drugim kroku wypełniamy informacje o użytkowniku:
Birth Month and Year (miesiąc i rok urodzenia) – wybieramy miesiąc i rok urodzenia z rozwijanych list. W informacji otwieranej po kliknięciu znaku zapytania (Why do we ask for this info – Dlaczego prosimy o te dane) możemy przeczytać: wykorzystujemy te informacje, żeby obliczyć zakres wieku osób, które używają Scratch’a oraz żeby potwierdzić, że jesteś właścicielem konta, gdy się z nami kontaktujesz. Twój miesiąc i rok urodzenia nie zostaną upublicznione.
Gender (płeć) – należy zaznaczyć Male (męska), Female (żeńska) lub puste okienko (jeśli nie chcemy podawać płci). Wyjaśnienie:
To pomoże zespołowi Scratch’a w zorientowaniu się, kto używa Scratch’a i daje informację, która pomaga nam poszerzyć uczestnictwo [w programie]. Ta informacja nie jest widoczna w opisie Twojego konta i jest używana wyłącznie do ogólnej statystyki użytkowników.
Country (kraj) – wybieramy Poland (Polska) z rozwijanej listy.
Email address (adres e-mail) – wpisujemy adres poczty elektronicznej [uczniowie mogą wpisać adres rodziców lub nauczyciela]. Wyjaśnienie: Używamy go tylko w przypadku, gdy chcesz zresetować hasło [otrzymać nowe hasło]. Nie będziemy go dzielić z nikim.
Klikamy przycisk Next, aby zakończyć zakładanie konta. W ostatnim kroku wystarczy kliknąć przycisk OK Lets Go (Dobra, zaczynamy!), aby przejść do strony Scratch’a.
Na ekranie kończącym rejestrację można przeczytać kolejno:
Dzięki za dołączenie do [społeczności] Scratch’a Jesteś już na swoim koncie.
niedziela, 2 marca 2014
Zadanie 14 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
IV OGÓLNOPOLSKI KONKURS INFORMATYCZNY „GIF WIELKANOCNY"
Zadaniem konkursowym jest wykonanie animacji w formacie GIF o tematyce wielkanocnej. Prace konkursowe mogą być wykonane w dowolnym programie, ale nie mogą zawierać gotowych elementów. Nie jest określona wielkość animacji.
Prace należy oddawać nauczycielowi informatyki do 15 kwietnia br.
Regulamin
Praca, którą widzicie powyżej (autor: Daria Kucharczyk) w ubiegłym roku zajęła I miejsce!
Spróbujcie swoich sił. Miłośnicy Pivota mogą przygotować pracę w tym właśnie programie!
piątek, 28 lutego 2014
Zadanie 13 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
XII OGÓLNOPOLSKI KONKURS GRAFIKI KOMPUTEROWEJ "Pisanka wielkanocna"
Stowarzyszenie Progressio zaprasza Was do wzięcia udziału w XII Ogólnopolskim Konkursie Grafiki Komputerowej PISANKA WIELKANOCNA pod patronatem Arcybiskupa Metropolity Wrocławskiego oraz Dyrektora Wydziału Szkół Podstawowych i Specjalnych Urzędu Miasta Wrocławia.
Szczegóły na stronie:
http://www.stowarzyszenie-progressio.pl/main.php?d=wydarzenia&pd=pisanki2014&lang=pl
Swoje prace należy składać do 1 kwietnia br. 2 kwietnia prace zostaną zbiorowo wysłane do organizatorów.
Stowarzyszenie Progressio zaprasza Was do wzięcia udziału w XII Ogólnopolskim Konkursie Grafiki Komputerowej PISANKA WIELKANOCNA pod patronatem Arcybiskupa Metropolity Wrocławskiego oraz Dyrektora Wydziału Szkół Podstawowych i Specjalnych Urzędu Miasta Wrocławia.
Szczegóły na stronie:
http://www.stowarzyszenie-progressio.pl/main.php?d=wydarzenia&pd=pisanki2014&lang=pl
Swoje prace należy składać do 1 kwietnia br. 2 kwietnia prace zostaną zbiorowo wysłane do organizatorów.
czwartek, 20 lutego 2014
Zadanie 12 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Chcecie zasmakować prawdziwej informatyki? Weźcie udział w Godzinie Kodowania. Zabawa polega na rozwiązywaniu różnych łamigłówek poprzez układanie specjalnych klocków, które tworzą kod komputerowy. Mówiąc prościej będziecie programować. Każdy z Was (mówię o klasach 5 i 6) miał już okazję zetknąć się z kodowaniem w języku Logo na lekcjach. W Logomocji, aby napisać program musicie znać komendy i je bezbłędnie wpisywać, natomiast tu, w Godzinie Kodowania jest prościej, gdyż program buduje się z "puzzli".
Jak zacząć?
Zarejestrujcie się na stronie tej i rozwiązujcie kolejne zadania.
Za to zadanie możecie otrzymać 6. Warunki otrzymania szóstki:
klasy czwarte - ukończone co najmniej 4 etapy
klasy piąte - ukończonych co najmniej 5 etapów
klasy szóste - ukończonych co najmniej 7 etapów
Zadanie to możecie robić do końca roku szkolnego.
Uczniowie, którzy zgłosili się do programu "Mistrzowie Kodowania" będą pracować w środowisku Scratch. W Scratchu również budujemy program z puzzli, a więc możecie poćwiczyć.
Oto plansza zadania 3 z drugiego etapu. Należy doprowadzić ptaszka do świnki :)
środa, 19 lutego 2014
Godzina Kodowania
Chciałam się pochwalić Wam certyfikatem. Uzyskałam go za ukończenie kursu z "Godziny Kodowania". Więcej o akcji na stronie http://code.org i w kolejnym poście.
A oto 27 trofeów, które udało mi się zdobyć.

A oto 27 trofeów, które udało mi się zdobyć.

niedziela, 16 lutego 2014
Na walentynki
Podoba się Wam?
Zabawę tę wykonałam w programie Scratch. Wkrótce będziemy tworzyć podobne :)
czwartek, 13 lutego 2014
Dzień Bezpiecznego Internetu 2014
Wczoraj w Polsce był obchodzony DBI.
O bezpiecznym zachowaniu w sieci mówiliśmy już nie raz na lekcjach. Dzisiaj chciałam powiedzieć Wam jak należy zachować się, gdy ktoś włamuje się na nasze konta społecznościowe, na pocztę e-mail, do komputera czy smartfona, czyli ktoś się pod nas podszywa.
Jeśli ktoś używa Twoich danych osobowych w internetowej przestrzeni popełnia przestępstwo.
Co możesz zrobić?
1. Zgłosić do administratora strony.
2. Zgłosić się do helpline.org.pl
3.Razem z rodzicami powiadomić policję.
4. Powinieneś też zmienić hasła.
piątek, 31 stycznia 2014
poniedziałek, 20 stycznia 2014
Zadanie 11 dla chętnych uczniów z klas 4 - 6
Lubicie rysować?
Jeśli tak, to zadanie jest dla was!
Zespół Szkół nr 1 im. Jana Brzechwy w Pile ogłosił Ogólnopolski konkurs na grafikę komputerową „ZNAMY WIERSZE JANA BRZECHWY”
Według mnie to bardzo fajny temat pracy. Obrazek należy wykonać w programie Paint i dodatkowo wydrukować. Na odwrocie każdej pracy należy umieścić jej tytuł, imię i nazwisko autora, klasę i nazwę szkoły.
Swoje prace (plik i wydruk) przynieście do szkoły do 3 marca. 4 marca prace zostaną zbiorowo wysłane do organizatorów. Regulamin znajdziecie na tej stronie.
Zapraszam!
Jeśli tak, to zadanie jest dla was!
Zespół Szkół nr 1 im. Jana Brzechwy w Pile ogłosił Ogólnopolski konkurs na grafikę komputerową „ZNAMY WIERSZE JANA BRZECHWY”
Według mnie to bardzo fajny temat pracy. Obrazek należy wykonać w programie Paint i dodatkowo wydrukować. Na odwrocie każdej pracy należy umieścić jej tytuł, imię i nazwisko autora, klasę i nazwę szkoły.
Swoje prace (plik i wydruk) przynieście do szkoły do 3 marca. 4 marca prace zostaną zbiorowo wysłane do organizatorów. Regulamin znajdziecie na tej stronie.
Zapraszam!
czwartek, 16 stycznia 2014
"Mistrzowie Kodowania"
Drodzy uczniowie zapraszam Was do udziału w ogólnopolskim projekcie "Mistrzowie Kodowania". Zajęcia rozpoczną się w marcu i będą prowadzone we wtorki na 7 i 8 godzinie lekcyjnej. Przez 8 kolejnych tygodni (łącznie 16 godzin) będziemy uczyć się programować w programie Scratch. Scratch to jedno z najłatwiejszych środowisk programistycznych, w którym można tworzyć gry, historyjki, pokazy multimedialne. Na zakończenie szkolenia otrzymacie specjalne zaświadczenia i szóstki z informatyki/zajęć komputerowych.
Tych, którzy mają wątpliwości, po co uczyć się programowania informuję, że pisanie programów komputerowych, tak jak gra w szachy rozwija umiejętność logicznego myślenia :)
Jak wygląda program możecie już teraz zobaczyć na stronie scratch.mit.edu
Głownym bohaterem jest kotek, którym sterujemy po ekranie za pomocą specjalnych bloczków (łatwiej niż żółwikiem w Logomocji). Zachęcam do zapisania się na zajęcia bezpośrednio u mnie lub za pomocą formularza.
Tych, którzy mają wątpliwości, po co uczyć się programowania informuję, że pisanie programów komputerowych, tak jak gra w szachy rozwija umiejętność logicznego myślenia :)
Jak wygląda program możecie już teraz zobaczyć na stronie scratch.mit.edu
Głownym bohaterem jest kotek, którym sterujemy po ekranie za pomocą specjalnych bloczków (łatwiej niż żółwikiem w Logomocji). Zachęcam do zapisania się na zajęcia bezpośrednio u mnie lub za pomocą formularza.
środa, 18 grudnia 2013
Konkurs "Moja Pasja"






Nasza szkoła już po raz siódmy organizuje konkurs informatyczny pt. "Moja Pasja". Już wkrótce na lekcjach będziemy tworzyć animacje. Klasy czwarte poznają technikę tworzenia ruchomych obrazków, a piąte i szóste będą doskonalić swoje umiejętności w tym zakresie.
Możecie też tworzyć animacje w domu. Dobrym programem do tworzenia "gifów" jest Edytor Postaci (Moduł Logomocji). Logomocja jest programem komercyjnym, a w wersji demo nie można zapisywać efektów swojej pracy. Ale mimo to można ten program wykorzystać.
Przedstawiam sposób:
Należy rysować poszczególne klatki w Edytorze Postaci. Każdą klatkę osobno kopiować do programu Paint i zapisywać w formacie gif. W ten sposób otrzymacie np 10 obrazków: klatka1.gif, klatka2.gif itd.
Następnie należy pobrać z internetu na swój komputer darmowy program Unfreez. UnFREEz jest bardzo prosty w obsłudze, nie posiada żadnych opcji. Wystarczy wcześniej przygotowane pliki np. klatka1.gif, klatka2.gif przeciągnąć do okienka programu i utworzyć gif.
Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie programu Gifat, który jest również prosty w obsłudze lub Gimp (bardziej skomplikowany)
Prace konkursowe z roku na rok prezentują co raz wyższy poziom. Animacje, które zwyciężyły w ubiegłym roku składały się z ok 200 klatek, a rekordzistka miała ok 800 klatek.(Co nie oznacza, ze decydująca jest liczba klatek)
Obrazki, które widzicie to niektóre ze zwycięskich prac z ubiegłego roku.
niedziela, 8 grudnia 2013
Prace konkursowe "Magia Świąt"
Oto kartki świąteczne przygotowane przez Was na ogólnopolski konkurs grafiki "Magia Świąt"
piątek, 6 grudnia 2013
Subskrybuj:
Posty (Atom)